{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Hjælp - forsøger at sætte 2 voksne hunkatte sammen {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en 6-årig steriliseret hunkat som jeg er meget glad for - hun ejer mig dvs hun følger hele tiden efter mig, ligger på mig og snakker meget. Jeg tænkte det skyldes at hun kedede sig, så jeg forsøgte søndag at tage en lidt yngre steriliseret hunkat med hjem - jeg følger i denne forbindelse alle gode forslag til hvordan de skal sættes sammen, men oplevede at min egen kat er blevet meget nervøs og angst og det hjalp ikke at den nye kat slap ud af sit værelse og gik til angreb på min kat, så nu er hun meget skræmt og har svært ved at bevæge sig rundt i lejligheden selvom den nye kat igen er på værelse - nogen der har nogen gode råd? Ved I om det vil fortage sig eller vil hun bare altid være bange? Og vil den nye kat blive mindre aggressiv når den falder til ro, eller er det håbløst?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - forsøger at sætte 2 voksne hunkatte sammen
  • #1   6. okt 2015 Jeg foreslår en netdør mellem dem og Feliway i stikkontakten.

  • #2   6. okt 2015 Feliway er i stikkontakten allerede...har været det siden søndag...men netdøren var genial...det må jeg lige se på

  • #3   6. okt 2015 Jeg har aldrig lukket en kat inde under sammenføring.
    Da Røde kom som 11mdr gammel og skulle være sammen med en på 4 og en på 6+ år, da valgte han selv, at bo på mit klædeskab de første dage, og der havde han mad og vand, og en bakke på gulvet, så han kunne blive på værelset hvis han ville.
    De gamle var mest i stuen, der stod der også mad og vand og en bakke, og gang og badeværelse var ingen mand land, der var de nysgerrige og kikkede til hinanden, og der var noget hvæsen og knurren den første uge, men så kunne de spise i samme rum.
    Med minder de virkelig overfalder hinanden ( blod og sår) er der ingen ide i, at holde dem adskildt.
    Katte slås kun for alvor hvis de ikke ser anden udvej, for i deres natur ligger der en bevidsthed om, at en skade kan betyde døden, for så kan man ikke jage.


  • #4   6. okt 2015 Jeg har aldrig lukket en kat inde under sammenføring.
    Da Røde kom som 11mdr gammel og skulle være sammen med en på 4 og en på 6+ år, da valgte han selv, at bo på mit klædeskab de første dage, og der havde han mad og vand, og en bakke på gulvet, så han kunne blive på værelset hvis han ville.
    De gamle var mest i stuen, der stod der også mad og vand og en bakke, og gang og badeværelse var ingen mand land, der var de nysgerrige og kikkede til hinanden, og der var noget hvæsen og knurren den første uge, men så kunne de spise i samme rum.
    Med minder de virkelig overfalder hinanden ( blod og sår) er der ingen ide i, at holde dem adskildt.
    Katte slås kun for alvor hvis de ikke ser anden udvej, for i deres natur ligger der en bevidsthed om, at en skade kan betyde døden, for så kan man ikke jage.


  • #5   6. okt 2015 Hej Jette, jeg har fulgt de råd jeg har fået fra internatet, men jeg vil give dig ret - det virker ikke logisk medmindre man vil sikre sig at det værste stress ved flytningen er væk før de mødes - men må erkende at den nye kats reaktion da den så min kat og angrebslysten var ikke til at tage fejl af, den ville overfalde hende smiley og det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i at det sker.

  • #6   6. okt 2015 Mmmmm hvis du har ret og det var et virkeligt angreb og ikke et skind angreb, så må du overveje om det vil lykkes?
    Jeg ville nok kontakte den adfærdsbehandler for, at få råd, i din situation.


  • #7   6. okt 2015 Hej Jette, jeg nåede at stille mig igennem, men er selv frivillig hos internatet så jeg har set de små angreb...Dette kunne på ingen måde betegnes som et advarselsangreb...hun skreg op samtidigt med at satte i hurtigt løb hen mod min nuværende kat, som jo i den grad blev bange og stadig er det her 2 dage efter...har snakket med en af dyrepasserne og de mener det vil være bedst at skille kattene ad igen...den nye er nok ikke god til andre katte når hendes 1. Indskydelse er at angribe...

  • #8   6. okt 2015 Ja du må jo nok af med den, for det går vist ikke, og at have katte i hver deres afdeling er jo ikke en god løsning i længden, hverken for jer eller kattene.

  • #9   6. okt 2015 Jeg har ALTID holdt nye katte adskilt - og vil også gøre det i fremtiden

    Der er en bakterieflora i mit hus - den tåler mine katte - men måske ikke den nye
    På samme måde kommer den med bakterier den tåler - det er ikke sikkert mine gør
    Stress - og det er det, med ny kat i flokken - får alt til at poppe op

    Jeg vil ikke have syge dyr - noget kan man risikere at bokse med i år fremover.

    Jeg vil heller ikke have alle er på vagt overfor hinanden og stresses af det - for det påvirker også gruppens indbyrdes forhold

    Fuld respekt for andre gør det anderledes - men det gør jeg ikke


  • #10   6. okt 2015 Lis
    er det ligesom dårlige mave mm? for nogle år tilbage havde alle mine daværende katte en omgang med dårlig mave, og hver gang jeg fik en ny, så fik den dårlig mave. i første omgang troede dyrlægen at det var kattesyge, men så pga det med blinkehinden, så var det ... noget jeg ikke kan huske
    men heldigvis er jeg sluppet af det. også selvom at jeg har nogle af de katte endnu. så er der ingen som har haft det i de sidste vel 7 år.

    med at sætte hunkatte sammen:
    der er bare rigtig mange hunkatte som ikke egner sig til at bo sammen med andre. og dem skal man ikke forsøge at sætte sammen med andre.
    da jeg var på kv, brugte jeg super lang tid på at lærer kattene at kende, og til trds for at jeg var der i 7 år, nåede jeg kun at få 1 hunkat med hjem - havde dog en som var muligvis, men hun blev solgt.
    har man endelig en hunkat, så vælg en hunkilling/ungdyr.

    personligt ville jeg nok sende den nye kat retur. for reagere hun sådan, så er hun helt sikkert ikke egnet til at bo sammen med andre katte.

    jeg bruger altid den metode med transportkassen på gulvet når man kommer hjem. lader den gamle snuse til kassen - må gerne tæve kassen (ny kat er i sikkerhed) og så når den gamle går væk, ja så kan den nye komme ud.
    har da haft 5 voksne med hjem fra kv, uden problemer. to af har tilmed haft ry for at tæve andre. og mine hjemme har nu hellere ikke lige altid været lige gode af sig. men har ikke haft problemer med at sætte nogen sammen. MEN som sagt så har jeg brugt meget lang tid på at lærer den nye (kommende) kat godt at kende. har set på hvordan katten reagere på andre, eller nyt i omgivelserne.


  • #11   7. okt 2015 Hvis de mener på internatet du skal aflevere hende tilbage synes jeg du skal gøre det. For så må der vel være en usikkerheds faktor i om katten overhovedet kan med andre.
    Har den været sammen med andre katte på internatet ? Da jeg fik Silke fra IK kunne man tydeligt se hvilke katte der kunne med de andre på internatet for de blev lukket ud om dagen og gik ude sammen flere timer hver dag enten i katte gården eller i rummet med burene, hvor der også blev leget med dem der ville det. Ved nogle der var mere usikre var bur lågen bare åbnet, så de selv kunne vælge og der var så enkelte der blev i buret og bare lå kiggede ud. Så var der nogle der måtte lukkes ud alene fordi de slet ikke kunne med andre katte. Måske går det så hurtigt i dag at de ikke helt har nået at teste det så godt af. Jeg var så heldig at det var nogenlunde nemt at overskue hvem der kunne med andre for der var ikke så mange katte på det tidspunkt.
    Jeg synes hvis du vil have en anden skal du kigge godt efter om den nye kan med andre inden du får den med hjem. Og bruge noget tid på det som Anja foreslår.


  • #12   7. okt 2015 Ja anja - i stil med dårlig mave smitte.

    Jeg har nu ikke haft problemer med art sætte hunner sammen - for det første er det samme race- for det andet kom den nye altid i et stort bur i stuen - midt i det hele - ikke en viftede med knurhårene


Kommentér på:
Hjælp - forsøger at sætte 2 voksne hunkatte sammen

Annonce