{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Kastration (undgå strintning) {{forumTopicSubject}}

Hej
Laver dette indlæg pga at jeg og en anden bruger skrev lidt om det med at det vil være bedst at neutralisere/kastere killingen som ung, fordi at jeg selvfølgelig ikke vil have at den strinter her og der, så tænkte at vi snakkede videre om det her. Og hvis der er flere som vil byde på noget så vil det være en fornøjelse hvis i skrev nede i kommentaren. smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration (undgå strintning)
  • #1   15. aug 2015 Jeg forstår ikke helt, hvad vi skal kommentere på? Hankatte strinter (urinmarkerer territorie), når de bliver kønsmodne - kastreres de, inden de når kønsmodenhed, strinter de ikke ( hvis de strinter efter kastration, skyldes det ofte sygdom eller stress).

  • #2   15. aug 2015 Hvorfor skulle man ikke kommenter? Jeg vil have alle informationer jeg kan få omkring det. smiley

  • #3   15. aug 2015 Dk har kommet med den bedste kommentar smiley
    Hvis man ikke er registreret opdrætter, er der overhovedet ikke nogen grund til ikke, at kastrere sin kat ( både hun og han kat) du får også en meget mere kælevenlig kat, som beholder sit Killinge præg længere. Og 1000 andre fordele.


  • #5   15. aug 2015 der er IKKE nogen garanti bare fordi man neu sin kat, selv som killing. Oftes virker det, men der er bare nogle katte som bare strinter, selv om er neu.

    det eneste som gør en forskel er at deres urin ikke lugter så slemt.

    Men er er helt klart flere fordele ved at neu sin kat - både han og hunkat.


  • #7   15. aug 2015 jeg har/haft 3 ud af mine som har gjort det. Pt har jeg stadig to hankatte som gør det. den ene er neu som 4 mdr killing den anden som 8 mdr.

    det jeg mente med at det eneste forskel var endelig, hvis man endte med en strintende neu hankat. Og der er lugten.

    For jeg er virkelig totalt modstander af at man har katte som ikke er neu. Pt forsøger jeg at få min kusine til at få hendes hunkat ordnet - den har lige været smuttet, og kom så hjem og var gravid, fik i mandags 2 killinger.
    og har jo så også været hos kv i mange år, og har tit været turen igennem hvorfor man bør få sin kat neu og øremærket.

    jeg har 14 og har været flere gange oppe på 19. Alle har været neu og øremærket. kun 1 er ikke blevet det, da han var neu men ike øremærket da han kom retur. Og han har desværre ikke haft nogen grund til at være i nakose.


  • #9   15. aug 2015 jeg købte Mio som 8 mdr, og fik ham neu kort efter. så derfor.



  • #10   15. aug 2015 det er sikkert er de først begyndt at strinte og bliver i samme miljø så er der større chance for de fortsætter efter kastration

    Jeg har haft flere fertile hanner der ikke strintede - men godt flere der gjorde


  • #11   15. aug 2015 Vores ene hankat er kastreret, men render stadig rundt og kommer op og slås. Han er ret territorial. Han har dog aldrig strintet.

Kommentér på:
Kastration (undgå strintning)

Annonce