{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Lille sky mis - Hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Vi hentede vores lille nye kattekilling i søndags... og han er SKØN (Felix som er kommet ind idag) Allerede nu er ham og Anton glade for hinanden, men han er simpelthen SÅ sky... Hvis jeg bukker mig ned for at røre ham dukker han hovedet og løber.... Om aftenen kommer han og sover på min dyne, og vil gerne kæle og spinde....
Tror I bar jeg skal gi ham tid, eller er der nogen der har gode råd til hvad jeg kan gøre??

Og lige et spørgsmål mere:) Skal katte ha killinge foder til de er 1 år? Og i så fald, skal de så ikke ha noget andet når de blir kastreret???

Super dejlig man kan få så meget hjælp herinde - tak til alle:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille sky mis - Hvad gør man?
  • #1   19. jul 2006 tror bare du skal gi ham tid tænk på hvor en kæmpe du er i forhold til ham, trixie opførte sig akurat lige sådan da vi fik hende, men idag gider hun knap flytte sig når vi skal forbi hende osv.

    når du får kasteret din kat skal du bagefter være meget opmærksom på hvilket foder du giver ham, max 0,1% magnesium pr 100 gr, dette skal du gøre for at forbygge urinsten som ka ha en dødelig udgang for en hanmis


  • #2   19. jul 2006 Gi ham tid og tid

    Han er nok ved at vænne sig til jeres lyde/lugte og mærkelige bevægelser.. :o)
    Når han ellers er kælen er det bare et spørgsmål om tid

    Tillykke med den lille ny


  • #3   19. jul 2006 Puha... var sletter ikke sådan med Anton... men der er selvfølgelig både kat og mennesker man skal se an! Tror nu heller ikke de har været så meget i hænder som sælger sagde, min svigermor købte en hunmis fra samme kuld - de ligner hinanden på en prik, og nu viser det sig, at det også er en han kat!
    Og tak for rådet med hensyn til foder... Så må jeg se om jeg kan lære dem at spise hver sin mad....


  • #4   19. jul 2006 Kan se på mit Royal Canin killingefoder, at der er 0,08% magnesium pr. 100 g... så det er jo fint:)

  • #5   19. jul 2006 foderet er der intet i vejen med, tror at du godt ka gi din killing alm kattefoder fra den er ca ½ år og evt suplere lidt op med vitaminer

  • #6   19. jul 2006 Hmm.. har hørt de skulle ha killinge foder til de var 1 år... men også at de skal ha noget andet når de er kastreret? Og Anton er jo kun 8 mdr, og Felix er 12 uger...

  • #7   19. jul 2006 Tillykke med den lille mis..
    jeg tror du skal give den noget tid...

    min lille mis Timon har jeg købt killinge mad til, men den spiser den store kats og der har ingen problemer været med det..

    hæld og lykke


  • #8   20. jul 2006 Ja du skal give den tid. Den skal jo liiiiige have lov og falde til i sit nye hjem. Kæl meget med den, så den kan lære og være tryg ved dig. God Luck

  • #9   20. jul 2006 Ditte,
    Er jeres nye killing vant til mennesker, hvor den kommer fra? Hvor gammel var killingen, da den flyttede hjem til jer?
    Spiser den? Bruger den bakken?

    Hvis den er bange for dig/jer, foreslår jeg at du/I sætter jer roligt i sofaen eller endnu bedre på gulvet med en bog eller en avis - læs højt af det, I læser (killingen skal vænnes sig til jeres stemmer) - tag ikke kontakt med killingen! Lad killingen komme til jer.
    Den skal også have tid til at vænne sig til jeres bevægelser og husets rytme.

    Mht killingefoder - jeg fodrer med killingefoder, indtil killingen er 3mdr gammel, så får den det samme foder som resten af kattene i huset.


  • #10   20. jul 2006 dkkorat:
    Vi hentede ham hos en famile i Skanderborg, og hun sagde de var MEGET kæle... Vi kunne dog ikke fange dem...HMM... Men det var kun vores, og svigermors... de to andre killinger kunne vi næsten ikke slippe af med:)
    Han blev 12 uger i mandags, og vi fik ham søndag!
    Men han er blevet til at kæle med, når man bar ikke løfter ham op... så håber da det kommer...

    Med hensyn til foder tænkte jeg også på Anton! han får killinge foder, Royal Canin, det får de begge... Men Anton er jo lige blevet kasreret! Og så var dte jeg var i tvivl med foder til ham, da jeg både har hørt de skal ha killinge foder til de er et år, men også at de skal ha noget andet når de er blevet kastreret... og han blir snart 8 mdr - altså Anton:)


  • #11   20. jul 2006 Jeg ville bestemt sætte Anton på voksen foder nu, ellers risikerer du at grundlægge bogle overvægtsproblemer, som bliver svære at komme til livs...

  • #12   20. jul 2006 Super - snakkede også lige med dyrelægen som sagde det samme!
    Så må jeg jo se om jeg kan holde dem fra hinandens foder:)
    Tusind tak for hjælpen....


  • #13   20. jul 2006 Ditte,
    Hvis du vælger et lødigt voksenfoder fra dyrehandleren eller dyrlægen, kan de begge spise det. Mine killinger spiser voksenfoder fra de er ca 3mdr - de vokser alligevel. smiley


Kommentér på:
Lille sky mis - Hvad gør man?

Annonce