{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Herreløs kat {{forumTopicSubject}}

Godaften i dejlige katte mennesker.
Vi er jo lige flyttet fra Roskilde til en lille bitte landsby der hedder Kyringe på vestsjælland for 2 måneder siden. da vi flyttede ind observerede vi en meget tynd hunkat i vores have, altså frygtelig tynd, knogler og hud har aldrig i mit liv set noget ligende smiley

Men utrolig kælen og kontakt søgende vi var så rundt og høre det er åbenbart en der er flyttet fra den for nogle år siden puuuha jeg grimmes...

Vi blev enige om at stille lidt mad og vand ud til hende i håb om at kunne få hende en tur forbi dyrlægen, (vi har ringet til både KV og Dyrenes beskyttelse men ingen hjælp).
Men så forsvandt hun vi har så fået hegnet vores have ind så vores egne katte har muligheden for at nyde haven i sikkerhed..

Her til aften skulle jeg ud i garagen og hente brænde og et syn der møder mig det er 1,5 måned siden vi så hende men der var hun med kæmpe mave det ser sikkert mere voldsomt ud fordi hun er så tynd. jeg har tændt varmen der ude lukket døren og åbnet et vindue og givet hende noget mad og vand og et varmt tæppe at putte sig i..

Kan jeg godt tage hende til dyrlægen og få hende givet hele pakken eller er det farligt at neutralisere en så underernæret kat ?

Hvis hun kan med vore andre katte og hun ikke har katte aids eller sådan noget så beholder vi hende her så hun kan få et ordentligt liv stakkels mis.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Herreløs kat
  • #1   23. aug 2012 Håber hun er rask og kan, for så er det godt gjort smiley

  • #2   23. aug 2012 Jeg ringer til dyrlægen i morgen så må vi se hvad hun siger..
    Hvis hun ikke fejler noget så bliver hun her og går det ikke med de to andre må hun hjem til min mormor. håber ihvertfald hun kan blive ordnet før hun føder så hun ikke skal udsættes for det, så dør hun tror jeg det lille skravl..



  • #3   23. aug 2012 Hun får orijen det er det foder mine egne katte får og det er både voksen og killinge foder har også givet hende lidt dåse mad med ekstra væske i ..

  • #4   23. aug 2012 Men smutter også lige i Irma og køber gedemælk til hende imorgen har hørt det skulle være godt til tynde katte ..

  • #5   23. aug 2012 orijen er killinge foder smiley så det får hun skam også

  • #6   24. aug 2012 Skal jeg nok har heller ikke overfodret hende bare givet hende lidt til natten. smiley

  • #7   24. aug 2012 Det var nemlig lige det jeg tænkte har hørt mange har givet gedemælk til katte der lige har født som har haft brug for lidt ekstra næring. Så må lige i irma og købe lidt gedemælk. men jeg ringer under alle omstændigheder til dr dyr imorgen og får en tid.

    Tusind tak for dit gode svar smiley


  • #8   24. aug 2012 Håber ikke hun fejler noget alvorligt, hun ligner mest en gravid mis, men hvem ved med sådan en kummerlig tilværelse kan hun jo fejle alverdens ting men det må dr dyr finde ud af, har været ude og kigge til hende og lige nu ligger hun ihvertfald trygt og godt i sit tæppe og putter sig..

    Men hvis hun er alvorligt syg så kan hun da i det mindste få en ende på sine lidelser.


  • #9   24. aug 2012 Vil bare sige, at du har min dybeste respekt.

    Men Marie, det er ikke nødvendigt at sætte varme på. Hun er vant til at færdes ude dag og nat og nu er hun tilmed i læ for blæst og regn med et varmt tæppe.
    Jeg ville også lukke vinduet, for ellers risikerer du, hun smutter ud, og det skulle hun jo ikke så gerne, hvis hun er højdrægtig.

    Held og lykke hos dyrlægen - forhåbentlig i morgen.
    Missepigen er i hvert fald heldig her i elvte time at have mødt et barmhjertigt menneske, som endelig vil tage sig af hende.

    PS: Husk øremærkning, hvis hun skal i narkose.



  • #10   24. aug 2012 Marie E**det er åbenbart en der er flyttet fra den for nogle år siden**

    Frygteligt, når mennesker flytter fra deres katte :'-(. Og det er dog ufatteligt - og faktisk rystende, synes jeg - at naboer kan lade en svigtet kat gå sådan i flere år uden at tage affære :-(.

    Stor <b>TAK</b> til dig, fordi du gør noget!

    Den store mave <i>kunne</i> måske skyldes væske i bughulen og ikke killinger... men vi hører nok nærmere efter dyrlægebesøget.
    Jeg håber sådan, at den stakkels kat bliver testet fri af sygdom, så hun kan blive neutraliseret og få nogle gode år med mennesker, der tager sig af hende.


  • #11   24. aug 2012 Mega har lukket vinduet, Jeg kan ikke bare se på sådan en stakkel, det er ikke et fair liv. hun får hele pakken hos dyrlægen vacc neutralisering mærkning og registrering.

    Tinka jeg kan slet heller forholde mig til at man kan være så kold hjertet, det er totalt uacceptabelt. men det er bønner her ude de mener at en kat sagtens kan levet et godt liv uden menneskers indblanding...

    Ja vi får se imorgen hun er rigtig sød og kælen trods hendes tilstand, håber hun ikke hun fejler noget så hun kan få et godt og værdig liv her hos os med massere af omsorg og kærlighed.

    Tak for de støttende ord smiley men man skal hjælpe hvor man hjælpe kan.


  • #12   24. aug 2012 Hvor er det flot af dig - skønt med nogle mennesker som dig, som vil tage intiativ og gøre noget for at hjælpe de stakkels dyr smiley

    Min tidligere kat var også blevet sat af på en hovedvej, med sin bror, da de var killinger.
    De var alt for unge og de var bare sat i en papkasse smiley Grusomt at folk kan finde på sådan noget.. Men vi tog den ene til os og gav den et godt hjem. smiley


  • #13   24. aug 2012 Ja mennesker kan være utrolig modbydlige, min Hemi som jeg har på min profil er også en papkasse mis også sat af i vejkanten med sine søskende og deres mor. hvis man har et dyr må man jo også stå inde for at det er hvad der sker når man ikke ser en neutralisering nødvendig.

    Der burde simpelthen være en lov om at katte skal være mærket registret og neutraliseret inden de bliver solgt..

    Dejligt at høre at andre også har hjertet på rette sted smiley


Kommentér på:
Herreløs kat

Annonce