{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.770 visninger | Oprettet:

Katte og kulde {{forumTopicSubject}}

Min mand synes jeg er pylret, så nu skriver jeg lige herinde og spørger om jeres mening. Kattene er virkelig glad for udestuen for tiden, og specielt Enzo er nærmest ikke til at hive ind derude fra om aftenen når jeg skal i seng. Der er ikke varme derude, men der er flere kattehuler med tykke tæpper derude, kattebakke, mad/vand og det hele. Min mand siger at kattene har en tyk pels, og at mange katte er udenfor om natten hvor der ikke er læ som der er i udestuen, men jeg vil ikke have de er derude om natten fordi jeg frygter til kommer til at fryse. Er det bare mig der er pylret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og kulde
  • #1   26. nov 2015 Må nok lige for god ordens skyld sige at der er en gasovn derude som min mand tænder op i et par gange om dagen mens kattene ikke er derude, så der bliver ikke ligeså koldt derude som udenfor smiley

• #3   26. nov 2015 Ja, det er også det jeg tænker. Vi kan ikke holde døren åben derude (da vores radiatorer vil forsøge at opvarme det hele), men mislingerne har lært at skrabe på vinduet når de vil ind og de jamre højlydt foran døren når de gerne vil ud igen. Jeg har intet imod at de er derude, men kun når jeg er i nærheden så jeg kan hører om de vil ind smiley udestuen er genial og (ikke helt som min mand havde planlagt) indrettet fuldkommen som katte rum, men man skal være opmærksom på den. Om sommeren bliver den meget varm, og om vinteren meget kold og derfor kan jeg bedst lide den bliver brugt under opsyn. Dejligt jeg får lidt medhold herinde smiley ikke at det ville ændre noget, for jeg ville slet ikke kunne finde ro hvis de var derude, men nu har jeg lidt skriftlig opbakning så min mand ved at jeg ikke er den eneste der tænker sådan.. Hehe

• #4   26. nov 2015 mine har adgang til havestuen alle de timer jeg er hjemme. min venindes mand har hjulpet med at lave en træplade (der passer i et åbent vindue ) med kattelem i. så når jeg er hjemme åbner jeg vinduet og sætter pladen i smiley

• #6   26. nov 2015 Det er jo svært at sige Felis om de synes det er for koldt over en hel nat, når de ikke selv kan komme ind. Hehe. De kan jo ikke lige give mobilen frem og ringe til mig og sige "brr.. Nu er det godt nok lidt for koldt".. Når jeg går i seng tænker de jo ikke at de hellere må komme ind så de ikke skal blive derude i 9 timer smiley at de nyder at være derude i dagtimerne er jo en ting, og natten en anden da der bliver en del koldere. Du har sikkert ret i at de ikke tager skade af det, men nu er vi ved at være i december måned og der synes jeg de skal have adgang til at kunne putte sig inde i varmen.

• #10   27. nov 2015 nu er katte mere til varme end til kulde. de tåler en meget høj varme, men ikke ret godt kulde.

mine har også en udestue, men vi har så ikke varme på hele dagen i huset, fordi der er åbent derud, og dermed også ud til løbegården. men sådan har vi altid gjort det.
    Men ud af mine 13 er der vel 3 som er totalt ligeglade med hvordan vejret er. Man skal bare ud.
    resten er mere eller mindre gået i seng efter morgenmaden. jeg har fast 4-5 som ligger i min seng hele dagen, fordi de syntes at det er for koldt. den ene ligger under min termodyne og div tæpper.

så nej du er ikke pylleret. katte er ikke gode venner med kulde - end ikke de herreløse katte (de har jo ikke selv valgt at bo ude) er vilde med det.
    Men når det er sagt, så kan man mærke om katten fryser hvis den har en kold mave. den kan ikke holde varmen ret godt under maven, så det er her man kan mærke det.

katte stammer endelig fra afrika og dernede omkring. så de er endelig "bygget" til varmen. prøv at læg mærke til hvor godt de tager det når der er 30 grader i forhold til os mennesker.

• #12   27. nov 2015 Du har fuldkommen ret Felis i at jeg pålægger dem menneskelige træk og som jeg sagde er jeg ikke i tvivl om at de ikke kommer til skade ved at være derude smiley der er tre huler med tykke tæpper som er købt specielt til formålet med filt på den ene side og "pels" på den anden.. Udover det har jeg lagt håndklæder over hulerne, så der ikke kommer træk ind (ikke fordi noget giver træk derude).. Når jeg kalder kattene ind og de har ligget og puttet i hulerne er de meget varme og viser ingen tegn på at fryse.. Vi har en termostat derude som viser at det ikke kommer i nærheden af udendørs temperaturen, der er intet træk og som sagt varmer min mand op derude flere gange om dagen. Mine katte sover det meste af dagen og er aktive om natten og jeg tænker det er derfor de trives så meget derude smiley så jeg ved godt inderst inde at kattene ikke tager skade af at være derude.. At hjemløse katte fryser når sneen falder kan sikkert godt passe, men det ville nok ikke være tilfældet hvis de havde en lukket udestue med varme huler at gå ind i smiley

• #13   27. nov 2015 Det her er en af hulerne...

profilbillede
  • #14   27. nov 2015 De specielle varme tæpper der er købt til formålet..

profilbillede
  • #16   27. nov 2015 Det kan jeg desværre ikke, for det er en glasdør og huset er lejet smiley det ville nemlig ellers have været død smart, specielt nu vi bygger voliere til sommer som kommer til at gå i forlængelse af udestuen. Jeg har nemlig tænkt på det smiley

• #17   27. nov 2015 Trine
    Køb en ny (brugt) dør til formålet og skift så til den originale, når I en gang skal flytte, så er problemet løst og pengene er så godt givet ud og så er der en bedre nattero smiley

• #18   27. nov 2015 Det vil jeg nævne for min mand smiley

Kommentér på:
Katte og kulde

Annonce