{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

besøgende fremmed kat {{forumTopicSubject}}

jeg bor i rækkehus og min egen kat er fritløber.....de sidste ca.14 dage er der kommet en kat, den bor 4 huse fra mig, ind gennem køkkenvinduet og har ædt min kats mad. min egen kat er lidt ligeglad, kigger bare på den anden og vil rigtig gerne liste hen og snuse til den. jeg har så sat den ud og lukket vinduet, men den er hurtigt tilbage.
jeg ved den er gammel og aldrig før har været vant til at være ude.
dem der har den er blevet skilt og konen blev boende nogle år, hvor den heller ikke var ude, hun fortalte mig at den ikke kunne lide det.
nu er konen flyttet og eksmanden flyttet ind og det lader til, at kattene er blevet smidt udenfor og bo.
jeg har talt med ham om at hans kat kommer hos mig og at det måske ville være en god ide at holde den inde når den jo ikke har prøvet andet, den er 14 år fortalte han mig.
igår kom den så igen og den er bare så sød og kælen og vil rigtig bare gerne være inde.....jeg fulgte den så hjem og den gik bare lige så tillidsfuldt med mig, jeg sagde til manden at den sad og miauvede uden for min dør.....inden jeg fik talt til 3 tog han den gamle søde kat i nakkeskinden og kastede den ind i gangen, hvor den ramte dørkarmen og smækkede døren i fjæset på mig.
jeg har det vildt dårligt over det og er desværre ikke så konfrontationslysten.....hvad kan jeg gøre? altså lige nu har jeg det sådan at hvis den kommer igen, lader jeg den blive


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  besøgende fremmed kat
  • #1   3. okt 2015 Pyyyyha det er da svært, den burde jo ikke være hos ham, selvom han er ejer smiley Jeg aner ikke hvad du kan gøre, for mon nogen vil gøre noget, selvom du melder ham for ikke, at behandle den ordentligt smiley det ser ud til du har fået en kat på kost.

  • #2   3. okt 2015 jeg har sådan set accepteret at han får lov at blive næste gang han kommer(katten altså) smiley jeg tror nemlig heller ikke at nogen gør noget hvis jeg melder ham, desværre.....lige nu lader det til at han holder katten inde, har ikke set den siden jeg gik ned med den.

  • #4   3. okt 2015 Hvis du ikke vil konfrontere ejeren og mener katten er udsat for omsorgssvigt synes jeg du kan forsøge at anmelde ham til dyreværnet. Måske har de ikke så tralvt med killinger mere . Man kan så håbe det fører til at de møder op hos ham.
    Man kan da ikke bare smide sin kat ud uanset om man så er blevet skilt og en gammel kat har da ret til et værdigt liv. Det sker så¨desværre folk bare svigter deres dyr sådan. En af mine venner har også sådan en skilsmisse kat, der også bare måtte rende og sulte fra den var helt lille killing. Han gik til ejeren og sagde han tog katten såfremt den ikke blev passet og fik mad. Det var ejeren så indforstået mad og den fik et nyt hjem. Det er jo ikke alle der bare lige kan overtage andres ansvar og kat. Den vil jo nok blive ved med at komme hos dig hvis det er det eneste sted den får mad. Stakkels kat . Det er da altid noget den fandt dig.


  • #6   3. okt 2015 Den får mad der hvor den bor....der står i hvert fald en halvtom skål med tørfoder i forhaven

  • #7   3. okt 2015 Og tror at han pt holder den inde, har ikke set den siden

  • #8   3. okt 2015 Hvis du har mod på at lade den er komme hos dig og hvis den kommer igen, så gør det, for jeg syntes ikke det lyder til at ham manden gider katten, og det var da en voldsom handling han lavede da du var der med katten, det er rigtig synd for den.
    Desværre tror jeg ikke det gavner noget at melde ham for hvis katten får mad og husly så er det jo påstand mod påstand at katten skulle blive omsorgssvigtet, du kan jo ikke bevise at han tog den i nakkeskindet og smed den ind i dørkarmen.

    Men var jeg dig og din kat ikke har noget imod den så ville jeg lade den flytte ind næste gang den kom på besøg.


  • #9   4. okt 2015 Rent ud sagt:

    Behold katten næste gang den kommer ind til dig. Den nabo gider den ikke, så der bliver næppe nogle nabostridigheder over det


  • #10   4. okt 2015 Den kommer til dig fordi den bliver lukket ind og kan få mad hos dig. Det er i virkeligheden din kat nu og ikke naboens

  • #11   4. okt 2015 Sørg for at få den øretatoveret eller chippet og registreret i dit navn på din adresse

  • #12   4. okt 2015 Hvis du ser ham gøre katten noget en anden gang eller den går og sulter så skynd dig at filme det. Jeg tænkte bare han måske ville tage det lidt mere alvorligt hvis Dyreværnet stod udenfor hans dør. Man kan aldrig vide med sikkerhed om en konfrontation eller en klage fører til noget godt. Så længe en kat er i hænderne på onde mennesker vil det måske gå ud over den . Heidi har faktisk ret i mange tilfælde står man temmelig magtesløs uden bevis og der sker ikke noget selv om man ved katten ikke bliver passet. Du kan da kontakte politi eller dyreværn og spørge ind til hvad der er at gøre. Du kan så muligvis få lov at tage katten, hvis den bliver smidt ud igen og render forhutlet rundt få den omregistret i dit navn i sammen arbejde med dem. Og så er det jo din kat.

  • #14   4. okt 2015 Jeg er i syv sind, da min allerførste indskydelse var at beholde den lille gamle søde kat, men men men...
    jeg har ikke råd til at tage den til dyrlæge lige på stående fod, da min egen har dårlige tænder og kommer i første række. så nu er jeg lige vidt??


  • #15   4. okt 2015 Har prøvet før at kontakte kattens værn om nogle katte på en rideskole, som helt tydeligt var syge en havde ingen pels på bagkroppen en anden havde en mærkelig buet ryg og kunne ikke sidde .....fik at vide det var rideskolens ansvar eftersom de både fik mad og kunne søge læ

  • #16   7. okt 2015 Lad den flytte ind den har det ik godt hos ham fjolset.

  • #17   8. okt 2015 Jeg har lavet en anmeldelse til dyreværnet og afventer lige og se hvad der sker

  • #18   8. okt 2015 Katten Værn hjælper vist mest der, hvor der er en ordning i kommunen eller i forhold til umærkede herreløse katte, hvis man betaler selv. Og så er det i mange tilfælde underligt nok grundejeren selv der skal ringe til kommunen før der sker noget.
    Jeg ved Dyreværnet har haft skrevet på deres side at man endelig skulle anmelde og at de tog alle anmeldelser alvorligt.
    Jeg synes du har gjort det rigtige i at anmelde især hvis du holder lidt øje med om katten stadig dukker op eller ser noget mistænkeligt. Jeg synes det er vigtigt du skriver til dem at han har kastet med katten. Så de ved det kan gå ud over katten når han åbenbart ikke har det godt selv. Så de måske kan snakke med ham om at han nok ikke skal have kat. Der er jo desværre mennesker der lader deres egne indre psykiske konflikter gå ud over dyr på grimme måder.


  • #19   8. okt 2015 Jeg har beskrevet hele situationen til mindste detalje også at jeg har haft kontakt til ejer og om hans reaktion
    jeg har ikke set katten siden søndag, hvor jeg var nede og aflevere den igen, denne gang til søn en som tog bedre imod den. Så enten holder de den inde, eller nogle andre har forbarmer sig over den. håber på det sidste. ..


  • #20   9. okt 2015 øvøv....dyreværnet har meldt tilbage at de desværre ikke kan påtage sig flere sager....
    katten kom desværre forbi i dag og min egen kat synes åbenbart at besøgstiden er slut.....Louie gik helt amok på den og efter at have væltet hele huset fik han jaget den ud gennem vinduet igen, så forhåbentlig kommer den ikke her mere....men ved jo bare at den stadig er derude og fryser. må prøve kattens værn


  • #22   9. okt 2015 Jeg har talt med dyrenes beskyttelse idag og kreds formanden kontakter mig inden for 24 timer....så må jeg se hvad han siger

  • #23   10. okt 2015 Jeg håber DB kredsformand kan hjælpe, men desværre er deres hænder jo ret bundet, hvis der ikke er synlig omsorgssvigt at se ved hjemmet så kan de ikke gøre ret meget andet en påtale at de har fået en anmeldelse og komme på besøg fra tid til anden.

    Men håber der er hjælp til den lille stakkels kat med rådne ejere..

    Trist at Louie ikke havde hjerterum til missen mere smiley


  • #24   10. okt 2015 DB kredsformand har ringet i dag og tager ud og aflægger manden et besøg en af dagene...Håber ved gud at de tager katten med, eller der er faktisk to katte, den anden hopper bare ikke ind nogen steder....den sidder altid på sin egen grund og kigger ind af vinduet

  • #25   21. nov 2015 status pt er at dyrenes beskyttelse tog ud og besøgte manden og katten...og de sagde at katten kom ind og fik mad og at katten var ok, men meget tynd og sagde til manden at den skulle have en ormekur smiley smiley
    I samme moment kunne jeg jo kun sige at den stadig rendte ude og tiggede for at komme ind hos mig smiley
    Nu til aften, ligger den død, inde hos min nabo, som har haft den rendende det sidste stykke tid:-( det er så trist og vi stopper ikke her smiley det bliver politi anmeldt og jeg ringer til db i morgen. Jeg ve godt det ikke ændrer noget, men jeg er harm....


  • #26   21. nov 2015 Jeg håber i får noget ud af, at klage/reagere, for jeg syntes ærlig talt, at holdningen og reaktionen er temmelig lemfældig i DK, når det gælder misligholdelse og vanrøgt af dyr, kun politiet kan gøre noget, har ret til, at gøre noget, og de har jo ikke en gang tid når det gælder menneske smiley

  • #27   23. nov 2015 politiet bad mig om at kigge ud af vinduetO.odet sner jo...

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #28   29. nov 2015 Var det den gamle kat, der lå død? Hvad med den anden kat? Hvem fjernede den døde kat?

    Du har nu det bedste argument for, at kattens ejer ikke lever op til Dyreværnslovens regler om, at man skal passe på sine dyr og beskytte dem bedst muligt.

    Politiet SKAL reagere og skaffe sig assistance fra Fødevarestyrelsens dyrlæger, HVIS Du kan dokumentere, at han ikke lever op til reglerne.

    Husk at melde dig ud af flinkeskolen !!!

    De allerbedste hilsener


  • #29   29. nov 2015 Det var den gamle kat ja??den anden kat har jeg desværre ikke set I lang tid, så aner ikke hvad der er sket med den. Jeg puttede den døde kat i en plastikpose som jeg hang på ejers håndtag på hoveddøren??
    Jeg var nede og banke på hele weekenden, inden jeg gjorde det, der var ingen hjemme. politiet vil ikke gøre noget.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #30   29. nov 2015 Kan Du dokumentere noget af det?

    Billeder af den gamle kat i live og efter døden samt af den anden kat, lydoptagelser fra din kontakt med ejer (mobiltelefoner kan det - også selv om man ikke taler i den - men husk at starte med at sige, at Du optager, hvad I siger - ellers kan det ikke bruges)

    Hvis ikke politiet vil modtage din anmeldelse, der skal beskrive eller være vedlagt din dokumentation, kan Du henvende dig til Fødevarestyrelsen i dit område.

    Desværre er det jo ikke sikkert, at Du kan dokumentere noget, men skulle nogen komme ud for noget tilsvarende, er det vigtigt at vide, hvad man kan gøre - især hvis man tør/har udmeldt sig fra flinkeskolen

    Hvis Du ikke har beviser, så kontakt Fødevarestyrelsen (helst på mail), hvor Du detaljeret forklarer din anmeldelse ang. den anden kat eller en af dyreværns-organisationerne. Desværre har de ofte "ikke tid" - Fødevarestyrelsen SKAL tage sig af det!

    Jeg synes ikke, Du skal banke på derovre igen, da det formodentlig ikke hjælper den overlevende kat...

    De allerbedste hilsener


  • #31   29. nov 2015 Jeg har desværre ingen dokumentation og har ingen intentioner om at banke på hos ham mere, ikke om det så galdt hans liv!!!
    På den ene side er jeg lettet over at det er overstået, samtidig er jeg frustreret og ked af det på kattens vegne, den havde sku fortjent en ordentlig afsked med livet??


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #32   30. nov 2015 Det er slut med den gamle kat, men hvad med den anden? Har den problemer?

    De allerbedste hilsener


  • #33   30. nov 2015 Den anden kat er nu reddet<3
    Jeg havde ikke set den i flere uger, da den dukkede op i dag i den mest sørgelige fatning...udmagret,slatten og med både afføring og tis smurt ud over sig....den er afhentet af en dyreværns organisation som kørte den fluks til dyrlægen og mere om den kommer jeg ikke til at høre.
    Håber så meget at den står til at redde og forhåbentlig kommer til at opleve et rigtigt hjem med mennesker som elsker den??


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #34   30. nov 2015 Godt, at der nu bliver taget hånd om den - uanset om resultatet bliver det ene eller det andet!

    - Jeg ville bare ønske, at dén slags mennesker kunne lære (evt. via en dyreværnssag), at sådan vil vi ikke finde os i, at nogen behandler levende dyr.
    Desværre er det ofte for stor en mundfuld for både politiet, dyreværnsorganisationerne og dén dyreven, der opdager problemerne :o(

    GODT DU GJORDE NOGET - TUSIND TAK :o)

    De allerbedste hilsener


  • #35   30. nov 2015 er bare så glad og lettet over at denne kat blev reddet og stadig harm og ked af den som døde

  • #36   1. dec 2015 Ja dejligt med et menneske som dig. God jul

  • #37   1. dec 2015 Tak og god jul til dig??

Kommentér på:
besøgende fremmed kat

Annonce