Må en kat være ude i al slags vejr?! Må en kat være ude i al slags vejr?!
Jeg har jo Frede, som nu er 1,5 år gammel. Han er ude- og indekat - dvs., at han bliver lukket ud om morgenen når jeg er ude at lukke op for hønsene, og så kommer han måske hjem et par gange om dagen for at spise eller kæle, og inden aften lukker jeg ham ind. Han ELSKER at være ude, og er ligeglad med vejret. Nu nærmer vi os jo den kolde tid, og så tænker jeg på, om der er særlige forholdsregler i forhold til at han render så meget ude.
Må man lukke dem ud i al slags vejr?
Vi har ikke kattelem, så han kan ikke bare gå ind hvis han fryser og vi ikke er hjemme. Men vi har en stald og en lukket garage, hvor der er hul i døren, og der kan han rende ind.
Og så lige et billede af min kriger-tiger:-)
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 36 Svar: 406
Vi holder dem dog indenfor om aftenen omkring nytår af sikkerhedsmæssige årsager
Hehe, med min gamle kat gav det helt sig selv. Herren kunne IKKE lide sne og regn, så ligeså snart det var der, så blev han inde i sin seng i stalden og hyggede sig. Var solen fremme og der lagde lidt sne, så kunne han dog godt lokkes ud en sjælden gang - men altså ikke noget med at gå alt for langt væk fra døren
jun 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
Det er min første kat, og har ikke haft ham om vinteren (fik ham i marts da vi flyttede ind i vores hus), så var lidt i tvivl.
Som dig ville jeg nok heller ikke lukke ud hvis det sådan virkelig var rigtig slemt uvejr.
Når du skriver "i korrekt kuld", hvad betyder det så?
jul 2013
Hov, der skulle selvfølgelig stå i korrekt huld - mener bare at så længe katten er fodret og i god stand (ikke tynd og ranglet), så skal den nok kunne holde varmen
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
jul 2013
jul 2013
jun 2015
Og ja, lige præcis i storm er det jo farligt også for os at være ude, så da ville jeg bestemt holde ham inde...hvis drivhus, trampoliner og havemøbler kan blæse væk, så kan en kat på 4,5 kg nok også komme grueligt til skade!
Men ja - vi har kun en meget smal vej, hvor der sjældent kører biler, og de kører ikke stærkt. Vi bor laaaaangt ude på landet et sted hvor man kun kommer hvis man bor her:-)
Og han er både øremærket og chippet hvis uheldet skulle være ude og han blev væk eller påkørt.
Sandra: Nåeh huld:) giver mening! Men jo, han er vist som han skal være i størrelse, og han har sat en mægtig tyk pels de sidste uger.
Vil det mon være en god ide at sætte en kasse med lidt tæpper ude i stalden som han kan putte i hvis han går derind?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Jeg syntes det er synd for de katte som sættes ud om morgenen, og ikke kan komme ind før sidst på dagen, og ikke har et læ sted og noget vand til rådighed i løbet af dagen.
jun 2015
Normalt kan han godt komme ind, for jeg går hjemme på barsel,så jeg hører når han miaver. Men det bliver jo ikke ved i evighed desværre, og så vil jeg gerne være sikker på at han er OK indtil jeg kommer hjem:-) Synes det var synd hvis han slet ikke kunne komme ud fordi jeg ikke e rhjemme.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 38
Det er dem her vi har:
http://www.petnap.co.uk/acatalog/Flexiguard-Petnap-Pet-heat-Pad-2.html
De er af metal, så der er ingen fare for at de kan tygge igennem dem eller brandfare ved korslutning pga tis eller lign. Jeg har nogen der er over 9 år gamle, og de er stadig i top form. Det koster ca lige så meget i strøm som at have en pære tændt, og det syntes jeg er det værd.
Må en kat være ude i al slags vejr?!