{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Kat på besøg {{forumTopicSubject}}

Denne skønne kat er nu kommet hos os for at få lidt at spise i 1-2 måneder. Vi synes ikke det er et stort problem, men vores ene hankat er ikke så vild med den og vi bryder os ikke om at han sådan bliver bange når den kommer.
Men nu bliver vi altså også lidt bekymrede - den har tidligere kløet sig som havde en lopper. Og nu oplever vi at den kommer flere gange om dagen, med nogle timers mellemrum, for at guffe mad i sig. Den virker enormt sulten, men ikke som en grovæder, da den sagtens kan gå fra skålen når der stadigvæk er lidt tilbage.
For os, så føles det altså ikke "rigtigt" at den er så sulten og kan finde på at gå ind i vores hus for at spise alt dét den kan få fat i.
Vi ved ikke om vi bør indlevere den på et internat (det tætteste er Inges Kattehjem i Glostrup). Katten er oplyst til at bo meget tæt på os, men vi har ikke haft held til at finde ud af præcis hvor.
Hvad synes I vi skal gøre?
PS. Vi opdager mest når den kommer kl. 17-18 stykker. Vi ved ikke om den er her tidligere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat på besøg
  • #1   13. sep 2015 Prøv at lave en fremlysning og sæt op på diverse lygtepæle og snak evt. med børn.


  • #2   13. sep 2015 Der er ikke så mange børn i vores kvarter, mest gamle mennesker.
    Det er en god idé med flyers - Tjekker med min mor imorgen om vi kan få printeren til at virke igen(den går hele tiden i stykker :/)


  • #3   13. sep 2015 Nå, men de gamle kan også sladre smiley

    Held og lykke med at finde ejeren, håber at det får en lykkelig udgang.
    Er den så tam så den er "internat-egnet"? Det er jo ikke altid lykken at flytte sådan et sted hen.


  • #6   13. sep 2015 ud fra dit tidligere indlæg hvor jeg netop sagde det med at prøve at indlevere ham på internat.
    så mener jeg stadig at det er en god ide - han er vel øremærket siden at i ved at han bor i nærheden. ja I får ikke oplyst adressen når han ikke er efterlyst - de fleste vælger nemlig at deres adresse skal være hemmelig.

    prøv at smid en fremlysning i folks postkasser.

    men der sker altså ikke noget ved at I indlevere ham. Ejeren får bare et opkald at deres kat kan afhentes og når de kommer ind, ja så tager man lige en snak omkring at holde ens kat hjemme noget mere.
    noget andet, så lad være med at foder ham. Især når han har et hjem. Man må altså være lidt hård en gang imellem.
    for han kommer kun fordi der er mad i farvandet. Og sikkert noget bedre end hjemme.

    jeg ved godt at det er svært, for alle katte er mega sulten når de opdager at de kan få lidt opmærksomhed. Men her har du en kat som højst sandsynligt har et hjem. derfor også internattet - for vil de ikke have ham mere, ja så får han et nyt hjem. fremfor at han skal gå for lud og koldt vand - ja du foder ham, men dine katte syntes jo ikke ligefrem at han er helt velkommen


  • #7   13. sep 2015 Du må følge nogle af rådene her, for det er ikke sjovt for jeres katte, hvis den kommer helt ind smiley
    En ting i kan gøre for, at forhindre det er, at sætte en chip lem i, så er det kun jeres katte som kan komme ind (altså hvis de er chippet, ellers kan i få det gjort) og så kan jeres katte have mad og det sikre inderste territorium for dem selv, så stresser de ikke .


  • #8   14. sep 2015 "Katten er oplyst til at bo meget tæt på os, men vi har ikke haft held til at finde ud af præcis hvor. "

    Hvordan skal det forstås?


  • #9   14. sep 2015 Vi bor i Kvædehaven - Den bor i Platanhaven - det er to villakvarterer som ligger op ad hinanden.
    Den virker bare så tynd :I
    Vi har ikke kattelem, men min far synes altid her er for varmt så han åbner hovededøren, især når han laver mad.
    Jeg tror vi vil prøve at få det halsbånd og se om ejeren ikke vil kontakte os. Og så vil vi lade være med at fodre den.


  • #10   14. sep 2015 Hvordan har I fundet ud af, at den bor i Platanhaven? (men ikke husnummeret?)

  • #11   15. sep 2015 Den har øremærkning (glemte helt at skrive det) så vi ringede til vores dyrelæge da vi opdagede det, og de sagde Platanhaven. Vi bad dem ringe til dem og sige at den kom og fik mad og vi tror den har lopper.
    Igår kom den kl. 16:20 og sad udenfor vores dør i regnvejr til kl. 18:49, hvir vi gav den lidt mad som den næsten slugte.


  • #12   15. sep 2015 Hm!
    Det er nok en kat som dem mine forældre "lever med". De er også tatoveret, men manden har (bogstaveligt talt) sparket dem ud, revet deres voliere ned, lukket papegøjen ud (en Amazon) og siger at han har nok i sin hund smiley

    Så alt behøver ikke at være fryd og gammen fordi den er tatoveret smiley


  • #13   15. sep 2015 Da vi først opdagede den havde den et sår på halsen (vi troede først det var en tæge) men efter 2-3 uger hvor der ikke skete noget så kiggede vi lidt nærmede på det selv, og opdagede sådan et "klo" sår hvor der ligesom sad noget i det. Så vi tog det forsigtigt ud, og nu kan man ikke længere mærke det.
    Men vi undrede os godt nok over at der gik så lang tid uden at der var nogle der gjorde noget ved det.

    Vi tror også den er ny i området, da vi ikke før har set den, og vi har set ret mange af områdets katte - vores ene kat er meget territorial(han er kastreret XD)


  • #14   15. sep 2015 Ved I, om dyrlægen så har fået fat i ejeren?

    Jeg synes det er fint, at I giver ham lidt mad, for udfra det du fortæller, kunne noget tyde på, at han ikke får den omsorg, han har brug for smiley

    Det ses desværre tit, at katteejere ikke får omregistreret katte ved flytning, eller ved ejerskifte. Og desværre sker det også, at folk flytter og "glemmer" at tage deres katte med sig. Måske det sådan noget, der er galt....


  • #15   16. sep 2015 prøv at kontakt KV - evt bare pr mail. forklar dem sagen, og hør om de kan kontakte ejeren. eller om du selv må få adressen.
    endelig er der jo ikke nogen grund til at rende rundt med katten. selvom at det nok ville være det bedste. Af alle de samme grunde som ovennævnte. for er ejeren flyttet, så skal katten jo have et nyt hjem. den skal jo ikke bare gå for lud og koldt vand - det er den forkerte årstid vi går i møde

    nu har jeg selv været hos kv i flere år, og har desværre kendskab til lidt dårlig behandling fra IKH´s side. Længere historie, men de var ikke særlig interessert i at finde ejeren til en kat. selvom at det faktisk kun tog mig 1 time.her var ejeren også flyttet uden at have meldt flytning.

    det som bare undre mig lidt er at han kommer så sent på dagen. det er som om at han ikke er ude før end at ejeren kommer hjem fra arbejde og lukker ham ud.
    nu er mange katte bare sulten af natur (har selv haft en del på kost som havde hjem). oftes er det de endelig mangler opmærksomhed.


  • #16   16. sep 2015 Vil på trods af alt forsvare IK, de er ikke så komplicerede at have med at gøre som KV.
    Blot min erfaring smiley


  • #18   16. sep 2015 Anette - I det ene register kan man kun se ejeroplysninger, hvis ejer har givet tilladelse.

    (Jeg synes stadig, at Ida skulle spørge dyrlægen, om det overhovedet er lykkedes at få kontakt til ejer. )


  • #20   16. sep 2015 hvis katten ikke er efterlyst er der oftes ikke muligt at se hvem der ejere katten, med mindre man har en kode

  • #22   17. sep 2015 desværre kan du som regel kun få oplyst postnummer og kendetegn på katten - som Anja siger, så skal man have en kode for at kunne se resten.
    Vi har bestilt et halsbånd fra DB, så må vi se om ikke ejeren vil kontakte os smiley
    Vi fandt ud af, at selvom den ser tynd ud, så vejer den altså 4,7 kg
    Den er dog stadig enormt sulten smiley


  • #23   17. sep 2015 Fint initiativ Ida smiley


  • #24   19. sep 2015 Så har den fået halsbånd på - vi krydser fingre for at den ikke smider det væk før den når hjem XD den har rendt rundt om vires hus siden i eftermiddags og er nu endelig gået andetsteds

  • #25   20. sep 2015 Så er sen tilbage igen - De har ikke ringet og den har stadigvæk halsbåndet på smiley
    Hvad dælen gør vi så?


  • #27   20. sep 2015 De virkede ikke så glade for at give nogle oplysninger overhovedet smiley men vi ringer imorgen og hører om de har opnået kontakt smiley

  • #28   20. sep 2015 Dyrlæger har tavspligt, så det er nok derfor smiley

  • #29   21. sep 2015 Så, nu er halsbåndet taget af - Vi håber de ringer inden imorgen - ellers må vi aflevere den på Inges Kattehjem og så må de ringe til ejeren

  • #32   21. sep 2015 Anette:
    De har tavshedspligt.


  • #34   21. sep 2015 Næh.. Man kan sagtens ringe, men forvent ikke at få svar.
    Dem der finder en øremærket kat aflæser det og slår det op smiley
    Indleverer du den hos dyrlægen, ringer de ejeren op - og du får ikke mere at vide.
    Sådan fungerer tavshedspligt.


  • #36   21. sep 2015 Vi ringer til Inges Kattehjem imorgen og hører hvordan det vi skal forholde os til den.
    Min far mener det er en hun-kat (han har haft kat i mange år)
    Synes bare det er noget mærkeligt noget hvis de har pillet halsbåndet af uden at ringe til os eller gå over til os - Vi bor jo ikke særlig langt væk.
    Mest af alt kan vi jo tro at den slet ikke har et hjem - og det er jo et problem


  • #37   22. sep 2015 Halsbåndet kan jo være faldet af.

  • #38   22. sep 2015 Dyrlægen må være bekendt med, at alt for mange katteejere glemmer omregistrering ved flytning - og måske endda katten smiley . Spørgsmålet er OM katten (stadig) har en ejer i Platanhaven .... og dét må dyrlægen da kunne oplyse om, uden at det skulle være brud på tavshedspligt.

    Jeg ville i hvert flad være godt muggen,hvis jeg skulle gå og bekymre mig om, om katten overhovedet har et hjem, når det er muligt for dyrlægen at afklare, om den har det eller ej.
    (og jeg var eddermanme også muggen, dengang en ugidelig vagtdyrlæge ikke gad slå ejer op i register, og oplyse ejer om hvor h*n kunne finde sin trafikdræbte kat smiley ).


  • #39   22. sep 2015 Inges Kattehjem har oplyst os adressen, og det viser sig at vi faktisk semi-kender dem der bor der. Gammel parallelklasse ven fra folkeskolen XD Så nu har vi været ovre og ringe på, men de var ikke hjemme, så jeg har kontaktet hende jeg semi-kender på facebook. Så jeg afventer spændt hendes besvarelse smiley

  • #40   22. sep 2015 Den hedder Manse XD og den bor derovre, så nu kan vi ånde lettet op. Det er rart at vide at den har et sted at bo - Det er faktisk ikke første gang vi finder en kat i området. Sidste gang var det en langhåret lille én, som boede i Morbærhaven - Den var løbet 2 km og krydset en meget trafikeret vej og kunne så ikke finde hjem.

  • #41   22. sep 2015 Dejligt at det lykkedes at finde frem til ejer smiley I kan jo give dem et hint om hvilken type foder, der falder i Manses smag ;-).
    Også rart, hvis I kan finde ud af, hvorfor han hellere vil være hos jer end hjemme, så der måske kan rettes op på det.


  • #42   22. sep 2015 Hvis han ikke har været hjemme hos dem dagligt, som beviser den kender vejen hjem, vil jeg foreslå, at de holder den inde en uge eller 2 så den ved hvor den høre til, og selvfølgelig skal den forkæles så den ved hvad den skal hjem til når den er ude smiley

Kommentér på:
Kat på besøg

Annonce