{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi
  • #1   2. dec 2015 Allergi er ofte arveligt, men kan udvikles selvom ingen andre i din familie har det. Det der sker er en overreaktion i immunsystemet i kroppen, dvs at din krop laver antistoffer over for stoffer der ikke normalt er skadelige, og du får derfor en reaktion. Allergi opstår ofte over for ting du er i kontakt med dagligt, fx katte, men det er individuelt hvor meget "kontakt" der skal til, for at udvikle allergi. Allergien opstår ofte mens du er i kontakt med det pågældende eller lige efter.

  • #2   2. dec 2015 Vil man os ku se det allergi vis man rørte ved dem?
    Altså kommer allergien det sted man har rørt med altså hånden?


  • #3   2. dec 2015 Så er det kontakteksem/kontaktallergi (Type IV allergi). Der reagere huden på det man ikke kan tåle. Jeg tror dog aldrig jeg har hørt om den form for allergi over for katte. kontaktallergi er ofte nikkel og parfume.
    Katte allergi derimod er ofte type I allergi, her er reaktionen på allergi ofte henne i noget a la høfeber eller astma.


  • #4   2. dec 2015 Jeg har ihvertfalde ik tegn på høfeber eller astma.
    Men ka man godt bare sårbare få allergi over for katte vis det er det man har bare lige pludselig efter 3 år der startede jeg med og ha den første kat.


  • #5   2. dec 2015 Ja, man kan godt bare udvikle allergi lige pludselig, selvom at man aldrig har haft det før.

  • #6   2. dec 2015 Okey men håber virkelig ik at det allergi over for katte.

  • #7   2. dec 2015 Altså jeg har fået noget udslæt på dele a kroppen .
    Ka det os opstå udslæt


  • #8   2. dec 2015 Jeg har altså aldrig hørt at allergi udvikles hvis du bruger meget tid med fx katte. Allergi for katte kan være arveligt eller omhandle miljø. Det er rigtig nok kroppen som bekæmper det man er allergisk overfor, men enten er man disponibel eller også er man ikke. Man kan (og bør) få taget en blodprøve hos lægen med test af antistoffer som viser tegn på allergi før man anskaffer sig et kæledyr. Har man antistoffer i blodet som viser tegn på fx katteallergi bør man ikke få en kat, også selvom man ikke udviser nogle tegn på allergi. Har du allergi og fortsat omgås det du er allergisk overfor, så risikere du at forværre din allergi. Jeg har hørt om ting som fx parfume man bør skåne sine børn for i en tidlig alder, men jeg har ikke hørt om at man som voksen kan gøre noget hvor man risikere at få katteallergi af det. Heller ikke hvis man omgås katte meget.

  • #9   2. dec 2015 Men jeg har bestilt en tid til lægen så jeg ka få det tjekket og vil så os få en blodprøve .

  • #10   2. dec 2015 Jamen allergi er helt sikkert primært arveligt. Men det kan godt lade sig gøre at udvikle allergi, og det vil ske for de ting man er i kontakt med.

    "Man har størst risiko for at udvikle allergi over for de allergifremkaldende stoffer, som man dagligt er i kontakt med." - Astma-Allergi Danmark.

    Derudover er der selvfølgelig den teori jeg voksede op med, om at børn med hund og kat, har mindre tendens til at udvikle allergi, da man så bliver vant til bakterierne. Men det ved jeg så ikke om har noget hold på sig.


  • #11   2. dec 2015 Okey.
    Jeg ved nemlig ik hvordan allergi opstår.
    Jeg ved bare jeg har udslæt på kroppen og har fået nogen allergi piller som overhovedet ik hjælper det tager ihvertfald ik min kløen .


  • #12   2. dec 2015 Eksem og udslæt kan jo skyldes mange ting, det kan være det bare er en form for kulde eksem smiley

  • #13   2. dec 2015 Okey det vil jeg da håbe . For mindeværdig vil blive Tom og komme hjem til vis jeg ik havde min katte .

  • #14   3. dec 2015 Når du har et kløende udslæt kan det også være nældefeber, som kan komme af f.eks. vaskepulver eller skyllemiddel eller andre ting.

    Det eneste der kan afgøre hvad det er, er et besøg hos lægen.


  • #15   3. dec 2015 Ja jeg ska os til en akut tid da det var det eneste de havde idag her kl 10.
    Så det glæder jeg mig til.


  • #16   3. dec 2015 Rikke T.. Jeg har forståelsen af at allergi fremkaldende stoffer er visse ting de putter i parfume, konserverings midler og hormonforstyrende stoffer. Det ville komme bag på mig hvis pels går ind under der. Så ville dyrlæger, avlere og arbejdere på pensioner jo være særligt ramt af allergi?

  • #17   3. dec 2015 Det er rigtig at der i de tilfælde du nævner måske er større sandsynlighed for at udvikle allergi, men man kan også udvikle allergi over for pelsdyr, ved meget kontakt. Husk på allergi er en "fejl" reaktion i kroppen. Så det kan sagtens lade sig gøre at udvikle allergi for katte med tiden, sandsynligheden er blot lav. Derudover har jeg lige læst det faktisk også er muligt at udvikle kontakt eksem over for katte. Hvis I ikke tror på mig, kan I jo spørge Google smiley

  • #18   3. dec 2015 Hehe.. Jeg tror skam på du har læst det Rikke smiley det giver bare ikke så meget mening for mig smiley de skriver også derinde at de stadig er igang med at undersøge om det er rigtigt at man mindsker chancen for allergi hvis man udsættes for dyr igennem sin barndom. Jeg har altid i baghovedet når de kommer med deres udtalelser at vi engang var 100% sikker på at jorden var flad.. smiley for ikke at tale om hvor mange gange de har ændret hvilken stilling spædbørn bør sove i, eller ændringer i ret vigtige ting som førstehjælp smiley nogle gange kommer der bare ting hvor man lige tænker at det lyder godt nok besynderligt. Jeg håber ihvertfald ikke det er sandt. Jeg har haft med katte at gøre hele mit liv, og håber jeg vil kunne have kat resten af det også smiley at jeg pludselig kunne udvikle allergi fordi jeg har haft for meget kontakt med dem er da en skræmmende tanke..

  • #19   3. dec 2015 Ja det ændres hele tiden, som sagt hed det sig da jeg var barn, at kontakt med dyr som barn mindskede muligheden for allergi og nu er det pludselig omvendt smiley Det ændres hele tiden. Men det er jo ikke fordi jeg mener alle udvikler allergi med tiden, blot at det kan lade sig gøre, risikoen er bare heldigvis meget lille. Har selv altid haft dyr og gerne flere ad gangen, så håber da virkelig heller ikke selv at jeg er en af de uheldige der en dag udvikler allergi smiley

  • #20   3. dec 2015 Jeg har tidligere arbejdet med hunde, men efter min graviditet med mit første barn kunne jeg slet ikke tåle dem. Min næse klør og løber, min hals føles som uld og mine øjne klør. Jeg var til lægen for at få taget en allergi test (i frygten om at jeg skulle af med mine katte) og den viste ingen tegn på allergi overhovedet, men min læge sagde at det godt kan ske med hormonændringerne i kroppen at der er noget man pludselig ikke kan tåle. Min mand har allergi overfor græs, støv og hund, men ingen af os reagere på katte overhovedet (hvilket bliver testet på det yderste da specielt Enzo fælder helt enormt). Jeg har hørt at pelsallergi gælder både hunde og katte, og reagere du på den ene vil der være stor chance for også at reagere på den anden. Mange af vores venner har hund men er allergiske over for katte, så det er lidt af et antihistamin cirkus når vi skal omgås smiley

  • #21   3. dec 2015 Ja det må det da være smiley Synes godt nok det er sjældent man hører om folk der er allergiske over for hund men ikke kat. Synes altid det er den anden vej rundt smiley

  • #22   3. dec 2015 Ja det synes jeg også, men vi har nok bare været "heldige".. Jeg kan godt lide hunde, men jeg kan meget bedre lide katte. Gud hvor ville det føles tomt uden dem smiley

  • #23   3. dec 2015 Jeg har faktisk altid været 100 pct hundemenneske. Men nu har Peanut godt nok fået overbevist mig om, at katte også er et helt fantastisk kæledyr smiley

  • #24   4. dec 2015 Jeg har også altid været hundemenneske, og så fik jeg kat ved et tilfælde. En lille killing som boede hos et ungt par som åbenlyst ikke kunne overskue situationen, og killingen sad bare helt energi forladt på gulvet. Jeg kiggede på den og så at dens tandkød nærmest var helt Hvidt af blodmangel fordi den havde så mange lopper. Jeg overbeviste dem om at overdrage den til mig og så ville jeg få den behandlet og tage den til dyrlæge for så at formidle den videre. Den dejlige killing vandt vores hjerter, så vi beholdt ham og vi har haft katte lige siden smiley

  • #25   5. dec 2015 Det kan også "bare" være psorisas (staves?) Klør som bare den og det behøver ikke at sprede sig.
    Men Astma-Allergi Danmark har det jo ligesom læger, ALT skal være super clean for de små, de må endelig ikke udsættes for noget....
    Det er så min mening, at børn der er opvokset med dyr og lov til at røre sig i det fri bliver mere robuste smiley


  • #26   6. dec 2015 Jeg er helt enig smiley

Kommentér på:
Allergi

Annonce