2.118 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Camilla J
Camilla J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hævet næse og slimhinde Hævet næse og slimhinde

Det startede med, at hendes slimhinde var hævet, så begyndte hun at have slim/snot i næsen og nyse en del. (kun i højre side) Vi tog hende til dyrlægen, som gav os nogen piller, men hun nægtede at spise dem, og dyrlægen foreslog, at vi gav det lidt tid. I dag da jeg kom hjem var højre side af hendes næse ret hævet..
Hun skal naturligvis til dyrlægen, men vil bare høre om nogen af jer, har oplevet noget lign.? Hun er en ældre kat på 14 år, men er frisk, også mens dette har stået på, hvilket har gjort, at vi valgte at give det lidt tid for at se, om det ikke kunne gå væk af sig selv.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævet næse og slimhinde
  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    nov 2015

#2   18. nov 2015 Vi forstod udemærket godt, at hun skal have pillerne. Og vi prøvede også meget ihærdigt at give dem til hende på alverdens måder, men det lykkedes hende at spytte dem ud. Så synes egentlig, at din kommentar er unødvendig og enorm uhøflig. Vi har prøvet vores bedste, og synes det er trist at modtage en kommentar som din, da vi er rigtig kede af, at hun tydeligvis fejler..
    Håber at du i fremtiden tænker dig om, inden du sender sådan noget afsted på internettet - for sådan en kommentar er da fuldstændig ubrugelig!

• #3   18. nov 2015 hvis det ikke går bedre så bed om at få en indsprøjtning i stedet for. det gør jeg ved flere af mine som også kan være besværlige.
    og jo jeg kender det godt - da jeg var på kv var jeg dog den bedste til at få piller i kattene. Men hjemme kender kattene mig FOR godt.

har lige haft lidt snøfteri, men det gik over af sig selv. hvilket da det også oftes gør. det hvor man bør overveje at gøre mere er når de ikke spiser, har feber, eller der går længere tid. For ellers kan en rask kat godt klare det.

mit bedste råd er nok at snakke med din dyrlæge. For det skal være sådan at både du og katten har det godt - forstået på den måde at hvis du ikke følger dig tryg ved at se tiden an, ja så bør der gives noget andet.

• #4   19. nov 2015 Felis: Der er da ingen grund til at begynde at blive uhøflig. Æv.

TS: Du kan som regel få en indsprøjtning i stedet for, det har jeg før fået gjort ved min gamle kat. Super æv at din kat er blevet syg. Ønsker den alt god bedring! Flot at en så gammel kat har været så rask! smiley

• #5   19. nov 2015 Jeg havde en der skulle have piller i lang tid og vi var to om det . Du kan alternativt bruge en lille sprøjte med lidt vand som du forsigtigt sprøjter ind i siden efter pillen og derefter stryger blidt ned af halsen. Efter jeg fulgte det råd var der ingen piller der blev spyttet ud.

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    nov 2015

#6   19. nov 2015 Tak, hun skal selvfølgelig til dyrlægen.. smiley
    Vi har prøvet at stryge hende på halsen, men har slet ikke tænkt på, at vand nok også ville hjælpe..

Nu ser vi hvad dyrlægen siger, håber på det bedste.. Blev simpelthen så forskrækket, da jeg bemærkede hævelsen smiley

• #7   19. nov 2015 Det er ikke rart at få sin kat bedøvet, men jeg tænker om ikke det ville være godt at få undersøgt den næse ordentligt, for at se om der sidder noget, der bør fjernes.

Mht. piller så har i nok prøvet at gemme pillerne i noget specielt lækkert?....
    Jeg kunne heller ikke give min gamle kat piller smiley så det endte med at jeg fik sprøjter med afmålt medicin med hjem - det gik bedre.

God bedring med katten.

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    nov 2015

#8   19. nov 2015 Ja jeg har også godt overvejet om det bliver nødvendigt.. Men jeg synes hævelsen er faldt i løbet af i dag, så håber ikke, at det bliver nødvendigt.

Jep vi har prøvet med adskillige "delikate" ting, men hun spiste det ikke.. Det har ikke været et så stort problem før. Jeg ved ikke, om pillen kan have en smag eller duft, som hun ikke bryder sig om smiley

• #9   19. nov 2015 Godt at hævelsen er faldet - forhåbentlig bliver hun snart helt frisk igen. Giv gerne opdatering.

Ja, jeg tror godt at piller kan have en grim lugt. I gamle dage gav jeg desværre mine hunkatte p-piller, og det gik nemt ved at gemme dem i en lækkerbid, men ormekurspiller gik det knapt så gelinde med.

• #10   19. nov 2015 Nogle piller er bare umulige at give en kat! Selvf. kommer det også an på kattens temperament, men hvis den ellers er en lille smule medgørlig, ville jeg skaffe en pillesprøjte.
    Dog har jeg også én hvor det er totalt umuligt - så den får en sprøjte.
    God bedring med katten.

NB Hvis det er Flagyl, så smager de hæsligt!

• #11   19. nov 2015 Nå ja, man kan også få pill-pockets hedder de vist. Jeg kender dem ikke, og forstår ikke helt fidusen, men har læst at de skulle være gode. (fidusen er måske at de skjuler den grimme pille-smag (?))

• #12   22. nov 2015 Når en af mine katte er "besværlig", så knuser jeg pillen til pulver i et æggebæger. Og så tager jeg og plastic sprøjte (uden nål på) og fylder den med vand. Kommer vandet ned i pulveret, rører det helt op så der ikke er stykker i blandingen. Så op i sprøjten med det hele. Tag et godt tag i nakkeskindet af katten og løft den så forbene ikke rører jorden, hæld hovedet bagover og skub sprøjten ind via mundvigen og så langt ned i munden du kan. Og hurtigt sprøjt hele indholdet ned i halsen på katten. Fjern sprøjten men bliv ved med at holde katten oppe indtil den har sunket. det hele tager et par sekunder og gør ikke ondt. Og selvom de bliver dødforurettede, så er det altså bedre at de får deres medicin. Basta ! smiley

• #13   22. nov 2015 PS, jeg bruger 1 ml sprøjter

• #14   22. nov 2015 Det er ikke normalt at løfte en voksen kat i nakkeskindet så forbenene løftes, det kaldes overgreb og gør ondt på katten.

Kommentér på:
Hævet næse og slimhinde

Annonce