{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Nemmeste at sætte sammen? Køn {{forumTopicSubject}}

Hej Katte mennesker.
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Hvad køn er nemmeste at sætte sammen?
- Det er fordi jeg har to katte, en kasteret hankat og en sterliseret hunkat. Hankatten fik vi fra et internat for 4 år siden også fik vi hunkatten for ca 1,5 år siden, da hun var 12 uger gammel.
Hun er meget interesseret i han, og har alle dage været det. Han startede ud med at blive bange/sur på hende, hvilket jeg har kunne læse mig frem til er en normal reaktion. Han er aldrig været efter hende eller ''slået'', han hvæser og går så videre. De kan sagtens ligge i samme i vores seng og spise i samme vindueskarm osv. Han gider bare ikke hun vil i kontakt med han og snuser til ham, han inogere hende bare. Men det virker så rigtigt meget som om at hun mangler katte selvskab, hun vil så gerne i kontakt med ham. Hun leger så rigtig meget med vores lille hund, men det er ikke altid lige let at være venner når man er hund og kat.
Så jeg overvejer meget at anskaffe mig en kat mere(IKKE kun for kattens skyld selvfølgelig!) Man hvad køn vil så være bedst at sætte sammen med vores hunkat? Er der nogle køn der går bedre sammen, end andre? Den nye kan vil selvfølgelig også blive nuterlliseret - ved ikke om det har betydning. Men det kan også være det er en dårlig ide, og det måske ikke vil gå? Jeg er meget i tvivl!
Undskyld den meget lange indlæg - håber der er nogle der kan hjælpe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nemmeste at sætte sammen? Køn
  • #1   12. nov 2015 En neutraliseret killing ville være godt. Det lyder, som om hunkatten har brug for selskab af en anden hunkat smiley

  • #2   12. nov 2015 dkkorat: Okay mange tak smiley Ja tror nemlig også det vil være godt for hende smiley
    - Hvad gør man så med kattebakke, skal de ikke godt have hver deres?
    Vores hankat er ude og inde, så han har ingen bakke, men hunkatten er inde hele tiden og har selvfølgelig bakke, men man skal vel ikke gå udfra at de kan deles vel?


  • #4   12. nov 2015 Super, det tænkte jeg nok! smiley

    Tak for svar begge to!


  • #5   12. nov 2015 Sådan som du beskriver det , vil jeg også anbefale en hunkat smiley

    Og så siger man gerne: 1 bakke pr. + 1, men i det her tilfælde skal du jo så ikke regne ham med smiley


  • #6   12. nov 2015 Jeg har aldrig haft flere bakker til flere katte og der har aldrig været problemer.

  • #7   12. nov 2015 Netop at drengen har ude mulighed gør, at han nok ikke mangler selskab, og er mere reserveret over for kontakt, men dejligt, at de acceptere hinanden.
    Man kan være heldig og få den killing/ kat hjem som bare bliver bedste venner med den man har i forvejen, og de km ende med kun at acceptere hinanden, i værste fald ( ikke ret tit) kan de slet ikke lide hinanden og måske ikke leve sammen.
    Men en fikset killing giver de bedste muligheder, for er de alle neutraliseret er der ingen hormoner på spil.


  • #8   13. nov 2015 Mange tak for svar, det sætter jeg pris på!

    Jette: Killingen vil komme hjem ikke neutraliseret, men vil blive det så snart hun er faldet til. Går det ikke? For opdrætter vil desværre ikke sterilisere hende imens hun har hende smiley


  • #9   13. nov 2015 Killingen skal neutraliseres hurtigst muligt efter hjemkomst til dig. Du kunne måske også finde en opdrætter, der neutraliserer tidligt;) Må jeg spørge, hvilken race du skal have?

  • #10   13. nov 2015 Okay, altså jeg kan få hende hjem i uge 51, så havde tænkt at få hende fixet i uge 1, så har hun lige haft lidt til at falde til.

    Jamen det er en halv skovkat smiley Så ikke en ren racekat smiley


  • #11   13. nov 2015 Det lyder som en god plan smiley

Kommentér på:
Nemmeste at sætte sammen? Køn

Annonce