Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing fra udlandet
  • #1   26. okt 2015 Jeg ved nogen får en kurrer ( person) til at rejse med katten, det er jo stressende, at blive sendt ud i verdenen som lille killing uden selskab.
    Jeg kender også en som fik en killing hjem, som er ekstremt sky, du møder jo ikke killingen hvis du ikke henter den selv, og så har du kun opdrætterens beskrivelse og billeder + du sender ko ikke bare lige en killing hjem igen, hvis den ikke svare til forventningerne, hvis hjem ligger i langbortistand smiley

• #2   26. okt 2015 Jeg leverer altid mine killinger, har leveret både i Finland og i Sverige. Køber betaler transporten.

Jeg har købt kat fra begge lande ligeledes. Dog via billeder. Hende fra Finland blev leveret i Sverige på Øresundsbroen. Var så heldig at have en bekendt der alligevel skulle derover, som lige kunne have hende med, og så hentede jeg selv på Sjælland.
    Hende jeg har fra Sverige blev leveret hos mig. Jeg betalte sælgers transport smiley
    Ellers har jeg det bedst med at møde katten/killingen inden køb, det er bare ikke altid det er en mulighed, og så må man tage chancen.

• #5   26. okt 2015 Tjah. Vi er flere opdrættere i DK der har solgt kælekat til Sverige
    Jeg afleverede en i Stockholm sidste måned smiley

Men okay, killingen er købt fordi den var efter en bestemt hankat (som de var forelsket i).

Og ja, opdrættere (også jeg selv) går meget efter udseende og stamtavle, når vi kigger katte i udlandet, men også sundheden og temperamentet. Så kan man jo kun håbe på at den pågældende opdrætter ikke sælger katten i sækken smiley

• #6   26. okt 2015 Jeg har selv rejst med mine: USA, Tyskland, Sverige, Norge, Belgien, Sweitz, Italien, Frankrig, Holland det var det, tror jeg - har også hentet nogen - og fået andre leveret

Kun en er rejst cargo til Japan

• #7   26. okt 2015 Ida T - Det kan være mere svært pga en evt. sprogbarriere, samt forskellige landes kultur omkring kat og opdræt. Men sådan her i denne del af Europa skulle man nok kunne gøre det problemfrit.
    Det er overraskende nemt at rejse med kat i flyver, men der er selvfølgelig lige en del ting man skal sætte sig ind i, ifht regler - og det gælder jo så generelt også for lovgivningen omkring indførsel af kæledyr smiley Fødevarestyrelsens hjemmeside giver svar på det med lovgivningen, og det flyselskab du vælger bør have en side hvor du kan læse om det at flyve med pet in cabin hos dem smiley Jeg har købt og hentet kat i Finland 2 gange og udstillet i alt fra Finland, Sverige til Tyskland, Tjekkiet etc. og når man først har prøvet det, så er det bare et træk på skulderen at gøre det igen smiley
    Er det nogen bestemt race du er interesseret i, eller tænker du bare generelt?
    For en ting jeg vil sige er at jeg ikke vil købe en kat, som jeg ikke først selv har mødt og oplevet smiley Og det vil jeg især ikke som kælekattekøber - og jeg vil være indstillet fra starten på at er mavefornemmelsen forkert, så rejser jeg hjem uden kat smiley

Lotte S - Det kommer nok også an på hvor sjælden en race man er interesseret i. Jeg har solgt til europé til kæl til Sverige smiley Men norske skovkatte går der jo næsten 12 af på dusinet, så der burde man som kælekattekøber sagtens kunne finde en egnet i DK smiley

• #9   27. okt 2015 Vi har pt købt 5 katte i Rusland og har kigget efter type og stamtavle. Jeg har en kurer der levere for mig.
    Vi har solgt til Frankrig, Norge, Ungarn, England, Sverige. nogle har hente dem her hos os, andre har vi leveret og den der er solgt til England blevet sendt med en dansk opdrætter der kendte køberen og skulle derover til show.

Jeg vil så sige at sprog barrieren er en udfordring, når man køber i Rusland, for kun få kan andet end russisk, så de bruger google oversæt.

• #10   27. okt 2015 Det er mest fordi der ikke er vildt mange herhjemme der avler Balinesere, og hvis tingene går som vi pt. håber, så vil nok være ude hjemmefra til Jul/Januar.
    Jeg går lidt og drømmer om en chokolade farvet XD Ville dog helst bruge en kurer, men jeg kan godt se at det er lidt af et sats mht. temperament og om katten nu også er "god".

• #11   27. okt 2015 Balinesere er der da en del af i DK, så vidt jeg ved?

• #12   27. okt 2015 De opdrættere jeg har kontakter får skam også killinger, men nogle af dem er stoppet, nogle af dem har andre problemer. Så jeg er bare lidt bekymret for, om jeg nu også kan finde en når tiden kommer smiley Jeg er ikke så interesseret i f.eks Seychellois, som nogle af dem også avler.
    Jeg vil helst købe fra DK, men som sagt er jeg lidt bekymret

• #13   27. okt 2015 Ellers er der jo en del tyske og svenske opdrættere, hvor man har større mulighed for selv at hente. smiley

• #15   27. okt 2015 Men når de kun får killinger, måske 1-2 gange om året og de ikke alle sammen er Balinesere, så er det vel okay at undersøge ens muligheder for at få et godt udvalg?

• #16   27. okt 2015 Det er jo ikke sådan at jeg ikke vil vente på dem - jeg synes bare selv det er en god ide at undersøge alle muligheder, især hvis jeg gennem f.eks en dansk opdrætter, falder over en norsk som har lige det jeg drømmer om. Så vil jeg da gerne vide hvordan og hvorledes det kan gøres, og evt andres erfaringer

• #18   27. okt 2015 Bare en kælekat - det er også derfor det helst må være fra Danmark XD
    Jeg har kontakt med et par af opdrætteren så jeg ved hvornår de planlægger kuld - de fleste først til Jul dog
    Tjekker også DSO og killingelisten næsten hver dag - Man skal jo være hurtigt ude hvis man vil reservere smiley

• #19   27. okt 2015 Der kommer altid en killing til smiley og du går glip af noget, hvis du ikke oplever det første, eller flere, besøg ved din lille ny killing, den oplevelse er ubetalelig smiley
    Jeg har sjældent fået den killing jeg havde i hovedet, men fået en fantastisk killing/ kat hver gang.

Birk: skulle have været en tabby pige, men han var jo en sort masket dreng, og han var født i Århus, jeg kunne på det tidspunkt ikke overskue, at skulle rejse langt.
    Nr 2 Dee Jay fandt min datter og jeg på nettet, jeg var ikke selv på nettet den gang, og han var valgt for den han var, en herlig dreng med tabby maske.
    Nr 3 blev en sort masket pige med handicap, jeg var egentlig skrevet op til et senere kuld, og det skulle være en blå masket gerne tabby smiley men da det viste sig, at Tulla ikke kunne bruges i avl, som hun var reserveret til, så sagde jeg, at jeg gerne ville have hende, og hun kunne få et roligt hjem hos mig smiley

Nr 4 Manne han skulle have været en pige smiley men begge søstre skulle i avl, og da den ene så ikke blev solgt til avl alligevel, havde jeg mulighed for, at ændre fra Manne til søsteren, men jeg var jo faldet for den røde lømmel, og havde jo været der og besøge ham, så han var min nu.
    Nr 5 Røde, ja der kontaktede jeg en opdrætter, hun havde ikke killinger, men jeg ville skrives op til en lille pige smiley igen, men hun fortalte mig, at der sad en 11 mdr dreng i Nordjylland og ventede på et hjem, og jeg burde se ham, han var søn af hendes hankat.
    Jeg besøgte ham, og han kravlede selv op i min katte transporter, der lå han og sov da han skulle med hjem smiley

Nr 6 Mitti, han skulle til en afvæksling have været en pige smiley men han er blå tabby smiley og helt klart den rigtige kat til Røde og mig, der var faktisk ledige piger, men ja det var ham jeg skulle have smiley
    Jeg har ikke fortrudt en eneste, og måske får du heller ikke lige den kombi du taler om, men du får en kat/ killing du ikke kan stå for, eller undvære, og det er vigtigere end køn, farve eller andre ting man kan drømme om, for sindet og hvor kælne og kontaktsøgende de er er aller vigtigst.
    Du skal nok få din kat, og jeg er sikker på, at du nok skal finde den i DK.
    Det er lidt som, at være gravid, du må vente på den dejlige unge.

• #21   27. okt 2015 Haha, jeg er ikke i tvivl om at jeg vil være i stand til at vente ^^ (Jeg er bare meget optaget af at planlægge ting)
    Jeg kan desværre ikke selv tage ud (store problemer med min mave og angst). Og de opdrættere jeg har talt med bor alle i Jylland smiley de er villige til at hjælpe med aflevering.
    Koster det noget at blive skrevet op?

• #22   27. okt 2015 Nej det har jeg oplevet, men når der er en killing du vil have så betaler du et beløb i ? Depositum/ reservation som siger du er seriøs og virkelig vil have killingen, de penge er en del af købsprisen, og er som regel mellem 1000 og 2000kr.
    Og det er godt du har kontakt til opdrættere som vil hjælpe når der er brug for det.
    Jeg har været ude og se alle mine katte, men jeg har været heldig, at de er blevet bragt hjem til mig, så den eneste jeg har rejst med er Røde, det gik nu fint, indtil vi var i Malling, så sked han i boksen smiley jeg var advaret han kan ikke lide transport, og det kan han stadig ikke.

• #23   27. okt 2015 En ting man skal have for øje købes i udlandet - det kan blive rigtig svært kommer det ud i noget med retssag. Der er også i mange tilfælde andre normer. Det er temmelig dyr og besværligt - især går noget galt og katten skal tilbage - eller den dør - den viser sig at have løse knæ, navlebrok (også selvom den har attest på den er fri) eller den kan ikke få eller lave killinger osv

Der skal en skudsikker kontrakt til - meget svært. Der er også en barrikade med et andet sprog.

Skaf et netværk herhjemme før blikket vendes mod udlandet - de kan hjælpe så nallerne ikke brændes for meget

• #24   27. okt 2015 Jeg kan godt skrive under på det, Lis skriver ovenover. Vi er så nød til at købe i udlandet, selvom jeg meget hellere ville købe i DK.

• #25   28. okt 2015 Vi bor i et land hvor utallige katte mangler hjem (ganske vist de færreste af dem der egner sig om indekatte) men alligevel.... IMO er det helt bims at importere kat fra udlandet .... smiley

• #26   28. okt 2015 Tinka - hvis man ønsker en kat af bestemt race, er det da endnu mere bims at nøjes med at købe internatskat, eller en anden kat af ukendt herkomst.

• #27   28. okt 2015 NØJES ...... smiley

• #28   28. okt 2015 Ja Tinka, du finder jo ikke en balineser på internat. smiley

Når man vælger at købe racekat, vælger man at ville have en kat, der har et bestemt udseende og sind. Og det får man ikke i en rundkørsel. smiley

• #29   28. okt 2015 Jeg kan altså slet ikke tage det alvorligt, at man partout skal have en bestemt race fra udlandet som kælekat.

• #30   28. okt 2015 Nu er det ikke alle racer, der hænger på træerne her i lille Danmark, så det kan blive en nødvendighed, hvis man er faldet for en bestemt race.

Når man vil noget helhjertet, så må man også fuldføre det. smiley

• #31   28. okt 2015 Jeg henter iøvrigt også katte hjem fra udlandet. Godt nok købes de til avl, men der er altid en risiko for at ende med en møgdyr kælekat.

Jeg har blandt andet en, der ikke vil lade sig parre.

• #32   28. okt 2015 Det er vel ikke min skyld at andre mennesker smider deres dyr ud, så hvorfor skal jeg klandres for at købe en som ikke kommet fra internat?
    Internatkøb er lidt ligesom at købe en "Mystery box" du aner ikke hvad du får, før du hænger på den. Og vi har selv en fyr fra internattet - han er enormt sky udenfor og er ikke rigtigt en kælekat.
    Jeg elsker Balinesernes farver, deres skønne sind og personlighed. Mine bedsteforældre har haft siamesere, og de var nogle af de mest farverige personligheder og vidunderlige katte smiley

• #33   28. okt 2015 Jeg giver dig ret. En kat fra internat er lidt ligesom et kinderæg. Man ved aldrig, hvad man får, og hvad katten har med i bagagen.

• #37   29. okt 2015 Jeg skal ikke have nogen internatskat - det har jeg overhovedet ikke lyst til. Jeg VIL have den race som passer til mig -. og ikke noget der er tvivlsomt på mange punkter.

Hvorfor er der nogen der har ondt i røven af det? jeg sender INGEN katte på internat - jeg henter så heller ingen - når jeg skal have kat - så skal det være en kat efter MIT hjerte - og den skal se ud præcis som jeg ønsker.

Jeg har det helt fint med andre ønsker anderledes end mig - så venligst udvis mig samme fleksible holdning, tak

• #38   29. okt 2015 Jeg har overhovedet ikke nævnt internatskatte, og vil i øvrigt aldrig anbefale en tilfældig internatskat som indekat.
    Der er mange udmærkede ”privat-katte” og "katteri-katte", der søges nyt hjem til, og at se sådan en genbrugskat godt an inden anskaffelse, er der absolut ikke mere "mysterious kinderæg" over end at bestille et individ, man ikke engang har mødt, fra udlandet.

Men hvis man kun kan blive tilfreds med en race så sjælden, at den må bestilles fra udlandet, så må det jo være sådan. Men noget pjat, dét synes jeg altså det er, og ikke mindst synes jeg, at den lange transport er synd at udsætte katte for.

• #39   29. okt 2015 Tinka - Årh, hvis man bor i KBH og køber kat i Malmø f.eks. er det da langt kortere tid i bil end at købe kat fra nord/vestjylland smiley Så det argument holder ikke specielt godt, og dertil så er langt de fleste racekatte vant til at køre i bil, og tager det køligt og sover bare på turen smiley

Jeg synes personligt ikke at det er noget pjat, at hvis man er interesseret i en bestemt race og gerne vil have lige den, at man så ikke vælger det "næst-bedste". Det er jo ikke fordi siamesere/orientalere er sjældne, men hvis man vil have den langhårede udgave, så er de jo smiley

• #40   29. okt 2015 # 39) Årh, hvis man bor i KBH og køber kat i Malmø f.eks. er det da langt kortere tid end at købe kat fra nord/vestjylland

eller hvis man bor ved den tyske grænse .....

Det er jo ikke dét, der er mit "argument" (regner jeg med, at du godt ved).

• #41   29. okt 2015 Tinka - Du mener at lang transport tid er synd for katten og derfor bør man ikke købe i udlandet, eller? For det er jo netop det jeg siger at bare fordi man køber i udlandet giver det jo ikke nødvendigvis lang transport tid, samt at når katten er vant til at køre i bil, så er det jo ikke synd for den. Faktisk er det bare rigtig god træning for den, sådan at nødvendige ture fremover ikke bliver et problem (f.eks. dyrlægebesøg. Der er jo ikke noget mere hjerteskærende end en kat der er mega stresset over at besøge dyrlægen oveni at den er syg, så kan man fjerne noget af den stress er det jo da bare med at øve transport mens katten stadig er ung)

• #42   29. okt 2015 Nu blev der i første indlæg nævnt fly, og det var det, jeg forholdt mig til. Ja, jeg mener det er synd for katte at skulle fragtes med fly (og nej, jeg har ikke styr på hvor lang tid det tager at flyve fra herodes til pilates eller fra sverige til jylland). Og uanset hvad, så synes JEG, at det er noget pjat, at man ikke kan finde en kat indenfor rimelig transporttid.

• #43   29. okt 2015 Tinka - Jeg beklager, men jeg synes det er din uvidenhed det taler så. Om transporttasken med katten står på skødet i et fly/står under sædet eller står på bagsædet er da helt lige meget for katten?
    Som du selv er inde på mht tid, så tager det mig faktisk kortere tid at hente en kat i Finland end på sjælland ifht transport. Jeg har nemlig prøvet begge dele.

Men dertil kan jeg også se du helt ignorer mit argument om at "transporttræning" af kat mens den er ung faktisk kun gavner den senere i livet smiley

• #44   29. okt 2015 Kald du det bare uvidenhed. Og hvis du synes, at det hører under hensigtsmæssig transporttræning at sende en killing afsted med fly, så er vi uenige.

• #45   29. okt 2015 Tinka - Hvorfor er det du tror det er sådan en forfærdelig oplevelse for en kat at flyve? Nu har jeg jo altså prøvet det, og killingen var altså helt ligeglad, han lå i sin taske og snorksov mens vi fløj...

• #46   29. okt 2015 Stress, angst og risiko for diverse, der kan opstå på sådan en tur.
    Det var da godt, at din killing lå og sov på turen. Så gelinde går en flyrejse, med alt hvad dertil hører, næppe for alle katte.

• #47   29. okt 2015 Tinka - Dvs. de normale problemer der kan opstå hvis killing eller kat ikke på forhånd er trænet. Så hvordan kan du så se bort fra at træning netop er godt fordi de forhindrer at transport skal stresse katten? Katten starter jo ikke med en flyvetur efter aldrig at have været udenfor en dør. Jeg kender en del der har fløjet med kat, og de oplever altså ikke flere eller værre problemer med det end ved en biltur.

• #48   29. okt 2015 Øh jeg forstår ikke, hvad du snakker om her?" Dvs. de normale problemer der kan opstå hvis killing eller kat ikke på forhånd er trænet. Så hvordan kan du så se bort fra at træning netop er godt fordi de forhindrer at transport skal stresse katten?"

Noget af alt det diverse, der kan opstå på sådan en tur (i luften og i lufthavnen) kan man ikke træne sig ud af. Jeg har engang set dokumentarfilm fra lufthavn, hvor dyr blev transporteret, og der var sågu ingen af de katte der lå og sov. De var skræmt fra vid og sans.

(Og transport eller ej, så er det IMO noget pjat at man skal importere en kælekat fra udlandet).

• #49   30. okt 2015 Jeg må være slem så, for jeg har hentet kat i Bremen, som jo er en pæn lang tur selv fra Sønderjylland, når man medregner en masse vejarbejde og kø ved tunnelen. Det tog i hvert fald pænt lang tid hjem - I BIL. Var vi fløjet, havde turen været væsentlig kortere.

Nå ja, og Toffife er fra Timmendorfer Strand. I sommersæsonen tager dette også pænt med tid pga. traffik. Og hun snorksov det meste af vejen.

• #52   30. okt 2015 Hejsa smiley
    Jeg bor i Wales, UK og avler orientalere. Jeg kører ofte mellem UK (England) og Danmark, og tager tit folks katte med mod at vi deles om færge og brændstof udgifterne. Jeg har store transportbure, hvor kattene har kattebakke, mad og van under hele turen. De bliver puttet i buret i min store camping varebil og så bliver de ikke taget ud igen før vi når frem til de nye ejere. Dvs, ingen slæben rundt og ingen stress.
    Jeg kører enten over Holland og Tyskland, eller ned over Frankrig, Belgien, Holland, Tyskland, alt efter hvad jeg lige skal have med.
    I er meget velkomne til at skrive til mig, hvis i vil have et lift til en kat. Jeg kører en til 2 gange om Måneden.

• #53   30. okt 2015 Jeg mener sandelig man skal bevare og værne om de racer vi har - også de små. Og kan man tilføre godt og nyt genmateriale ved at købe i udlandet - så gør man selvfølgelig det - det er både seriøst og ansvarsfuldt. Så længe vi taler om en godkendt race - go for it ....

Nu avles der på mere en udseende - der avles også på temperament/personlighed. De fleste racekatte har en stærk psyke - de er trænet til lidt af hvert og er ikke sådan at skræmme. Heller ikke af en flytur

Så sammenligning med hus elle staldkat eller hvad man nu har - rigtig dårligt eksempel i langt de fleste tilfælde!

Og læser man tråden - så hentes eller bringes stort set alle udlandskatte - og flertallet rejser med i cabinen

• #54   30. okt 2015 Jeg spørger jo heller ikke "synes du det er en god idé?"
    Jeg søger erfaringer fra andre som har oplevet det, ikke folk som aldrig har oplevet det og i det hele taget ikke har noget konstruktivt at bidrage med til trådens formål.
    Det er rigtig dejligt at høre fra jer som har gjort det, og hvor gode erfaringer i har med det smiley Det vil hjælpe mig meget i min søgen smiley

• Tara T
    Tara T Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #55   27. apr 2020 Jeg overvejer købe kat i Rusland. Hbordan finder man en kurer?? Tak for svar...

• #56   27. apr 2020 Tara T er du på facebook, så er der flere grupper, hvor der tilbydes kurer.

Vi har brugt Tatiana Philipps og Tatiana Simonenkova de gange vi har hentet kat hjem

Må jeg spørge hvilken race du skal have smiley

• Tara T
    Tara T Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #57   21. okt 2020 Jeg har købt killing herhjemme, men tak for svar smiley

Kommentér på:
Killing fra udlandet

Annonce