451 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Annette H
Annette H
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16

Kats udevaner Kats udevaner

Måske er der nogle af jer kloge mennesker der kan hjælpe med at stille min nysgerrighed?

Vi har huskatten Frede på 1,5 år. Den er kastreret og er inde- og udekat.
Hvis jeg lukker den ud om morgenen holder den sig altid lige i nærheden, i vores have, på vores mark eller på lur i hønsegården. Man kan kalde den til sig, den kommer og kæler og går gerne ind i huset og sover lidt eller spiser osv.
Men hvis jeg lukker den ud om eftermiddagen, så er den væk i timevis (længere væk), og når det så bliver mørkt er den ikke til at drive ind. Den kan ikke kaldes til os og den vil ikke komme og kæle osv. Det er lykkes at lokke den med mad, og når den først er inde er den træt og sød og putteagtig.

Men hvorfor er der så stor forskel på hvor langt den løber væk og hvor længe den er væk afhængig af tiden på dagen??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kats udevaner
  • Annette H
    Annette H Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
    #2   27. okt 2015 Jeg tænkte nok, at der var en naturlig forklaring, tak:)
    Grunden til at jeg gerne vil have den ind er, at vi ikke har kattelem, så den kan ikke bare gå ind selv når vi sover og det er koldt udenfor.

• #3   27. okt 2015 Skumring er kattenes yndlingstid at jage. Få ham ind inden skumring, så er "problemet" løst smiley
    Et alternativ kunne være at indhegne (en del af) haven, så katten kan være ude hele natten, hvis den vælger det smiley Inspiration kan hentes her www.katteindhegning.dk

• #4   27. okt 2015 De jeg får mine katte ind med, hvis de har været i haven når det er ved, at blive mørkt, er vådkost smiley så plejer de at komme.
    Men de er også glade for, at være i den lukkede have i mørke smiley jeg har et krassebræt som jeg stiller ved døren, efter sidste tur ud, så ved de, at det er slut for denne dag, og de lægger sig til at hygge med hinanden.

• #5   27. okt 2015 Jeg har lige investeret i en led lampe på batteri med sensor, som er hængt op over terassedøren. Nu er det jo mørkt, så vi kan ikke rigtigt se når hun sidder og gerne vil ind. At gå rundt om huset og bruge kattelemmen, det kræver jo aktiv indsats, og katte er vel lidt dovne, hvis der altså ikke er en mus eller pipfugl i nærheden... Ti hi. Lige nu snorker hun på sofaen men hun skal nok ud igen lidt senere. smiley

Kommentér på:
Kats udevaner

Annonce