{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Hjælp til vildfaren lille killing {{forumTopicSubject}}

jeg har fundet en lille killing stå og snakke med mine egne katte på den anden side af terassedøren... killingen ser ikke ud til at være mere ind et par uger gammel... og hun ryster af kulde.... jeg vil gerne ha denne lille dejlige unge indenfor så hun ikke skal fryse i hjel... problemet er bare at hun er meget menneskesky... jeg vil meget gerne ha nogle råd til hvordan jeg kan få den indenfor.... terassedøren står åben og der står mad i døren... men hun er for bange til at nærme sig... nogen der har en ide...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til vildfaren lille killing
  • #1   20. okt 2007 Jeg har tidligere arbejdet for kattens værn, og opskriften er som følger (med mindre man ar et katte.-fanger-bur):

Stil mad ud der dufter af meget, det være sig dåsemad o.lign. Så drejer det sig bare om varmt tøj, og en god portion tålmodighed.

Sæt dig hvor du ved den kommer, og så vent.

Jeg vil lige sige, at du som oftes kun har ÈN chance. Har du grebet ud efter den én gang, så er det ikke sikkert den kommer igen. Så vent til du er elt sikker på, at du kan få fat i den.

Og gør dig så overvejelser om hvad du gør ved det lille pus bagefter... er den ikke ret gammel, og skal flaskes op, så ligger der et kæmpe arbejde forude. Ha' mælkeerstatning klar, eller ha' kontakt med nogen der kan tage den lille såsom hittekilling.dk eller hvad de forskellige hedder, eller nogen der har killinger i ca samme alder, der kan tage den til sig.

Held og lykke
    Maja

• Vivi Bagger H
    Vivi Bagger H Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 4
    #2   20. okt 2007 Jeg håber det lykkedes for dig at få den ind.

Er dens mor slet ikke i nærheden ? eller flere små killinger ?

Held og lykke.

• #3   20. okt 2007 Tålmodighed. Lad døren stå åben, og hold dig for så vidt muligt væk fra det rum. Er du heldig kommer hun ind, og du kan evt. lister rundt om huset og lukke døren til udefra. (Så hun ikke bliver forskrækket og smutter ud af døren når du går i værelset for at lukke den..

• #4   21. okt 2007 det lykkedes mig at fange det lille pus... og der findes i Danmark heldigvis den mulighed at falk kan hente den og få den aflivet... hvilket er meget bedre ind at den skulle lide mere... jeg kunne se bare ved et hurtigt kig at den led af øremider og var stærkt under erneret... så det lille pus er blevet aflivet, det er da bedre ind at se en kat, dø af sult og kulde... men hverken falk eller jeg kunne finde mor eller andre killinger...

• #5   22. okt 2007 Det var synd, men godt du fangede killingen, men sørgeligt, .. Men nu lider den heldigvis ikke mere ..

Kommentér på:
Hjælp til vildfaren lille killing

Annonce