{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Ang. indfangning af hankat ! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg sidder herhjemme på sjælland hjemme ved min mor og stefar.

De har en hunkat, som nu har fået uønsket besøg af en hankat, som har været inde i huset, og strinte. Det er min mor selvfølgelig meget utilfreds med, så de har sat en kattefælde op, og når de fanger hankatten, så vil de bringe ham til dyrelægen.

Er der nogle der ved hvad der sker derfeter....?? Min mor ved ikke om hankatten ikke har noget hjem, eller omder er nogle der venter ham, og jeg er blevet en del uenig med hende, om bare at indfange hankatten, og bringe ham til dyrelægen, som højst sandsynlig afliver ham, hvis han ikke har chip eller er øretatoveret.

Kan jeg gøre noget i denne situation, og hvad vil dyrelægen gøre ved ham ?. Min første forestilling er at han vil aflive ham. Jeg har jo selv lige mistet min Trille, som hverken var chippet eller øremærket, og hvis der bare var nogle folk der fangede hende ind og bragte hende til dyrelæge hvor hun efterfølgende blev aflivet, så ville jeg da være ude af mit gode sind. Så jeg sætter mig lissom ind i det sted, at han har nogle ejere et sted.

Men samtidig kan jeg o godt se at min mor ikke kan have ham rendende inde,når han strinter. Men jeg synes at det er for tarveligt, hvis hun bringer ham til dyrlægen, uden at have undersøgt om han har et hjem.

Kan i hjælpe ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. indfangning af hankat !
  • #1   12. jul 2006 Ja, jeg vil også mene at dyrlægen afliver ham, hvis han ikke er registreret noget sted, men er ikke sikker.

    I stedet for at de afleverer ham til dyrlægen, hvad så med et af Kattenes Værn´s internater? Der vil han blive helbredsundersøgt, og finder de ham rask nok, så bliver han kastreret og solgt til et godt hjem.

    Eller forsøg med Katteformidling.dk - en tidligere brugers hjemmeside.

    Held & lykke! *SSS*


    Potekram.


  • #2   12. jul 2006 Jeg har godt nok sagt til min mor, at det kunne hun gøre, men hun kan ikke sætte alt muligt i værk, 'bare' pga. en hankat.... Ja, vi har lige mistet vores søn/bror, så jeg forstår godt hvis overskudet ikke er der hos hende, men synes alligevel ikke at man bare kan tage en kat til dyrlægen, lade ham aflive den, også tænke på dem der måske venter ham derhjemme. Men han er dog sky for os... Og jeg skal tilbage til jylland i morge tidlig, hvor jeg jo bor.

    Min mor har simpelthen ikke overskudet, til at tænke på det. Men er der nogle der ved hvad der sker, hvis dyrlægen ikke finder chip eller øremærkning ???.Ja, jeg ved hvad jeg tænker, og hvad jeg frygter...


  • #3   12. jul 2006 Jamen koster det noget at få ham indleveret på et kattens værn ???, og ligger der et her i nærheden af Dianalund, på sjælland ????

  • #4   12. jul 2006 Hvad var det nu vores kære brugers hjemmeside hed, hvor man kan formidle katte... Detvar hendes højtelskende kat, den første hun havdes navn, der var adressen på hjemmesiden. Er der nogle der kan huske det ????

  • #5   12. jul 2006 Jeg har tidligere - for år tilbage - afleveret tre katte til et af deres internater, og jeg betalte ikke for det. Men ved ikke om det er anderledes nu.

    Hjemmesiden er (link fjernet) - tror jeg. *SSS*


    Poteklem.


  • #6   12. jul 2006 Ja, det er den hjemmeside, men der står jo kun at man kan henvende sig ang. killinger..... Maybritt havde også en side hvor man kunne efterlyse og fremlyse sine katte, som man havde fundet eller mistet..... Og siden var navn på hendes gamle ´kat, da hun var barn... Jeg kan bare ikke huske had den kat hed....

  • #7   12. jul 2006 Det kan jeg heller ikke, men måske kan du kontakte hende igennem den anden side jeg sendte dig, og spørge hende til råds.

  • #8   12. jul 2006 (link fjernet)
    Det er den hvor du kan fremlyse og efterlyse smiley


  • #9   12. jul 2006 hannie, det var den. jeg sætter en annonce i, og håber der er nogle der svarer...


    Men mor har jo heller ikke fanget katten, så det er jo svært at vide om han er chippet eller øremærket... Men jeg vil sige til hende i morgen, at hvis den er øremærket, så skal hun gå ind og slå det op på katteregister.dk


  • #10   12. jul 2006 Totalt skod.........

    Efter jeg har skrevet teksten, og trykker indryk tekst, så siger den at der er problemer med siden..... Typisk...

    Er der nogle der vil indrykke den formig...

    hvid og grå hankat fundet .....

    Han er som overskriften lyder, hvid og grå. 'Grundfarven' er hvid, med grå pletter. Han er set i Dianalund, ved mine forældre, og vi har ikke kunnet komme tæt på ham. Jeg har set ham på en afstand af nogle meter, og jeg ved eerfor ikke hvor gammel han er. Men ihvertfald en meget stor killing eller voksen hakat.

    Problemet er at han går ind og strinter og derfor vil min mor indfange ham og bringe ham til dyrlæge. Er han ikke chippet eller øremærket, vil han højst sandsynlig blive aflivet !!!

    Så derfor kontakt mig, Bettina, tlf 26845285, hvis I tror i kender ham, eller i rent faktisk mangler ham derhjemme.

    -Det er på midtsjælland.


  • #11   12. jul 2006 Jeg har lige prøvet, men kan heller ikke. Prøv at ringe til hende i morgen. *SSS*

  • #12   13. jul 2006 tja, du kan jo starte med at hænge en seddel op i brugssen eller ligne..

    ellers, så er det da ikk så slemt hvis dyrlægen afliver den, den lider nok ikk af det, og der er os alt for mange katte i verdnen..


  • #13   13. jul 2006 ´Håber bare at den er registreret et sted. *SSS*

    Potekram.


Kommentér på:
Ang. indfangning af hankat !

Annonce