2.518 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
46 Svar
Killing fra udlandet Killing fra udlandet
Jeg har hørt om folk der finder deres drømme kat hos en avler i udlandet - men hvor svært/nemt er det egentlig at få en kat hertil?
Hvad med fly?
Er der nogen af jer der har prøvet det?
0 synes godt om
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Jeg kender også en som fik en killing hjem, som er ekstremt sky, du møder jo ikke killingen hvis du ikke henter den selv, og så har du kun opdrætterens beskrivelse og billeder + du sender ko ikke bare lige en killing hjem igen, hvis den ikke svare til forventningerne, hvis hjem ligger i langbortistand
dec 2013
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 7 Emner: 2 Svar: 63
Jeg har købt kat fra begge lande ligeledes. Dog via billeder. Hende fra Finland blev leveret i Sverige på Øresundsbroen. Var så heldig at have en bekendt der alligevel skulle derover, som lige kunne have hende med, og så hentede jeg selv på Sjælland.
Hende jeg har fra Sverige blev leveret hos mig. Jeg betalte sælgers transport
Ellers har jeg det bedst med at møde katten/killingen inden køb, det er bare ikke altid det er en mulighed, og så må man tage chancen.
dec 2013
Jeg afleverede en i Stockholm sidste måned
Men okay, killingen er købt fordi den var efter en bestemt hankat (som de var forelsket i).
Og ja, opdrættere (også jeg selv) går meget efter udseende og stamtavle, når vi kigger katte i udlandet, men også sundheden og temperamentet. Så kan man jo kun håbe på at den pågældende opdrætter ikke sælger katten i sækken
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Kun en er rejst cargo til Japan
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Det er overraskende nemt at rejse med kat i flyver, men der er selvfølgelig lige en del ting man skal sætte sig ind i, ifht regler - og det gælder jo så generelt også for lovgivningen omkring indførsel af kæledyr
Er det nogen bestemt race du er interesseret i, eller tænker du bare generelt?
For en ting jeg vil sige er at jeg ikke vil købe en kat, som jeg ikke først selv har mødt og oplevet
Lotte S - Det kommer nok også an på hvor sjælden en race man er interesseret i. Jeg har solgt til europé til kæl til Sverige
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Vi har solgt til Frankrig, Norge, Ungarn, England, Sverige. nogle har hente dem her hos os, andre har vi leveret og den der er solgt til England blevet sendt med en dansk opdrætter der kendte køberen og skulle derover til show.
Jeg vil så sige at sprog barrieren er en udfordring, når man køber i Rusland, for kun få kan andet end russisk, så de bruger google oversæt.
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Jeg går lidt og drømmer om en chokolade farvet XD Ville dog helst bruge en kurer, men jeg kan godt se at det er lidt af et sats mht. temperament og om katten nu også er "god".
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 2 Emner: 118 Svar: 7.386
jul 2015
Jeg vil helst købe fra DK, men som sagt er jeg lidt bekymret
nov 2013
jul 2015
jul 2015
jul 2015
Jeg har kontakt med et par af opdrætteren så jeg ved hvornår de planlægger kuld - de fleste først til Jul dog
Tjekker også DSO og killingelisten næsten hver dag - Man skal jo være hurtigt ude hvis man vil reservere
maj 2012
Jeg har sjældent fået den killing jeg havde i hovedet, men fået en fantastisk killing/ kat hver gang.
Birk: skulle have været en tabby pige, men han var jo en sort masket dreng, og han var født i Århus, jeg kunne på det tidspunkt ikke overskue, at skulle rejse langt.
Nr 2 Dee Jay fandt min datter og jeg på nettet, jeg var ikke selv på nettet den gang, og han var valgt for den han var, en herlig dreng med tabby maske.
Nr 3 blev en sort masket pige med handicap, jeg var egentlig skrevet op til et senere kuld, og det skulle være en blå masket gerne tabby
Nr 4 Manne han skulle have været en pige
Nr 5 Røde, ja der kontaktede jeg en opdrætter, hun havde ikke killinger, men jeg ville skrives op til en lille pige
Jeg besøgte ham, og han kravlede selv op i min katte transporter, der lå han og sov da han skulle med hjem
Nr 6 Mitti, han skulle til en afvæksling have været en pige
Jeg har ikke fortrudt en eneste, og måske får du heller ikke lige den kombi du taler om, men du får en kat/ killing du ikke kan stå for, eller undvære, og det er vigtigere end køn, farve eller andre ting man kan drømme om, for sindet og hvor kælne og kontaktsøgende de er er aller vigtigst.
Du skal nok få din kat, og jeg er sikker på, at du nok skal finde den i DK.
Det er lidt som, at være gravid, du må vente på den dejlige unge.
jul 2015
Jeg kan desværre ikke selv tage ud (store problemer med min mave og angst). Og de opdrættere jeg har talt med bor alle i Jylland
Koster det noget at blive skrevet op?
maj 2012
Og det er godt du har kontakt til opdrættere som vil hjælpe når der er brug for det.
Jeg har været ude og se alle mine katte, men jeg har været heldig, at de er blevet bragt hjem til mig, så den eneste jeg har rejst med er Røde, det gik nu fint, indtil vi var i Malling, så sked han i boksen
nov 2008
Der skal en skudsikker kontrakt til - meget svært. Der er også en barrikade med et andet sprog.
Skaf et netværk herhjemme før blikket vendes mod udlandet - de kan hjælpe så nallerne ikke brændes for meget
nov 2013
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
dec 2013
dec 2006
nov 2013
Når man vælger at købe racekat, vælger man at ville have en kat, der har et bestemt udseende og sind. Og det får man ikke i en rundkørsel.
dec 2006
nov 2013
Når man vil noget helhjertet, så må man også fuldføre det.
nov 2013
Jeg har blandt andet en, der ikke vil lade sig parre.
jul 2015
Internatkøb er lidt ligesom at købe en "Mystery box" du aner ikke hvad du får, før du hænger på den. Og vi har selv en fyr fra internattet - han er enormt sky udenfor og er ikke rigtigt en kælekat.
Jeg elsker Balinesernes farver, deres skønne sind og personlighed. Mine bedsteforældre har haft siamesere, og de var nogle af de mest farverige personligheder og vidunderlige katte
nov 2013
nov 2008
Hvorfor er der nogen der har ondt i røven af det? jeg sender INGEN katte på internat - jeg henter så heller ingen - når jeg skal have kat - så skal det være en kat efter MIT hjerte - og den skal se ud præcis som jeg ønsker.
Jeg har det helt fint med andre ønsker anderledes end mig - så venligst udvis mig samme fleksible holdning, tak
dec 2006
Der er mange udmærkede ”privat-katte” og "katteri-katte", der søges nyt hjem til, og at se sådan en genbrugskat godt an inden anskaffelse, er der absolut ikke mere "mysterious kinderæg" over end at bestille et individ, man ikke engang har mødt, fra udlandet.
Men hvis man kun kan blive tilfreds med en race så sjælden, at den må bestilles fra udlandet, så må det jo være sådan. Men noget pjat, dét synes jeg altså det er, og ikke mindst synes jeg, at den lange transport er synd at udsætte katte for.
jun 2006
Jeg synes personligt ikke at det er noget pjat, at hvis man er interesseret i en bestemt race og gerne vil have lige den, at man så ikke vælger det "næst-bedste". Det er jo ikke fordi siamesere/orientalere er sjældne, men hvis man vil have den langhårede udgave, så er de jo
dec 2006
eller hvis man bor ved den tyske grænse .....
Det er jo ikke dét, der er mit "argument" (regner jeg med, at du godt ved).
jun 2006
dec 2006
jun 2006
Som du selv er inde på mht tid, så tager det mig faktisk kortere tid at hente en kat i Finland end på sjælland ifht transport. Jeg har nemlig prøvet begge dele.
Men dertil kan jeg også se du helt ignorer mit argument om at "transporttræning" af kat mens den er ung faktisk kun gavner den senere i livet
dec 2006
jun 2006
dec 2006
Det var da godt, at din killing lå og sov på turen. Så gelinde går en flyrejse, med alt hvad dertil hører, næppe for alle katte.
jun 2006
dec 2006
Noget af alt det diverse, der kan opstå på sådan en tur (i luften og i lufthavnen) kan man ikke træne sig ud af. Jeg har engang set dokumentarfilm fra lufthavn, hvor dyr blev transporteret, og der var sågu ingen af de katte der lå og sov. De var skræmt fra vid og sans.
(Og transport eller ej, så er det IMO noget pjat at man skal importere en kælekat fra udlandet).
nov 2013
Nå ja, og Toffife er fra Timmendorfer Strand. I sommersæsonen tager dette også pænt med tid pga. traffik. Og hun snorksov det meste af vejen.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 38
Jeg bor i Wales, UK og avler orientalere. Jeg kører ofte mellem UK (England) og Danmark, og tager tit folks katte med mod at vi deles om færge og brændstof udgifterne. Jeg har store transportbure, hvor kattene har kattebakke, mad og van under hele turen. De bliver puttet i buret i min store camping varebil og så bliver de ikke taget ud igen før vi når frem til de nye ejere. Dvs, ingen slæben rundt og ingen stress.
Jeg kører enten over Holland og Tyskland, eller ned over Frankrig, Belgien, Holland, Tyskland, alt efter hvad jeg lige skal have med.
I er meget velkomne til at skrive til mig, hvis i vil have et lift til en kat. Jeg kører en til 2 gange om Måneden.
nov 2008
Nu avles der på mere en udseende - der avles også på temperament/personlighed. De fleste racekatte har en stærk psyke - de er trænet til lidt af hvert og er ikke sådan at skræmme. Heller ikke af en flytur
Så sammenligning med hus elle staldkat eller hvad man nu har - rigtig dårligt eksempel i langt de fleste tilfælde!
Og læser man tråden - så hentes eller bringes stort set alle udlandskatte - og flertallet rejser med i cabinen
jul 2015
Jeg søger erfaringer fra andre som har oplevet det, ikke folk som aldrig har oplevet det og i det hele taget ikke har noget konstruktivt at bidrage med til trådens formål.
Det er rigtig dejligt at høre fra jer som har gjort det, og hvor gode erfaringer i har med det
mar 2020
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Vi har brugt Tatiana Philipps og Tatiana Simonenkova de gange vi har hentet kat hjem
Må jeg spørge hvilken race du skal have
mar 2020
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
Killing fra udlandet