{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Når katten bider {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo haft katte i rigtig mange år, og har også tidligere oplevet at kattene har sat bisserne i mig, men aldrig så voldsomt som i går aftes. Det kom fuldstændig bag på mig for Fighter er jo en gammel dreng og når han har sat tænderne i har det aldrig været alvorlig..Meen pludselig midt i under vores snakken og kælen sammen sætter han bisserne i håndledet på mig. Jeg dasker ham let på toppen af hovedet og siger nej, hvilket får ham til at bide mere til. Det gør avs, så tager ham lidt i nakken og siger igen nej. Men bæstet bidder endnu mere, og da jeg endelig får hånden fri, så bløder det ret voldsomt.
Nu snakker jeg med store bogstaver, og han hopper fornærmet ned. Jeg smider ham ud og lukker døren.
Hvad ville I gøre hvis I havde sådan en kat, eller sagt på anden måde, jeg vil ikke finde mig i at schæferhundene bider mig for alvor og jeg vil ikke finde mig i kattene gør det. Synes ikke hen virker senil. Hvis han gør det igen, så går han over regnbuebroen.
For det var bestemt ikke et normalt bid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når katten bider
  • #1   17. sep 2015 Puha, det lyder ikke godt - vær sikker på at tage til lægen med biddet. Kattebid er ret alvorlige smiley
    Jeg ved ikke hvorfor han bed dig - Måske har han ondt et sted? Vores egen bider heller ikke, men kan blive ret aggressiv hvis han har et sår eller er syg, hvor man ikke umiddelbart kan se at der er noget galt


  • #2   17. sep 2015 Det er rigtig trist Kirch.
    Har stået i samme situation.
    Vores skønne skovkat begyndte som din ,at bide hårdt og længe.
    Den lå ligefrem på lur, når drengene så kom sprang den frem og bed.
    Vi fik lavet en udredning ,og med råd fra dyrlægen blev den aflivet . smiley smiley
    Kattebid er noget lægerne ser med stor alvor på.


  • #3   17. sep 2015 En gammel kat der ændre adfærd skal helst en tur forbi dyrlægen smiley

  • #4   17. sep 2015 Han har nok smerter og du har rørt for meget eller forkert ved det smertefulde sted, han advare kraftigt med et nap/ bid, du gokker ham en i nøden, og så forsvare han sig, så giver du igen, og det bliver en ond cirkel.
    Du må hurtigt til dyrlæge, og få ham undersøgt for smerter, og så må du komme med et fredsoffer i form af god mad og kun lette berøringer, i ansigtet.
    Måske kan du huske det sidste sted du rørte før han bed, fortæl det til dyrlægen, for så vil han være opmærksom og undersøge grundigt.


  • #5   17. sep 2015 Og ja det er vigtigt at katten får en stor undersøgelse for at udelukke etv smerter .

  • #6   17. sep 2015 Jeg ville tage katten til dyrlægen og få ham grundigt undersøgt, for en ældre kat der pludselig ændre adfærd har sandsynligvis stærke smerter.
    Jeg har selv lige været turen igennem med min Tøsen, hun havde tydelige smerter og hun bed også mig i alvor pga hun havde ondt, dog bed hun ikke hul. Men efter røntgen og blodprøver så viser det sig hun har slidgigt i begge hofter og nederdeste del af ryggen, hun har så sandsynligvis misset et hop og slået sig som har gjort giften værre så hun derfor fik så stærke smerter for efter en lille uges smertestillende fik hun det markant bedre og blev den gamle glade kat igen, men smerterne vil komme igen med jævne mellemrum og så skal hun smerte dækkes.

    Så få katten grundigt undersøgt det er ikke normal adfærdsændring.


  • #8   19. sep 2015 Lige en opfølgning. I går aftes sad vi igen som vanligt. Han springer selv op på skødet ....I forgårs snakkede jeg slet ikke med ham...Han ligger der ca. 1.5 time dels sover og dels ælter han rundt, men uden antydning af smerte oplevelse eller bide tendens. Min arm er sluppet med et flot tandsæt nu med sår af fortænderne i overmunden. Ikke nogen betændelse. Da jeg var ung avlede jeg et par år perserkatte. Det var den gang de stadigvæk havde næser, og kan huske én enkelt gang min avlshan også bed hunkatten så hårdt under parringe, at der kom hul.
    Katte er nogle dyr i en klasse for sig selv smiley


Kommentér på:
Når katten bider

Annonce