{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Katte i Dyrehandel {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
Jeg har en ven fra Saudi Arabien som snakker lidt om katte for tiden. Han har set nogle søde nogle i den lokale dyrehandel.
Jeg skulle så forklare ham hvorfor man ikke sælger hunde og katte i dyrehandler/butikker i DK.
Er der nogen der kender den specifikke lov der forbyder det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte i Dyrehandel
  • #1   7. nov 2015 Jeg tror ikke du finder en lov der direkte forbyder det, men en masse regler der umuliggøre det.

    Alt erhvervsmæssig salg af hunde og katte skal godkendes først. Der er krav om pladsen dyrene skal have, der er krav om afstand til nærmeste nabo, der er krav om uddannelse af personale.
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2680

    Det er svært at have salg af hvalpe og killinger i en lille dyrhandler midt i byen, hvis hver dyr skal have 6m2 + løbegård til rådighed og der skal være minimum 200 meter til nærmeste nabo smiley

    Men på et internat eller hos en opdrætter er pladsen større og derfor er disse "butikker" lovlige. Man ser jo også hvalpefabrikker (kattefabrikker??) hvor alt er helt lovligt, men hvor man godt ved at de kun avler for at tjene penge. De må jo i teorien være dyrehandlere.


  • #2   7. nov 2015 Bekendtgørelsen om erhvervsmæssig handel med dyr kap 1, paragraf 8 forbyder handel i almindelige dyrehandler mod at sælge dyr som kan "frembyde fare, skabe frygt eller er vanskelige at holde på en dyreværnsmæssig forsvarlig måde". I bilag 1 står en liste over alle inbefattede dyrearter heriblandt hunde og katte smiley

  • #3   7. nov 2015 I den er hunde og katte undtaget. Ellers måtte vi heller ikke holde hund og kat i vores hjem smiley
    "Alle arter, undtagen domesticerede hunde og katte, "


  • #5   8. nov 2015 Det har du da ret i smiley den fik jeg læst lidt hurtigt smiley

Kommentér på:
Katte i Dyrehandel

Annonce