{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.670 visninger | Oprettet:

Katte der ikke kan enes! {{forumTopicSubject}}

Vil høre folk herinde om gode forslag til hvordan / om jeg kan få mine katte kan enes. For har 3 katte, hvoraf de to går sammen, og den sidste er "på ferie" hos min mors ven. Der er Shiva og Mille som er mor og datter der går fint sammen, og den sidste Rollo som vi før har forsøgt at satte sammen med de to andre, uden held! Shiva og Rollo angreb hinanden så groft at jeg måtte springe imellem og få nogle flænger... Vi har prøvet med Feliway duftspreder, igen uden held... Kan det dog ikke lade sig gøre at få dem sammen, så jeg kan få min kat hjem igen...??

Shiva og Mille har gået sammen siden Mille blev født og Rollo er kommet til som 4 årig, hvor hun indtil gik med en hund uden problemer...

Nogle der har nogle gode forslag eller tips?? Er modtagelige overfor alt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte der ikke kan enes!
  • #1   4. jul 2006 Hvad har du prøvet udover feliway?
    Jeg forsøgte mig med leg, og kælen/snakken med dem begge.
    Evt. ville jeg prøve noget, så de kunne snuse med ikke skade hinanden..
    Håber da det lykkes..


  • #2   4. jul 2006 Hej!
    Vi har samme problem som dig..
    Vores Diablo, og katten som vi passer Tazz
    kan heller ikke enes.
    Vi fik et råd ved dyrlaægen til at kasterere dem, det har vi fået gjordt
    men det hjælper ikke..
    Vi fik også et råd ved at købe noget spray som skulle sprøjtes ud i hele huset, men det har vi ikke prøvet, tænkte om det er det som du har prøvet.. Feliway duftspreder..


  • #3   4. jul 2006 Hvad kan man ellers få af sådan noget spray...?

  • #4   4. jul 2006 Sammenføring af voksne katte er meget svært. Det lykkes ikke altid. En forudsætning for en nemmere sammenføring er, at alle kattene er neutraliserede - men det er ikke altid nok. Nogle voksne katte *vil* simpelthen ikke tolerere nye voksne katte i deres hjem (på deres territorie).
    Har de først værfet fysisk oppe at slås, er sammenføringen meget sværere - for ikke at sige næsten umulig. De fleste katte vil gøre alt for ikke at slås, så hvis de er drevet så langt ud som til at slås, er det desværre ofte på liv og død.
    I din situation vil jeg ikke stresse kattene (eller dig selv) yderligere ved at forsøge på sammenføring igen. Alle er glade som situationen er nu - dvs du savner din kat, men du kan sikkert godt leve med, at dine katte er glade og ikke skader hinanden.


  • #5   4. jul 2006 Pyvh... Det var een 'sværvægter'...Ikke for at tage pusten fra dig, men vi havde engang nogle katte som ikke kunne enes... og de kom aldrig til det, det bedste vi gjorde, var at give den ene et nyt hjem... :´(

  • #6   4. jul 2006 Så kom jeg på nettet igen..

    Sara C - Har prøvet at sætte dem overfor hinanden så de ikke kunne nå, i hver deres transportkasse, i hver deres sele, tror ikke jeg kan holde dem mens de skulle snuse til hinanden, for de har mens vi havde alle 3 hjemme, nærmest hvæst af hinanden igennem døren... Den med at snuse gjorde vi ved at holde en dør lukket, så de ikke kunne nå, men se og lugte hinanden...

    Polycoon - Det er 3 hunner, og Mille og Shiva er steriliseret, hvilket de blev for 5 uger siden, og har ikke prøvet siden... Man kan både få feliway i spray og til stikkontakt, og den til stikkontakt har vi prøvet, da Shiva før godt kunne være aggresiv, hvilket hun ikke er mere...

    MC Missen S - Nej de kommer ikke ud normalt, kun en gang i mellem...

    Julie H - Den gang hvor de så hinanden første gang, hvor jeg gik i vejen, var det kun mig der fik skræmmer, men det var fordi Rollo smuttede ind til Shiva og Mille ved et uheld, så de nåede ikke at gøre skade på hinande, kun mig, ved ikke hvad der var sket uden mig...

    dkkorat - Det lyder ikke godt... Problemet er at min mors ven ikke vil have Rollo hos sig, og jeg skulle have haft Shiva og Mille med når jeg flyttede, men jeg er flyttet i en meget lille lejlighed på kun 21 kvm, hvilket jeg ikke vil byde 2 katte. Overvejede at tage Rollo med mig fra min mors ven, men synes stadig ikke at 21 kvm er meget for en kat, selvom hun er meget rolig og ikke kræver noget overhovedet...

    bowena.cattery - mit problem er at jeg ved hvor hidsig Shiva har kunnet være, dog ikke er efter hun er steriliseret. Rollo har en gang angrebet en kat gennem en rude, så hun kan var hidsig overfor andre katte... Mille kan også være aggresiv overfor andre katte, har dog ikke set hende angribe, kun hvæse... Hvis de skal tage kampen skal Rollo steriliseres inden...

    camilla H - Ja har jo lagt i tankerne, har bare ikke kunne skille mig af med nogle af dem, da de har haft det godt hver for sig, men som sagt vil min mors ven ikke have kat, men jeg vil gerne... Ville meget gerne have haft Shiva og Mille med mig, og så Rollo hjem til min mor, men kan ikke have 2 katte på 21 kvm - det tror jeg ikke holder...


Kommentér på:
Katte der ikke kan enes!

Annonce