{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Indekat/Udekat ? [DEBAT] {{forumTopicSubject}}

Holder du din kat inde?
Hvorfor og hvorfor ikke?

Personligt holder jeg ikke Emil indedøre.
Han render ud og ind som det passer ham.
Jeg syntes ikke det er optimalt og holde sin kat som indendørs-kat (Med mindre man selvfølgelig har undendrøs "løbegård" o.lig. hvor katten kan være!). Derudover syntes jeg også der er mange som holder deres katte inde, fordi de bor til en stor vej eller inde i byen, også er de bange for at deres kat skal blive kørt ned. Er det så rigtigt og have kat? Det går jo mod katten's natur og blive holdt inde.
(Min mening)

Hvad er jeres mening omkring holdning af kat indendøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekat/Udekat ? [DEBAT]
  • #1   12. jul 2006 Jeg har ude katte fordi jeg kan smiley

• #2   12. jul 2006 Lena C - Okay smiley

Tilde J - Ja syntes vi skulle få noget gang i det her sted igen *ss*. Tjo, ja du har ret i det med når man bare giver katten kærlighed og opmærksomhed. Men syntes stadig uden-dørs livet er det mest rigtige og naturlige for katten smiley

• #3   12. jul 2006 Vi har pt. 2 katte , oq de blev købt som små killinqer oq denqanq var de KUN indekatte ..
    Der hvor de boede var der ellers stor have med stakit, så kan ikke helt se hvorfor de ikke måtte komme ud.
    Men herhjemme qår de kun udenfor ..
    De kommer ikke ind ..
    De t nye vi skal ha' kommer oqså udelukkende til at være udekatte..

Jeq havde faktisk denne snak med min mor oq en veninde i daq ..
    Vi blev alle tre eniqe om at kattene helt sikkert syntes bedst om at komme ud enqanq i mellem..
    Hermed ikke saqt at det er synd, men kattene nyder helt bestemt at være ude ..
    Selvfølqeliq skal de da kunne komme i læ ,
    oq vores misser hyqqer siq på høloftet , det nyder de smiley

• #4   12. jul 2006 t = to

• #6   12. jul 2006 Min er indekat og han har altid været det.
    Bor på 1 sal så har ikke mulighed for at han kan kommer ud.. Og havde jeg det blev det kun i snor...

• #7   12. jul 2006 Det er da heller ikke synd at katten er udelukkende udekat !

• #8   12. jul 2006 Jeg vil stille et direkte (og måske provokerende) spørgsmål til Miw som oprettede denne tråd (selv om jeg godt kan se du er frosset).. Citering: <i>Derudover syntes jeg også der er mange som holder deres katte inde, fordi de bor til en stor vej eller inde i byen, også er de bange for at deres kat skal blive kørt ned. Er det så rigtigt og have kat?</i>
    Spørgsmål: Er det mere rigtig at have kat, når man er så ligeglad med den, at det er okay den bliver kørt ned?

Nu regner jeg med (læs: ved det næsten med sikkerhed) du ikke er ligeglad med din kat Miw, men det var bare måden det blev skrevet på, den gav bare anledning til at den modatte konklusion måtte være dette..

Jeg kan da godt sige, grunden til jeg har katte som indekatte, og har taget beslutningen om dette, er fordi jeg ikke kan holde tanken ud om mit kæreste eje (så godt som mit barn) skal køres ned, stjæles, tæskes af andre katte eller mishandles af børn der ikke har lært bedre..

Så kan andre tænke, jamen er det godt for katten? Jeg prøver at godt jeg kan at lave en attraktiv bolig for min kat/katte. Dette gør jeg ved at have masser af kradsemuligheder (træer, miljøer og tæpper), gode klatre muligheder (træer, miljøer og hylder), gode gammesteder (huler, papirsposer og god plads under seng og sofa), gode liggepladser/flad-ud-pladser (blød sofa, hængekøjer, puder, tæpper osv..), Aktivitetsting/legtøj, som både kan bruges af katten alene, men som jeg også tit leger med med, et sted at besørge, nemlig kattebakker, som altid er rene og så har jeg en erstatning for græs, nemlig stuebambus.. Ud over alt dette, er der selvfølgelig altid lækker mad og rent vand.. smiley

Jeg siger intet om at det er forkert at have udekatte.. Jeg vil dog mene, at bor man højere end stuen i en lejlighed, eller et sted hvor der er en befærdet vej, så ville jeg ikke anbefale det.. Men har katten været vant til at være ude, så er det heller ikke sjovt at skulle vænne den til at være inde.. Det kan lade sig gøre, men langt fra altid det går godt..
    Hvis katten aldrig har prøvet at være ude, så ved den jo ikke helt hvad den går glip af, og så er det en lige så stor sport for den, at fange fluer, edderkopper og andre (klamme) kryb, som det er for udekatten at fange mus, fugle og mosegrise.. smiley

Puha, det blev vist en lang smøre.. smiley

• #9   12. jul 2006 Ude eller inde kat... jeg ved inderst inde ikke hvad der er bedst for katten. Men hvad jeg ved er at katte kan trives under begge forhold, så længe de får kærlighed og den nødvendige opmærksomhed. Jeg kommer fra en familie hvor vores katte altid har været en del af familien og har kunnet komme ud og nyde naturen. Nu er sagen bare den at jeg bor midt inde i Aalborg, og ja andre som har set hvordan folk behandler katte inde i byen, ser tit katte der bliver sparket og nogen enda prøver på at bevist at kører dem ned. Jeg har ikke lyst til at mine katte skal udsættes for sådan noget.

I min fremtid er det meningen at vi skal bo på landet og de begge skal kunne komme ud og opleve naturen. Men jeg sys ikke at jeg fx kan afskrive Sisca retten til at være i sofaen, i sengen på toilettet osv. For hun har altid boedet inde, vi fik hende da hun var lidt mere end et år, og hun kender ikke andet end indefor. Og jeg tror ikke på at katte som aldrig har været ude savner det og være ude for hvor skulle de kende det fra ???????? Sisca vil for altid være en indekat, hun vil få muligheden for at komme ud, men jeg nægter og tro på at hun har lyst til at bevæge sig ud på eventyr, da hun er lidt af en prinsesse og der er krise for hende når jeh har vasket gulvet og hun får våde poter. Derimod Bati, vil nyde ingen tvivl.

Men det jeg ville komme frem til, det aller vigtigste vi kan give vores dyr, er omsorg, kærlighed og opmærksomhed. Måske er indekatte lidt mere forkælet end katte der kan komme ud og ind, jeg ved det ikke. Men en ting er sikkert, jeg bruger flere penge på mad, kattegrus, legetøj og andet fis til kattene end mig selv.. Og så længe man selv sys at man gør det bedste for ens dyr om det så er en hest, en kat eller en hund kan det vist ikke være anderleds

• #10   12. jul 2006 Alle mine er inde katte.... to race katte og en hul i hækken kat.... og jeg bor midt inde på østerbro og hvis der skete dem noget ville jeg ikke kunne tilgive mig selv.... derfor holdes de inde..... jeg synes det er lidt underliget du lægger op til det ikke er ok at have kat hvis de ikke kan komme ud..... hvem er du til at bestemme det.... mine er lykkelige som de har det og har ikke behov for at komme ud...... For hyggens skyld kommer de ud i sele når vi er i sommer hus... de gider det et par timer men så går de ind af sig selv og er ikke til at drive ud igen.... Såe.....

Naja

• #11   14. jul 2006 jeg får også utallige kommentarer på ar mine "ikke racekatte" er inde. man kunne forstå hvis det var en dyr, fin racekat men ikke mine blandinger. hvad er forskellen? Mine misser er ligeså meget værd for mig som racekatte.
    Mine holdes inde da jeg tit og ofte ser plakater folk hænger op fordi de har fået taget deres kat.
    Hvis folk ser en sød og kælen kat tager de den bare med hjem... mine misser kommer ud i sele men vil hellere være inde... De kan sidde i alle vinduer med net for og følge med i hvad der foregår og de fanger alle de insekter de kan indenfor.

Men ud, det kommer de aldrig helt og nej det er ikke synd!!!

• #12   15. jul 2006 <b>Camilla</b> : Nej selvfølgelig ikke! Men jeg tænker bare på; Nogle holder deres katte inde fordi de er bange for kattene bliver kørt ned. Og det syntes <i>Jeg</i> er lidt forkert. Skulle man tage kattens natur fra den? Det var det samme som hvis man skulle holde alt det man holder a indendøre, fordi man var bange for de kom til skade. Der er en risiko ved alt og sådan er livet.

<b>Naja savner Vippe </b>: Det jo bare fint hvis dine katte har det sådan. Det er måske nok fordi de aldrig har prøvet det. så. Men generelt kan jeg ikke lide tanken ved at holde dyrene indendøre.

<b>lundkvist </b>. Hvorfor ikke have kat selvom den er ren udekat? Man kan da holde ligeså meget af sin kat alligevel og snakke + nusse med den, bare udendørs.

<b> • ˜”°º• Rikke A. og Kiwi •º°”˜ • </b> : TOTAL enig.

Kommentér på:
Indekat/Udekat ? [DEBAT]

Annonce