{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

fertil kat på besøg {{forumTopicSubject}}

#/$+$=&=+$/#%%#:#
Er så flintrende gal at jeg sidder i sofaen og ryster.
Vi har haft en fertil kat på besøg idag, jeg følg us af sofaen da mine to spruttede og skreg i havestuen. Da jeg kom derud fløj Sofus in ad kattelemmen og Sofie stod og skreg af en fremmed kat. Det er den samme som kom her før jeg forhøjede mit hegn og kattesikrede. Kraft eddermame om den kom over hegnet. Hvad fanden skal jeg dog gøre?? Jeg har allerede forhøjet hegnet så det er 220 højt, med noget kyllinge tråd som står og blafrer lidt så det er svært at kravle i. Vi må ikke gøre hegnet højere (er allerede for højt).
S kan jeg jo bedre forstå at der har lugtet af katte pis ved døren, har bare ikke kunne finde grunden. Hvordan får jeg lugten væk? Jeg har urine off men det duer ikke rigtig til udendørs brug tænker jeg. Tør ikke rigtig lade dem komme ud igen lige nu men Sofie sidder allerede og tigger ved vinduet
Lorte fertile kat! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fertil kat på besøg
  • #1   9. feb 2018 Strøm.


  • #2   9. feb 2018 Vi bor i rækkehus og er ret sikker på at han kommer over taget fra en af naboerne eller fra vores forside smiley
    Jeg måtte hjælpe ham over hegnet, så tror ikke han kommer ind den vej


  • #4   9. feb 2018 Jeg brugte Rodalon til min dør udenfor og så tørrede efter med alm vand ... smiley

    Fremmede hankatte er pisse træls !! smiley


  • #5   9. feb 2018 Jeg har bestilt noget biosa pet, som skulle være virkelig godt til at neutralisere lugt, også katte tis. Men går nok en omgang med Rodalon udenfor hoveddøren. Hvad gør jeg så inde i haven hvor mine katte gerne kommer? Er det ikke noget med at Rodalon er giftigt for dem?

  • #6   9. feb 2018 Min datter har samme problem nu og da, katte kan komme ind, men ikke ud, det er træls når det sker midt om natten, og hun så må ud, og lukke en fremmed kat ud af haven, både fordi den skal hjem, men også fordi der ikke bliver søvn, før den er væk.
    Hendes egne smuttede ud den ene gang, og den fremmede gik i panik, den var jo spæret inde, med 2 der ville myrde den smiley
    Heldigvis fik hun den fremmede ud, uden hendes fulgte med, men det var ikke uden skrammer smiley for hun måtte jo spæret vejen.


  • #7   9. feb 2018 Mine var begge ude, da den fremmede kom idag, han nåede kun lige lidt ind a havestuen men føj hvor der stinker derude. Nogen har pisset men på hvad ved jeg ikke, da jeg ikke har haft tid til at tjekke efter. Havde brug for at sørge for at de faldt til ro og så blev det mørkt. Den eneste grund til at jeg har åbnet til havestuen igen er fordi Sofie meget gerne ville derud.

  • #8   12. feb 2018 Ved du om katten har en ejer eller om den er herreløs? Kan du komme til den?

  • #9   13. feb 2018 Jeg kan ikke komme til den og kan ikke komme tæt nok på til at se om den er tatoveret. Aner ikke om den har et hjem, men den ser fertil ud og har set den on off i 4-5 år. Har set den fra den var ungkat... Kan ikke rigtig huske hvor længe den har været her, måske er den på alder med mine (6 år til sommer)

  • #10   13. feb 2018 Vil forhøre mig om det er nogens og er det så må de neutralisere, holde den inde eller betale for de ting den pisser op af og evt skader på dine katte.

  • #11   13. feb 2018 Jeg ved at flere har klaget over den på ejendomskontoret, men der er 792 huse i vores område og mange lejligheder rundt om os så det er jo noget nær umuligt at finde ejer

  • #12   13. feb 2018 sæt sedler op rundt omkring med at i efterlyser ejer af denne kat

  • #13   13. feb 2018 Indlever den hos dyrlægen så den kan tjekkes for mærkning. Og ellers ryger den bare på internat. Nogen synes åbenbart ikke, at det er nødvendigt at passe på deres kat. smiley

  • #14   13. feb 2018 Jeg kan ikke komme til den så har ingen chance for at indfange den smiley har ikke engang haft mulighed for at få et billede af den fordi den smutter så hurtigt når den ser mig

  • #15   13. feb 2018 Fælde selvfølgelig. Den kan man låne.

  • #16   13. feb 2018 Ja, det er jeg med på med jeg kan jo ikke sætte den på mit tag (må vi ikke pga at der er tagpap) og kan ikke regne med at han kommer i haven igen når nu skal blev jagtet væk, I hver fald ikke længe nok til at undersøge og gå i en fælde. Der er ingen steder den kan stå udenfor huset uden at blive ødelagt (mange møgunger og voksne med manglende respekt for andres ting)

  • #17   13. feb 2018 Så må i jo leve med en fertil hankat, der kommer i jeres have, hvis i kun ser begrænsninger.

  • #18   14. feb 2018 Det ved jeg jeg, jeg kan bare ikke se hvordan jeg kan gøre det ellers. Har ikke råd til at erstatte et lånt bur (eller flere) og har svært ved at se hvordan jeg skal få folk til at lade det være

  • #19   14. feb 2018 Er det en boligforening du bor i. Vi har haft problemer med de fertile katte i min boligforening og der var vi flere der gik sammen og klagede over de fertile katte. Her kom det med på afdelingsmøde. Det kan betale sig at så mange beboere som muligt er med til at klage. Vi er dog ikke nået frem til en løsning endnu men flere forslag bliver behandlet . Vi har bedt om at kattene enten bliver fjernet eller bliver indfanget og neutraliseret eventuelt i samarbejde med KV . Er der slet ingen der ved hvor katten bor. Den må da pisse hos andre end jer skulle man tro. Jeg havde en inde i foråret . Det tog noget tid at finde ud af hvor den boede men jeg spurte mig frem hos andre beboere og til sidst var der gevinst.

  • #20   14. feb 2018 Jeg er ikke stødt på nogen der ved hvor den hører til, det er en boligforening hvor vi har tilladelse til at holde 2 katte/hunde pr hus. Der står i husreglerne at dyrene ikke må bære fritløbende. Udfordringen er at hvis vi klager og de fritløbende så vil de måske fratage os tilladelsen. Det er nemlig oppe at vende mht hunde med jævne mellemrum og lige nu ser det måske ud til at de bliver forbudt pga hundelorte.... Jeg synes jo ikke at ville skam straffes bare fordi nogle er ubetænksomme. Det er jo heller ikke sikkert at den kommer herfra. Der er store villa kvarterer på 2 sider af vores boligforening, masser af lejligheder på en side og skov på den sidste side. Hvis jeg får et billede af den må jeg prøve at fremlyse den rundt omkring. Forhåbentlig har den jo en ejer....

  • #21   22. feb 2018 Så fik jeg alligevel nok! Tager ud og henter en fælde senere og sætter den i haven. Idag stod han og vrælede udenfor det vindue kattelemmen plejer at sidde i. Ha er super fin i pelsen, men sky. Fik et billede og har smidt ham på områdets fb side (mange har haft bøvl med ham) og har aftale med min dyrlæge om at komme forbi med ham når jeg har fanget ham. Håber dog at fange ham på en hverdag!

    profilbillede
  • #22   22. feb 2018 Blev utålmodig og har købt en fælde som forhåbentlig kommer imorgen (har ikke 1000 kr til depositum) har på fb fundet ud af hvor han nok bor. Ejer siger at det ikke er hendes trods han er set i hendes vindue flere gange, så håber at få syn for sagen når han er fanget

  • #23   22. feb 2018 Har nu også fundet en lokal dyrlæge der gerne checker for chip, ganske gratis (også i weekenden) så nu kan den fælde bare godt indfinde sig! smiley

  • #24   22. feb 2018 Han ser nu ellers sød ud på dit billede!

    Håber din mission lykkes , der er ikke noget værre end han katte pis lugt smiley


  • #25   23. feb 2018 Han er så fin! Er ret sikker på at han har et hjem. Men føj hvor er det ulækkert at gå ud min have eller havestue! Og mine stakkels katte har ikke været ude i over en uge nu smiley

  • #26   23. feb 2018 Nanna : puha ja det lugter virkelig grimt sådan noget smiley

    Og os træls for dine katte at de ikke kan komme ud smiley


  • #27   23. feb 2018 Sofie knurede imorges da skraldemændene kom, det har hun ikke gjort før og Sofus står konstant ved døren og miaver fordi han vil ud. De har svært ved at slappe ordentligt af når de sover og de bruger meget tid på bare at ligge og vente på at få lov til at komme ud. De har aldrig været vilde med at lege indendørs og det er de stadig ikke. Jeg synes at det er så træls! Håber snart at få besked om at fælden er klar til afhentning

  • #29   16. mar 2018 Jeg fik fanget ham i havestuen igår hahahaha
    Jeg havde haft fælden åben, men den var blæst i da jeg kom ud for at lukke den for natten. Så lukkede jeg havestuen og i gik igang med at børste tænder osv. Og pludselig opdagede jeg at Sofie havde kæmpe hale og de begge virkede rastløse, så jeg tænkte at Sofus måske havde været strid ved hende og satte mig i sofaen og børstede tænder. Og så var der noget der bevægede sig i havestuen. Jeg talte lige Sofus og Sofie og igen og så så jeg at det var 'ham'
    Jeg skyndte mig at ringe til kattens værn manden og undskyldte at jeg ringede så sent, men han var sød at komme.
    Han fik ham indfanget med lidt tålmodighed og lækker mad.
    Så nu venter jeg bare på at få besked om han har ejer eller hvad der kommer til at ske med ham.


Kommentér på:
fertil kat på besøg

Annonce