{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Forsikringsspørgsmål XD
Hvordan fungerer det med selvrisiko og variabel selvrisiko?
Kan det betale sig i længden?
Hvad med livsforsikring?
Hvilken forsikring har I, og hvad er godt ved den?

Jeg kigger lidt rundt på nettet efter forsikring, men er meget i tvivl om hvad man skal vælge - Vil meget gerne have skadesrefusion, da jeg nok ikke står med så penge penge i hånden, men det er ikke et ultimativt krav.
Ang. race og køn, så jeg gerne det bliver en hunkat Balineser XD men det er ikke 100% fastsat endnu.
Jeg kan ikke helt forstå præcis hvad forsikringerne dækker.
Det jeg mest kunne tænke mig er dækning af dyrlægebesøg og behandling. Ved ikke om der er nogle der dækker vaccinationer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   28. aug 2015 Så vidt jeg ved dækker ingen vaccine og andre rutine besøg.

    Du skal læse forsikringernes betingelser, for at få at vide præcis hvad de dækker - det variere jo fra selskab til selskab.
    Men de dækker jo udgifter til dyrlægen hvis fx katten falder ned fra noget og brækker benet. Det årlige sundhedstjek og vaccine er ikke noget man kan få refusion for, ej heller neutralisering, medmindre der er en sygdomstilstand der kræver dette(der står gerne noget om dette i betingelserne)

    Jeg har Dyrekassen danmark - der har jeg en selvrisiko på ca 675 kr så vidt jeg husker og så dækker de ikke udleveret medicin.
    Jeg ved man kan få medicindækning ved agro for en lidt højere pris - spørgsmålet er så hvad man vælger at prioritere.

    For mig har det kunnet betale sig med forsikringen, med Laurits da han kom til skade og siden aflivet pga skaden, og nu Felix som har haft et par ulykker hvor han skulle til dyrlæge akut. Min hunkat Ziggy har til gengæld ikke haft brug for sin og det er jo positivt.
    Det er jo en sikkerhed for at have råd til en dyr regning at vi har forsikringen. Nogle foretrækker selv at lægge penge til side som en opsparing og det er vel også en billigere løsning idet at man selv beholder pengene - så er det bare lige hvor meget man har stående og om man kan lade dem stå til der evt. er brug for det.
    Jeg har valgt forsikringen for det tilfælde at hvis nu begge mine katte skulle blive alvorligt skadet eller syge, så skal jeg ikke selv ud og finde 20.000 kr x 2 som jeg ville kunne få fra forsikringen.



  • #2   29. aug 2015 Dyrekassen har en lavere årlig erstatningssum end Agria. Selskaberne dækker skader op til et vidst beløb hvert år. Forsikringen hos Agria er så også lidt dyrere.

    Mener ikke Dyrekassen dækker receptpligtig medicin. Det er på tilvalg hos Agria feks.


  • #3   29. aug 2015 Jeg har Topdanmark.
    Jeg giver 750 kr. i fast selvrisiko som dækker 90 dage og herefter 10 % i variabel selvrisiko.
    Jeg har været meget glad for den til Freddie da de (pga. tegning af en medicindækning) både betaler kiropraktik i 8 måneder og laserbehandlinger.
    De dækker ikke visse sygdomme og visse gen-fejl. For resten er den årlige erstatningssum så vidt jeg husker omkring 30.000. Livsforsikring er for mig ligegyldigt.
    De er altid søde og der har på intet tidspunkt været problemer.


Kommentér på:
Forsikring

Annonce