{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.019 visninger | Oprettet:

Herreløs kat. {{forumTopicSubject}}

Hej!
For 2 måneder siden blev en "orange" kat fremlyst på facebook, at folk havde set den gentagne gange i et naturområde i Solrød. Den blev beskrevet som tynd, snaksagelig men stadig med forbehold. Vi tog ned for at lede efter katten, men fandt den aldrig.
I fredags var vi tilfældigvis forbi Q8 som ligger lige op af det beskrevne naturområde, tanken er omgivet af motorvej og andre store veje samt en Mac donalds. Her ser vi katten, der løber rundt mellem standerne. Vi spotter med det samme, at der er tale om den samme kat da der dengang blev beskrevet at katten havde noget med øjet. Det samme er tilfældet med denne kat, så vi beslutter os for at skaffe en transport kasse og tage den med os. Lige nu har vi den i vores varetægt, den befinder sig i en rytterstue med sofaer og andre ting den finder hyggelige men ingen af os kan beholde ham.
vi leder derfor efter et hjem til ham, da vi gerne vil undgå at han skal på internat. Han er MEGET sød, kontaktsøgende og kælen. Han er renlig og har her kun brugt kattebakken. Er der nogle der vil hjælpe denne herre med et blivende hjem? Man finder ikke skønnere kat, det kan jeg garantere! Desværre er han ikke kastreret. På facebook er der startet en indsamling til ham og de penge skal bruges til et tjek hos dyrlægen, vaccine og evt. Kastration, men vi sp helst at en kommende ejer fik pengene som tilskud til dette, for han har brug for er hjem!!
Er der nogle, der kender nogle?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Herreløs kat.
  • #1   12. okt 2015 Han er formentlig blind på øjet, for han reagere ikke på samme måde som med det andet - men vi ved det ikke med sikkerhed.

  • #2   12. okt 2015 bare jeg havde pladsen i min lejlighed -.- men en kat er rigligt

  • #3   12. okt 2015

    profilbillede
  • #4   12. okt 2015 En skam at han er fertil.

  • #5   12. okt 2015 Jeg synes da godt nok det er vigtigere i første omgang at få det øje undersøgt - den kan da været generet af det og have smerter smiley

  • #6   12. okt 2015 Vi er alle katte mennesker, katten leger, spiser, drikker, sover, vasker sig, spinder og gør som enhver anden almindelig kat. Der er, som det kan ses på billedet ingen betændelse eller anden form for væske fra øjet. Hvis vi kunne se den havde ondt, havde vi kørt den til en dyrlæge omgående, men nu er dette ikke tilfældet og derfor hjælper vi den så godt vi kan så den i hvert fald er under opsyn og får Mad, vand og tag over hovedet.
    Det gør mig trist, at folk skal konkludere hvad vi gør forkert - vi gør vores bedste med de midler vi har. Naturligvis ville det være bedst at vi tog den til dyrlægen og den lige blev tjekket, men da vi ikke har pengene til det og den faktisk intet hjem har, så har vi valgt at fokusere på at finde nogle der kan give den et hjem og så den i forlængelse med dette kan blive tjekket. Dette er også grunden til at nogle på vores vegne, har oprettet en indsamling for at det kan være mere "attraktivt" for en ny ejer at tage ham til sig. Vi kan ikke gøre alt, så derfor gør vi hvad vi kan.


  • #8   12. okt 2015 Nej.

  • #11   12. okt 2015 Da vi kørte katten hertil, skulle den køre ca. 5 min. Og på vejen nåede den at skide hele kassen til og rulle sig i det, så stresset var den. Så vores plan var , at så snart der er en ny ejer, køre vi katten til dyrlægen så han bliver ordnet for de penge vi har samlet ind og sp henter den nye ejer ham hos dyrlægen og køre ham hjem. Så slipper han for at blive kørt for meget rundt, og blive mere stresset end højst nødvendigt og vi vil naturligvis være med hele vejen og sikre at ejeren virkelig vil han, for det fortjener han. Men tak for de pæne ord, det er rart med lidt opbakning smiley

  • #13   12. okt 2015 Jeg tror desværre det vil være rigtig svært at finde en ny ejer til den skønne mis, af flere årsager, når han nu er dertil så er der øget risiko for at han har smitsomme og livstruende sygdomme, og når han ikke har været ved dyrlægen og blevet tjekket så kan det være svært at se på forhånd, selv ville jeg ikke poste en masse penge i en kat der potentielt har katteaids.

    Hvis han er sund og rask så er der jo stadig øjet og risikoen for en altid stritende kat, så det er ikke en nem mission i er på.

    Men jeg ønsker jer held og lykke, lov blot at i ikke videregiver ham som indekat for det vil han i det lange løb blive en frustreret og ulykkelig kat af.


  • #14   12. okt 2015 Først og fremmest, så har I hjertet på rette sted.
    Dernæst, så kontakt OASA, det er en organisation som formidler katte, men hvor de bor i private hjem. I det øjeblik du overgiver den til OASA er det deres kat.

    Men jeg er nødt til at sige, at det øje skal undersøges! Det skal det fordi øjet nærmest "falder ud" af øjenkrogen. Man ser jo tydeligt at den lukker det ene øje og det andet lukker den ikke på samme måde. Der kan jo være en svulst bag øjet.
    Jeg mener at hvis du overgiver den til OASA så er det deres økonomiske ansvar.
    Held og lykke med projektet smiley



  • #15   12. okt 2015 det øje er IKKE normalt
    så får ham tjekket hos dyrlæge, INDEN I finder et hjem til ham. for der er jo ingen grund til at folk skal gå og blive glad for en kat hvis det er noget alvorligt
    lige sådan så ville jeg nok tænke grøn stær... desværre

    og fatter ikke hvad folk har imod at katten kommer på internat. man skal bare sørger for at finde et internat som ved hvad de laver.
    har selv arbejdet for kv i mange år, og har kun positive oplevelser med kattene


  • Gurli P
    Gurli P Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
    #16   15. okt 2015 Har du fået tjekket om han er chip mærket ?

  • #17   17. okt 2015 Jeg ville også være mest bekymret for hans øje, for skyldes det grøn stær, har han hammer ondt. Og nej, en kat vil for enhver pris prøve at skjule, hvis den har ondt, for det er et svaghedstegn og får andre til at angribe den.

Kommentér på:
Herreløs kat.

Annonce