3.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Annette H
Annette H
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16

Må en kat være ude i al slags vejr?! Må en kat være ude i al slags vejr?!

Jeg har jo Frede, som nu er 1,5 år gammel. Han er ude- og indekat - dvs., at han bliver lukket ud om morgenen når jeg er ude at lukke op for hønsene, og så kommer han måske hjem et par gange om dagen for at spise eller kæle, og inden aften lukker jeg ham ind. Han ELSKER at være ude, og er ligeglad med vejret. Nu nærmer vi os jo den kolde tid, og så tænker jeg på, om der er særlige forholdsregler i forhold til at han render så meget ude.

Må man lukke dem ud i al slags vejr?

Vi har ikke kattelem, så han kan ikke bare gå ind hvis han fryser og vi ikke er hjemme. Men vi har en stald og en lukket garage, hvor der er hul i døren, og der kan han rende ind.

Og så lige et billede af min kriger-tiger:-)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må en kat være ude i al slags vejr?!
  • #1   19. nov 2015 Ja da, selvfølgelig må han det. Vores er ude i AL slags vejr, de skal nok finde læ hvis det bliver for træls og er vi hjemme, ja så lukker vi dem bare ind smiley en kat er jo fra naturens side vant til at færdes ude i al slags vejr og så længe katten er i korrekt kuld og er passet med vacciner, så sker der ikke noget. Det skal dog siges, at hvis det STÅR ned i stænger, tordner og lyner, så kommer de altså ikke ud. Ikke fordi vi tror der sker noget, det gør der nok ikke - men så vil vi helst have dem i huset så vi ved de er i trygge hænder smiley så luk du bare din mis ud, det vil han sikkert elske! smiley

Vi holder dem dog indenfor om aftenen omkring nytår af sikkerhedsmæssige årsager smiley

Hehe, med min gamle kat gav det helt sig selv. Herren kunne IKKE lide sne og regn, så ligeså snart det var der, så blev han inde i sin seng i stalden og hyggede sig. Var solen fremme og der lagde lidt sne, så kunne han dog godt lokkes ud en sjælden gang - men altså ikke noget med at gå alt for langt væk fra døren smiley de andre har nydt at være ude, især når der er sne, det er bare sjovt! smiley

• Annette H
    Annette H Tilmeldt:
    jun 2015

#2   19. nov 2015 Super! Tak for det:-)
    Det er min første kat, og har ikke haft ham om vinteren (fik ham i marts da vi flyttede ind i vores hus), så var lidt i tvivl.
    Som dig ville jeg nok heller ikke lukke ud hvis det sådan virkelig var rigtig slemt uvejr.
    Når du skriver "i korrekt kuld", hvad betyder det så?

• #3   19. nov 2015 Der er også mange ting at holde styr på når det er første gang man har kat, så kan man jo ikke vide alt. smiley du skal huske at tænke på, om det er forsvarligt at lukke ham ud, mht. veje og sådan. Er han øremærket eller chippet? Det er i hvert fald en super vigtig ting, så folk kan finde frem til dig hvis han skulle gå hen og blive væk eller Gud forbyde det blive kørt ned.

Hov, der skulle selvfølgelig stå i korrekt huld - mener bare at så længe katten er fodret og i god stand (ikke tynd og ranglet), så skal den nok kunne holde varmen smiley

• #4   19. nov 2015 Så længe han kan komme i læ og få varmen, så luk du ham bare ud. Han sætter jo vinterpels, så han skal nok kare sig. Og ellers vil han slet ikke gå ud, når du tilbyder ham det smiley

• #6   19. nov 2015 Neutra: Stakkels mis og sikke en uansvarlig ejer! smiley

• #8   19. nov 2015 Sådan nogle mennesker burde ikke have kat..

• Annette H
    Annette H Tilmeldt:
    jun 2015

#9   19. nov 2015 Neutra: puh stakkels misser!

Og ja, lige præcis i storm er det jo farligt også for os at være ude, så da ville jeg bestemt holde ham inde...hvis drivhus, trampoliner og havemøbler kan blæse væk, så kan en kat på 4,5 kg nok også komme grueligt til skade!

Men ja - vi har kun en meget smal vej, hvor der sjældent kører biler, og de kører ikke stærkt. Vi bor laaaaangt ude på landet et sted hvor man kun kommer hvis man bor her:-)
    Og han er både øremærket og chippet hvis uheldet skulle være ude og han blev væk eller påkørt.

Sandra: Nåeh huld:) giver mening! Men jo, han er vist som han skal være i størrelse, og han har sat en mægtig tyk pels de sidste uger.

Vil det mon være en god ide at sætte en kasse med lidt tæpper ude i stalden som han kan putte i hvis han går derind?

• #10   19. nov 2015 Ja det med kassen og tæpper lyder som en fin idé. Så har du det måske lidt mere roligt, når du ved han har den mulighed smiley

• #11   19. nov 2015 Ja helt klart, hvis i ikke kan lukke ham ind, skal han have en putte kasse til læ og varme og noget vand, så klare han sig fint.
    Jeg syntes det er synd for de katte som sættes ud om morgenen, og ikke kan komme ind før sidst på dagen, og ikke har et læ sted og noget vand til rådighed i løbet af dagen.

• Annette H
    Annette H Tilmeldt:
    jun 2015

#12   19. nov 2015 Jette, så gør jeg det:-)
    Normalt kan han godt komme ind, for jeg går hjemme på barsel,så jeg hører når han miaver. Men det bliver jo ikke ved i evighed desværre, og så vil jeg gerne være sikker på at han er OK indtil jeg kommer hjem:-) Synes det var synd hvis han slet ikke kunne komme ud fordi jeg ikke e rhjemme.

• #13   19. nov 2015 Ja, en kasse (fx flamingokasse), hævet fra jorden, og så med et uldtæppe eller gammel uldsweater i, eller halm, så er det fint for en frisk friluftskat smiley

• #14   22. nov 2015 Hvis han elsker at være ude, er det det bedste for ham. men giv ham en mulighed for at have et sted at varme sig. Du kunne feks lave en lukket papkasse og skære en lille åbning i den ene side. Dæk åbningen med et stykke stof der er tæpet fast over åbningen. Så det virker som et forhæng. Og put så en varmeplade og et tyndt tæppe over varmepladen inde i kassen. Så kan han rigtigt hygge sig derinde uanset hvor meget frostvejr der er udenfor. Vi bruger det selv meget, og alle vores katte elsker kasser med varmeplader.

Det er dem her vi har:
    http://www.petnap.co.uk/acatalog/Flexiguard-Petnap-Pet-heat-Pad-2.html
    De er af metal, så der er ingen fare for at de kan tygge igennem dem eller brandfare ved korslutning pga tis eller lign. Jeg har nogen der er over 9 år gamle, og de er stadig i top form. Det koster ca lige så meget i strøm som at have en pære tændt, og det syntes jeg er det værd.

Kommentér på:
Må en kat være ude i al slags vejr?!

Annonce