{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.642 visninger | Oprettet:

hjælp til urenlig killing {{forumTopicSubject}}

Jeg har hårdt brug for jeres hjælp.
vores Missemor fik som flere af jer ved killinger for omkring 4-5 mdr siden.
alle killinger var renlige,meget få uheld en sjælden gang imellem.
sidste killing er lige flyttet hjemmefra,hun var her lidt ekstra pga ny ejers ferie.
af alle killingerne valgte vi at beholde en skøn lille missepige.
kort inden den sidste af hendes søskende flyttede begyndte hun at tisse på vores hunds tæppe i stuen,det var da til at leve med MEN nu Pisser hun over alt!
jeg er ved at blive sindsyg. hun kan både rende ude og inde. har kattebakke stående,hun konstant kan komme til.
det er blevet så slemt at hun om natten bliver lukket på badeværelset hvor bakken står får at sikre mig at hun ikke tisser i hele huset!
det første hun så gør om morgenen er at hoppe ind i vores seng og tisse!,den anden dag endda på mit ben imens jeg lå og sov=-O
hun er sund og rask,spiser og drikker som hun skal,men hvad pokker gør vi?
Vi taler bag møbler,måtter,sengen,min datters værelse ,kan blive ved.
stort laver hun enten i bakken eller udenfor,det er kun tisseriet som er et problem. KÆMPE problem.
hun tisser faktisk bare lige der hvor hun nu er trængende.her til aften bla på et håndklæde som lå på gulvet imens vi stod lige ved siden af! hjæææææælp! !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til urenlig killing
  • #1   31. aug 2015 Urinvejsproblemer.

  • #2   31. aug 2015 af hvad? og hvordan?

  • #3   1. sep 2015 Du burde nok vide, at det kommer af bakterier, og det bliver et problem, når katten ikke drikker nok og får skyllet urinvejene.



  • #4   1. sep 2015 nå Ja okay,det må du da meget undskylde!
    hun drikker masser vand,så det kan vel ikke være derfor?


  • #5   1. sep 2015 taler vi dyrlæge,eller kan jeg gøre noget anderledes for hende?
    Jeg laver jo ikke en indlæg hvis jeg selv ved hvad det drejer sig om..
    tænkte faktisk også og det kunne være en påvirkning af at hun er blevet alene? Missemor er aldrig hjemme..


  • #6   1. sep 2015 En kat skal drikke ca. 3 dl. om dagen. Urinvejsinfektioner kan også komme af stress, og så er problemet større.

    Ligesom hos mennesker bliver der testet en urinprøve, og der gives penicillin.


  • #7   1. sep 2015 Jeg ville udelukke sygdom, som Susanne er inde på smiley Når det er udelukket, vil jeg anbefale sterilisation, for urenlighed bliver ofte kun forværret i løbetider. Når sygdom og løbetid er udelukket, kan man begynde at se på adfærden. Katte bruger urenlighed til at fortælle om et problem - udfordringen er at finde ud af, hvad problemet er, og hvordan det kan afhjælpes.

  • #8   1. sep 2015 tak for svarene,hun kommer til dyrlæge hurtigst muligt ??
    det var også planen uanset hvad,men har aldrig oplevet dette hos en kat før,så var oveni meget i tvivl om det kan skyldes andet?
    Vi kom til at snakke om,om det kunne være pga skift med nyt foder?


  • #9   1. sep 2015 Hvis det ikke er sygdom, kan en ekstra bakke måske også hjælpe på problemet.
    Nogen gange kan de godt få det sådan, at de vil tisse i en bakke og pølle i en anden.
    Fingerreglen siger 1 bakke pr. kat + 1 bakke.
    Jeg har 2 katte og 3 bakker. De 2 står på badeværelset, hvor den en primært bliver brugt til at tisse i og den anden primært til at pølle i. Den jeg har i gangen bliver brugt til begge dele.


  • #11   1. sep 2015 Hvad har sterilisation med det at gøre?

  • #13   1. sep 2015 øøh hvor er det lige jeg svare forkert? Jeg stiller spørgsmål? og prøver at forstå grunden og hvad der er galt og hvad der er skyld i min kat gør som den gør?
    hvad pokker er der galt i at spørge om hvad en sterilisation kan hjælpe/gøre bedre eller påvirke mit problem og ikke mindst kattens?


  • #14   1. sep 2015 Du stiller spørgsmål og får de svar, vi kan give ud fra det, du oplyser smiley Vi stiller opklarende spørgsmål ud fra vores erfaringer smiley Vi er dog ikke dyrlæger smiley

  • #15   1. sep 2015 Det ved jeg skam godt,men kan ikke se grunden til jeg skal have skæld ud over åbenbart at svare forkert?
    Jeg spørg jo netop også fordi jeg er helt lost her.
    Jeg har haft forskellige katte men har aldrig før oplevet dette. og heller ikke katte som ikke var neutraliseret som tissede over alt?
    men i må da undskylde mine åbenbart dumme spørgsmål!


  • #16   1. sep 2015 Jeg ser ingen, der skælder ud. smiley

    Jeg har selv en urenlig kat, fordi hun ikke er steriliseret, men da jeg er opdrætter, må jeg leve med det. smiley


  • #17   1. sep 2015 Mig bekendt behøver urinvejslidelse ikke nødvendigvis skyldes bakterier, så det er nu ikke noget du burde vide ;-).

    Ved ikke om det kan have at gøre med at sidste killing er flyttet.... Er der tilfældigvis sket andet nyt i hjemmet samtidig?
    Jeg synes ikke så tit man hører om killinger med urinvejslidelser, men det forekommer, så godt I får hendes urin undersøgt, for det kan jo være at der er noget der.

    Jeg har ikke tjekket, men mon ikke der er tråde om urenlige killinger i forum?

    http://www.inges-kattehjem.dk/urenlighed

    Håber I får løst problemet. Opdater gerne.


  • #18   1. sep 2015 Dejligt med en dyrlæge i tråden. smiley

  • #19   1. sep 2015 Hvor er dyrlægen, Susanne? :-S

  • #21   1. sep 2015 # 20 - Var det et svar på mit spørgsmål?

  • #22   1. sep 2015 Tinka:
    mange Tak for svar. hun er lige blevet tjekket af en dyrlæge og fejler ikke noget,heller ikke i urinen.det er så udelukket nu,men det havde jo være lidt nemmere hvis det så "bare" var det.nu er jeg jo helt på bar bund igen.
    Jeg kan ikke komme i tanke om andet der kan have påvirket hende. hun er en utroligt rolig og kælen killing,spiser og drikker som hun skal.
    Missemor er aldrig hjemme mere,kun til spisetid.kan det være det? og hvordan kan vi hjælpe hende til at stoppe?



  • #23   1. sep 2015 Jeg ved ikke om det betyder noget, at mor er så lidt hjemme, jeg ser ander som har katte som kun må være inde, hvor andre i huset må være ude, men måske passer det ikke din killing, at mor må være ude?
    Jeg har ikke selv prøvet en killing som var urenlig, men har hørt om andre som er startet forfra med bakketræning ved det problem.
    Noget med, at begrænse pladsen, og flere små bakker?
    Var morkatten god til, at opdrage dem til, at bruge bakken, eller gik hun ud når hun skulle noget selv?

    Jeg håber andre kan komme med konkrete råd, for jeg kan kun gætte smiley


  • #25   1. sep 2015 mor misser går på toilet udenfor,men hun var stadig super god til at lære dem at gå på bakke. alle killingerne var renlige.
    killingen kommer også ud,men holder sig kun på terrassen, og så kan hun engang imellem finde på at gå på toilettet i vores krydderurte bed.
    hun har lige nu imens jeg tog sko på for at skulle ud af døren,Pisser på min mobil,pung og nøgler som jeg havde lagt på min søns puslepude. spørg lige om jeg snart får grå hår at den kat Hehe.
    hunden enes hun fint med,er ligeglad med hende.hun er åbenbart for kedelig;-)


  • #27   1. sep 2015 Du skriver i oplægger at du fik killinger for 4-5 mdr siden det vil så sige at killingen som du kalder den er omkring 5 mdr. Og så vil mit bud altså være at hun er ved at blive kønsmoden og samtidig stresset over de forandringer der er sket mht at hendes søskende er flyttet.
    2 fertile hunkatte under samme tag, er ikke den bedste kombi og kan meget nemt give en urenlig kat.
    Jeg ville nok starte med at få hende steriliseret og se om ikke det hjalp.

    Hvis du kun har en kattebakke så ville jeg nok få en mere og se om det gik bedre med det og ellers hvis det er stress så måske forsøge med noget calm foder.


  • #28   1. sep 2015 mor Mis gik på bakken de første uger,og lærte dermed også killingerne det,da hun begyndte at være mere ude,gjorde hun det ude igen.
    som sagt tidligere så var alle killinger renlige.
    Luna som killingen hedder er snart 5 mdr.og det er jo forholdsvis nyt at hun tisser over alt.
    Missemor er som sagt sjældent hjemme og er blevet steriliseret så det burde vel ikke være det?



  • #29   1. sep 2015 Jeg prøver at købe endnu en kattebakke i morgen og se om det hjælper.

  • #32   3. sep 2015 Hej Pernille.
    Jeg har selv fået to killinger for 4 mdr. Siden, en han og en hun. Hannen har været urenlig, men dette skyldes så en urinvejsinfektion, som han fik penicilin for, og tisser oftest i kattebakker nu smiley
    Meen inden han kom til dyrlægen har jeg prøvet forskellige ting: jeg brugte kattegrus med baby pudder (dyrlægen sagde at den lugt gjorde dem trygge, da det mindede om fødestedet), jeg brugte en feliway i stikkontakten (duften skulle gøre dem trygge) og jeg fjernede ALT som den kunne have lyst til at tisse på, og havde altid døren lukket til soveværelset. Hver gang jeg så ham tisse andre steder end i kattebakken, så løftede jeg ham over i kattebakken imens og han tissede færdig der (ikke løft dem over hvis de er færdige, da det ses som en straf). Det med at du skal have 1 balke Per kat har jeg fået at vide er noget sludder, jeg har 3 bakker og 4 katte, kun fordi jeg troede det ville hjælpe, men du kan muligvis selv lige ringe til din dyrlæge og høre smiley
    Måske er hun bare stresset, bare husk at sørg for at urinlugten er HELT væk de steder hun har tisset, brug evt. 'Urin Off' til at spraye på og vask tøjet med lidt eddike smiley
    Håber det kunne hjælpe lidt smiley


  • Hittemis
    Hittemis Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #33   3. sep 2015 Jeg har lige nu også en urenlig killing på ca. 13-14 uger. Det er meget bekymrende fordi han kun er en plejekilling, og jeg tror, at han bliver aflivet af internatet, hvis det ikke går over.

    Jeg har købt Cystophan, som er piller, der skulle være meget effektive, hvis der er tale om blæreproblemer grundet FIC (som åbenbart er det 50% af kattene fejler og som ikke kan ses i prøver). Det afhjælper også hvis der er tale om stressrelaterede blæreproblemer.

    Men derudover så bruger jeg Urine Off, som er effektivt til at fjerne luften (hurra), og så er jeg gået tilbage til det gamle kattegrus. Derudover er ALT fjernet, som er rart at tisse på, så det ligner nærmest en isolationscelle smiley Han har desuden 100% adgang til at komme ud hele tiden, for så tisser han jo ikke inde...

    Hvis vi siger, at din kats problem udelukkende er stress, så kan Feliway være en løsning + du kan prøve at skifte over til Royal Canin Calm foder, som dog tager 6 uger før du kan forvente at se en effekt. Min ene kat har været på Calm, men jeg har svært ved at sige om det virkede, men det er jo et forsøg værd.

    Held og lykke. Jeg ved hvor træls det er smiley


Kommentér på:
hjælp til urenlig killing

Annonce