{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Så er det vente tid :( {{forumTopicSubject}}

Så er Røde blevet hentet af dyrlægen, det syntes han absolut ikke var sjovt, og han vidste med det samme, at hun ikke var en almindelig gæst.
Han gik hen og snusede, og så gad han ikke mere.
Mitti fik tjekket tænder, og kom ikke med, alt så fredeligt ud og ved røntken i marts var der ikke flere tænder med tegn på FORL, så bliver der ikke noget undervejs, så skal han til tandtjek i marts igen .
Men Røde mister de sidste tænder idag, vist også hjørnetænderne smiley
Jeg hader, at vente, også selvom det er Rødes 4 og sidste operation for FORL/TR.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så er det vente tid :(
  • #2   20. aug 2015 Mitti går og kalder og snakker hele tiden:) han mangler Røde.
    Ja jeg regner jo med, at det er sidste gang for Røde, men det har været hårdt for ham, 4 operationer på 1 1/2 år, men så går der noget tid før han skal møde dyrlægen igen, og er det ikke akut, så bliver det her hjemme dyrlægen skal se ham.
    Mitti kan jeg sagtens tage med ud til dyrlægen, altså endnu smiley hvem ved hvordan det bliver i længden, for selvfølgelig bliver han tjekket her hjemme sammen med Røde, men tænderne kan jo kun ordnes på klinikken.

• #4   20. aug 2015 Det er aldrig rart når de er i narkose. Krydser fingre for at det er sidste gang for ham. Det er mange gange på kort tid smiley håber han er hurtig ovenpå igen

• #5   20. aug 2015 Øv nu har jeg hørt fra dyrlægen, og hun nåede ikke alle tænder, hun ringede for, at fortælle mig, at det var gået godt, men den ene hjørnetand som han havde smerter i, har taget en del tid, så hun nåede 3 kindtænder og en hjørnetand,,, der er en kindtand og 3 hjørnetænder tilbage og de skal ud senest til foråret smiley
    Men jeg er nu ok med hendes 2 timers grænse for narkose, sidst var Røde lang tid om, at komme over narkosen, så ingen grund til at gøre det værre.

• #6   20. aug 2015 Øv det var da bare rigtig træls , men ja det er nu meget fint med den 2 timers grænse alligevel

• #7   20. aug 2015 må jeg spørge om den tandsygdom Røde har, er det noget der primært kun rammer hans race? Eller hvordan? Sagen er nemlig den, at jeg til december får en lille Ragdoll killing hjem, hvilket glæder mig. men at jeg jo kun er vant til de almindelige huskatte, som selvfølgelig årligt er til grundige sundhedstjek - så det er jo bare for at vide om det primært er race missere det rammer eller hvordan og hvorledes.

I øvrigt rigtig god bedring til Røde, jeg håber ikke han er for hårdt ramt af narkosen.

• #9   20. aug 2015 Binder og bobtail som jeg har er ikke mere disponeret for TR/FORL end alle andre katte.
    Begge har fint tandkød og ingen tandsten eller noget særligt plak.
    Mange katte har FORL, man mener at et sted mellem 50 og 80% af alle katte har det/får det i løbet af livet, men der er ikke så mange som får røntken fotograferet kattens tænder, så mange katte går med det livet igennem.
    At jeg har 2 katte af forskellig rase som begge har det, er bare et forbandet uheld smiley men Mittis udvikler sig ikke så hurtigt som Rødes har gjort, men nu må vi se hvad der sker.
    Ps selv store katte som løver og Tiger kan få FORL, og der er mange teorier om hvorfor immunforsvaret angriber kattenes tænder.
    En teori er at tørkost svækker dem, fordi deres tænder ikke er beregnet på, at knuse "kiks" men til at sakse bide kød, og knogler i fugle og mus er ikke ret store.

Røde er lige kommet hjem, og han har faktisk været i narkose i næsten 3 timer

• #10   20. aug 2015 Nårrhh stakkels Røde og så skal han have en tur mere smiley

Håber han trods alt har det fint igen smiley

• #11   20. aug 2015 Binde smiley er altså bimser smiley

Røde har sovet og spist siden han kom hjem, men er mere sikker på benene nu, og har tikket for, at komme ud, men det kommer han først i morgen også selvom det er min lille lukkede have.

Hans krave ser ud som en snasket savlesmæk smiley hvis den ikke kan børstes igennem i morgen så må den klippes noget.

• #12   20. aug 2015 Et billede fra i eftermiddag, han lå 10 forskellige steder på gulvet, og han fik tæppe på, så han ikke fik træk.

profilbillede
  • #13   20. aug 2015 Nårrrhhh smiley

• #14   21. aug 2015 Rigtig god bedring til Røde smiley

• #15   21. aug 2015 Tak smiley

• #16   21. aug 2015 Her til morgen var Røde og Mitti i haven som de plejer, røde fangede en guldsmed, så han har det fint, bortset fra han savler lidt når han sover, og hans krave var stadig våd og snasket da jeg kom hjem i eftermiddags, og han havde en hel klump slimet krave i mundvigen, som jeg trak ud af munden på ham, så saksen blev fundet frem og han fik klippet noget af hans lange krave, så den ikke bliver hængende i munden på ham, og den er nemmere, at vaske for ham smiley så må den se lidt for klippet ud smiley
    Jeg har lært en ting mere, Mitti blev jo også undersøgt her hjemme, det skal han ikke en anden gang, for det gør ham nervøs,, han er jo ikke den som modtager gæster ved døren, men han var blevet mere afslappet, og god til at komme ind i stuen og hilse, bare der ikke er for mange, men nu giver det et sæt i ham bare jeg kommer ind ad døren, og han virker usikker smiley jeg håber det bliver bedre de næste dage, men ikke flere undersøgelser til Mitti her hjemme!

• #17   10. sep 2015 Så har Røde haft besøg af dyrlægen igen, han har hævede kirtler, så vidt vi kan bedømme er der de sidste tænder der er skyld i det smiley så han har fået en sprøjte med pencilen som virker i 10 dage, det er for tidligt til endnu en operation.
    Hold op hvor har jeg ondt af ham, han så straks det var dyrlægen, og blev bange og stresset, han var ikke til at holde, jeg har et par krasmærker, og han måtte pakkes i et tæppe før han kunne få sprøjten.
    Jeg syntes næsten, at kattene virker mere negative over dyrlægen, nu hvor det foregår her i hjemmet, næste gang vil dyrlægen komme i privat tøj for, at se om det hjælper.
    En ting er sikkert, det er, at når Røde er færdig med tænderne, skal han se mindst mulig til dyrlæger smiley og hvis jeg havde vidst hvor hårdt han ville tage det, så kan jeg godt tænke om han overhovedet skulle have været igennem det smiley men han er jo ung og ellers rask og jeg håber, at han får mange år sammen med mig og Mitti.
    Men Mitti står jo også for tur, og han skulle helst ikke gennem så mange operationer smiley jeg håber det kan gøres over færre gange, men så bliver operationerne jo også større smiley

• #18   10. sep 2015 God bedring med ham!
    Har du tænkt på om han måske genkender hende på hendes duft/lugt og ikke på udseendet? Katte genkender jo ting og personer på dufte/lugte og med deres øjne som os mennesker smiley

• #19   10. sep 2015 Det er derfor hun kommer i privat tøj næste gang, så hun ikke lugter så meget af dyrlæge smiley

• #20   10. sep 2015 Åh, nu forstår jeg, Jette smiley Troede at det var så han ikke genkendte hende på dyrlæge tøj.. ( Ja min hjerne har vidst snart brug for at sove lidt smiley )

• #21   11. sep 2015 Åh nej smiley Problemer med tænder og katte er da bare noget af det værste. Og så begge ting på én gang ... og tilmed dyrlægeskræk smiley ... og endnu en omgang tandudtrækning til "gode" smiley . Jamen pyha, det er barsk!

Jeg krydser SÅ meget fingre for god og hurtig bedring!

• #23   11. sep 2015 Ja han har også FORL/TR det udvikler sig ikke helt så hurtigt, han blev opereret første gang i foråret, men ikke her i efteråret.
    Jeg havde også troet, at røde ville have været færdig nu, for vi havde regnet med, at han skulle beholde sine hjørnetænder, men det går ikke, han er rød omkring dem, mere end da han blev opereret for et par uger siden så de skal ud alle sammen smiley

• #25   11. sep 2015 De er lige så uheldigt ramt som 50-80%af alle katte over 5 år, for så almindelig er FORL smiley
    Der er mange teorier om FORL, en er at tørfoder ødelægger tænderne, fordi det skal knuses og ikke sakses i stykker med tænderne, men selv løver kan have FORL/TR, og en ting ved man, kattens eget immunforsvar angriber tøndernes rødder, så tænderne forsvinder nede fra, og i tidlige stadier ses det kun på røntgen, derfor finder man tit udad det i senere stadier, og den eneste behandling er tandudtrækning og katte forsikringen dækker ikke FORL, der for kan det være en fordel ikke, at få diagnosen med det samme, så kan man da få en tandbehandling med tilskud fra forsikringen smiley

Kommentér på:
Så er det vente tid :(

Annonce