{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.053 visninger | Oprettet:

anbefalet billig kattefoder {{forumTopicSubject}}

hej er der nogen der kan anbefale noget billigt katte foder? noget man måske kan købe i super marked eller noget bor i en lille by hvor der ikke er en dyrehandel eller noget.. jo så har vi land og fritid men de har RC og det synes jeg er alt for dyrt.
håber nogen kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anbefalet billig kattefoder
  • #1   5. feb 2010 pris efter kvalitet, ligesom med alt andet ;o)

    mange miau
    Lonnie


  • #2   5. feb 2010 tjaa, nogle vil nok stille sig på bagben over dette, men forbrugerrådet har lavet nogle test med både vådfoder og tørfoder. Her har bland andet Lidls' kattetørkost Coshida og aldi's Schnucki tørkost klarede sig ligeså godt som det dyre Hills og bedre end RC. fx tørkosten Pussi, klarede sig også bedre en RC som mange sværger til.

    når det kommer til vådfoder, var det Hill's der vandt stort

    De blev testen i både næringsindhold, mikrobiologisk kvalitet og indhold af skadelige stoffer, samt deklaration og foderanvisninger blev tjekket.


  • #3   5. feb 2010 undskyld, kiggede lige nærmere, og det var ikke Hill's der vandt vådfoder det var Iam's!
    Hills endte på en 6 plads efter blandt andet Opticat og Topic. andenpladsen gik til Yarrah økologiske. 3 pladsen var Specific


  • #4   5. feb 2010 betina
    'ku du ikk linke til den test knuus


    tina

    i land og fritid der har de noget der hedder sund kat fisk og gårdkat
    de 2 blandet sammen er et godt foder til mine katte her


  • #5   5. feb 2010 linket er her.
    http://www.taenk.dk/test/kattemad/testresultater/

    dog skal man betale for at se hele artiklen.


  • #8   5. feb 2010 Nu står der ikke noget om hvor du er fra.men kvalitetsfoder til næsten det halve af hvad hills og royal canin skal have er sanabel.. 10 kg for ca 300 kr..

  • #10   5. feb 2010 Det fra Lidl spiser min kat gerne, og både afføring og pels har været fint. lige nu får han det der perfec fit. han har også fået RC, så skifter også lidt mellem foder.
    før jeg fik ham levede han fint på pussi tørkost.

    Jeg har nu ikke kunne se nævneværdig forskel på ham på de forskellige foder.



  • #12   5. feb 2010 hvor mange afføringer har de så på et døgn på det det billige foder?


  • #13   5. feb 2010 min har ca 2-3. det er det samme om han får RC, perfect fit, coshida eller pussi.


  • #14   5. feb 2010 RC er ikke dyrt i forhold til det du skal bruge på grus hvis du køber noget billigt foder smiley

    plus dårligt foder spiser de som regl meget mere af end godt foder, da de har brug for mere foder for dne samme nærring..

    Skal det være tør eller vådfoder?


  • #15   5. feb 2010 hej er der nogle som kender det foder som hedder acana da jeg også bor på landet er der en som har fået det hjem og sælger det men det er snart en jungle da er Rc er de begyndt at kaste op af

  • #16   5. feb 2010 Ja, jeg hoppede ox på den - og begyndte at blande Nutra op med aldi's Schnucki - der gik to dage, så begyndte 2 af kattene at kaste op ... såe - men det er jo forskelligt fra kat til kat ...

  • #17   5. feb 2010 Tja, det kommer jo an på hvor du vil spare henne.. ved foderet eller hos dyrlægen.. sorry, kan ikke lade være...

  • #18   5. feb 2010 vi køber hundemad på dåse. de kan sgu ikke smage at det er til hund. også køber vi det billigste tørfoder nogensinde. det er lige før man får smidt det hovedet på vej ud af butikken...

  • #19   5. feb 2010 hunde mad til katte og omvendt er absoludt ikke noget man bør "lege" med hvis man ønsker en sund kat/hund der skal have div vitaminer og minaraler..

    mange miau
    Lonnie


  • #20   5. feb 2010 i hundemad er der for lidt prteiner til katte, derfor de bliver syge af det på længere sigt, det sørgelige er så atdet ikke kan ses før det er for sent, da det går ind og skader indvendigt.

  • #21   5. feb 2010 Vores katte er skam sunde og raske. og har Aldrig set en dyrelæge i alle de år vi har haft kat. de mangler intet og lever som helt alm katte på hundemad og tørfoder. og rester fra os div Kylling og andet.

    :o)


  • #22   5. feb 2010 nej de har ikke set en dyrlæge, men ser han dem så tro mig du vil få af vide hvad skader det kan have gjort, men okei i gamle dage var der ikke noget der hed tørfoder, og der levede dyrene jo også.

  • #23   5. feb 2010 hvorfor skulle de fejle noget alle vores er katte er blevet gamle.
    de killinger vi har solgt har heller ikke fejlet noget, de er sunde og raske.
    Katte behøver ikke foder til dyre penge, det billigste kan være det bedste..

    :o)


  • #24   5. feb 2010 jeg skriver ikke de fejler noget, læs mit indlæg, jeg skriver hvis dyrlægen så dem så ville du få af vide hvad det KAN have gjort, samtidig siger jeg at der jo ikke fandtes tørkost i gamle dage og der levede dyrene jo også

  • #25   5. feb 2010 Altså hvis dyrelægen siger det, så må der vel være noget galt. Katte kan jo overleve bare ved og æde mus og fugle. vil væde med at vores der ikke er vaccineret og for speciel foder er lige så rake som andres..

    :o)


  • #26   5. feb 2010 ja det er de sikkert, men dyrlægen vil jo nok sige noget andet, det skal han jo,

  • #27   5. feb 2010 Dyrelægen siger så meget..
    :o)


  • #28   5. feb 2010 Naturligvis er der rigtig mange meninger om hvordan man skal fodre sin kat... Nok også derfor der er SÅ mange mærker at vælge imellem.

    Kom lidt til at tænke på tilbage i 70'erne ;o) Hvor mange katte fik rugbrød med leverpostej og lun mælk osv.. De katte der var i mit hjem, levede også i bedste velgående og var hverken tynde eller syge eller noget... De fangede så også mus/fugle ved siden af...

    Man skal også passe på at det ikke er os selv der gør vores katte "sarte"..
    Jeg bruger så et dyrt fodre, men det er fordi mine katte trives på det.. Og da jeg har langhårede katte, kan jeg ikke bare give dem det billige foder.. Ved siden af det får de kattemalt.. Men vi giver dem så også *Godbider* som veksler meget.. Lidt rester fra vores mad osv. Mange gange kommer det helt an på hvad de er vokset op med og hvad deres maver er vant til. Selv os mennesker kan få dårlig mave, hvis vi spiser noget som vores mave ikke lige er vant til. Det samme må gælde for dyr (tror jeg). Vores kat Totte var også meget sart da vi fik ham, han fik tyndmave når han fik tun osv. Men i dag kan han spise alt det vi giver ham, uden han få maveproblemer...

    De får så fast kittekat vådfoder morgen og aften (en lille potion) og ellers har de adgang til tørkost... Kittekat bliver så skiftet ud med tun, markral, torskerogn, rådkød .. en gang imellem... Selv vores nye killing har ikke haft problemer med maven overhovedet.... Og deres afføring lugter ikke, andet end den lugt der nu følger med disse ;o)



  • #29   5. feb 2010 mine får også rc, men kan sagtens huske vores dyr da jeg var lille, de fik ikke tørkost og de var aldrig syge, men som sagt holder jeg selv på et godt foder

  • #30   5. feb 2010 den dårlige mave kan være fordi der måske har været olie i det skal helst være tun i vand, men prøv at give hende en lille smule og se hvordan det går.

  • #32   5. feb 2010 Signe>> Jeg vil ikke råde dig til noget ... Men kan fortælle dig hvordan min kat reagerede... Totte fik også dårlig mave da jeg gav ham tun (tun i vand).
    Men som din kat, blev han helt vild når jeg åbnede en dåse... Så gav jeg ham en meget lille smugle, så han kunne smage... Det gjorde jeg i et stykke tid og hans mave var fin...

    Nu kan han spise en halv dåse uden at få dårlig mave... Han får det så kun 2- 3 gange på en måned, da han også får så meget andet..


  • #33   5. feb 2010 Man er simpelthen nødt til at føle sig sig frem.... Katte er meget forskellige, og nogle katte er mere sårbare end andre...

    Jeg synes noget af det gode ved RC at de har så mange varianter, til de mange forskellige katte rundt omkring... Overvægt, pels, killing, tænderne, ude/inde kat, osv osv... Og heldigvis er det veterinary, som vi gør brug af, pga. vores kats urinvejssten... Fodrede vi med andet, så ville han få krystaller, og skulle til dyrlæge mange gange.. Så for os er det den billigste måde, når vi nu har valgt at tage Buster til os.. Men billigt, nej det er det langtfra smiley


  • #35   5. feb 2010 Jeg har lige bestilt Acana hjem. Der skulle være 55 % kød i, hvorimod der kun er 30-40 % i Hills og RC. så jeg synes at det ser ud til at være et godt foder.

  • #36   5. feb 2010 melanie O - ja de gjorde de, og så du hvor tynde og grimme i pelsen de var?

  • #37   6. feb 2010 tanja nej det troor jeg ikke et barn på 6 år lægger mærke til,SS

  • #38   25. mar 2010 Jeg kan anbefal at bestille mad fra petplanet.com

Kommentér på:
anbefalet billig kattefoder

Annonce