3.382 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
kattegård - gode råd søges kattegård - gode råd søges
Hejsa! Jeg har længe gået og overvejet at bygge en kattegård til mine 5 små kære misser, men jeg savner lidt nogle gode råd vedrørende materialer og priser på disse. Vil jo helst ikke kludre i det så det hele skal laves om. Kattene har mulighed for at gå ind i huset fra kattegården, så jeg regner med at der bare skal være net i toppen i stedet for rigtigt tag. Alle erfaringer og råd bydes velkommen!!
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
men jeg ville bruge træstolper i str 80x80 mm, de får op til 3 mtr længde som standardmål, længere stolper ka købes også, jeg vil så sætte en stolper i hvert hjørne også inde ved husmuren og ellers sætte en stolpe for hver 2 mtr, jeg ville så sætte hønsetråd op med maskestr 25x25 mm og det ville jeg så sætte fast med klammer. at du ikke vil ha alm tag forstår jeg nu ikke, du ka købe sådan nogle gennemsigtige plasttagplader til rimelige billige penge, dem ka du også købe brugt med stor fordel.
husk iflg dansk lovgivning skal stolperne sættes 80 cm ned i jorden, men men jeg ville nu nok ikke sætte dem så langt ned, husk også at behandle stolperne ordentligt inden du sætter dem i jorden ellers rådner de ret hurtigt, du ka også købe stolpespyd de koster ca 40 kr stk, så er du ovre problemet med råden træ, men så skal du støbe beton ned i hullet istedet for at få det til at holde.
for evt at stabilisere selve trådnettet bedre ka du også sætte tværstolper i mellem stolperne, de behøves så ikke være så tykke,
et ekstra godt råd inden du køber, undersøg priserne først, der ka være masser af penge at spare
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 6 Emner: 2 Svar: 5
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 6 Emner: 2 Svar: 5
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 35 Svar: 115
Den kostede mig ca 1000,- da jeg har lavet det hele selv.
Dog husk at det skal være trykimpræneret træ du skal bruge, og du skal/behøver ikke at behandle den del af stolperne der skal i jorden da træet er impræneret, men det skader ikke at give det olie. ;o)
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 35 Svar: 115
kattegård - gode råd søges