{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

sår på halen {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min kat har været oppe og slås og har der fået et bid eller stort kras på halen.
Dette skete for omkring 10 dage siden. Hun havde ikke nogle sår eller mærker i begyndelsen, og løb frit rundt som hun plejede, men nu her de sidste 4 dage har hun udviklet et sår med skorpe på halen som vi på ingen måder må komme i nærheden af.

Skal jeg tage til dyrelægen med det, eller ville det være nok med en antibiotika kur og forsøg på rensning med klorhexidin ? og ville det være bedst at lade skorpen sidde eller bør den rives af eftersom der er betændelse i såret ?

Mvh
Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sår på halen
  • #1   21. aug 2015 Dyrlæge!

  • Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

    Svar: 32
    #2   21. aug 2015 Dyrlæge! Kattemunde er simpelthen så pestbefængte og man kan ikke selv få bugt med betændelse efter et kattebid - og det gør sindssygt ondt på katten

  • #3   21. aug 2015 Jeg kontakter Dyrelægen på mandag når de åbner.
    Håber det ikke er blevet for slemt smiley Men hun er da rolig når vi ikke røre ved halen, og spiser / drikker normalt.


  • #5   22. aug 2015 Nu er det sådan at hun var helt normal og ingen tegn på noget de første 6 dage. Og da der kom tegn på at halen gjorde ondt begyndte vi at rense det, når vi kunne og gav p
    antibiotika som dyrelægen havde givet os sidste gang, til hvis hun fik et sår igen.
    så nej, har ikke "bare" ladet det stå på.
    Der er da vidst en der burde være blevet i sengen...


Kommentér på:
sår på halen

Annonce