Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killingemad/ alm mad..?!
  • #2   1. aug 2006 Hmm ok.. Hva sker der hvis den spiser noget af det aml. mad?

• #3   1. aug 2006 Vi har en killing på 4 måneder. Vi fik hende da hun var 12 uger. Og hun har fra ddag 1 af spist det samme tørfoder som de 2 andre voksne katte.

Der sker ikke noget ved at killingen spiser al. tørkost, men det er ikke sikkert den kan spise det eller kan li det.

• #4   1. aug 2006 Killingen må få alm. kattemad lige så snart den selv vil ha' det. Det kan variere meget hvornår det er (3-8 uger). Nogle går direkte på tørfoder, når de begynder at spise.

De kan sagtens tåle voksenfoderet, så det må de gerne spise. Mine har adgang til både voksen- og killingefoder og spiser begge dele - Det gør de voksne også. Det resulterer måske i lidt rundere maver hos de voksne, men det er min erfaring at det forsvinder igen, når jeg stopper med killingefoder.

Hvis du gerne vil være sikker på, at din killing får nok at vokse af, kan du jo supplere med lidt vådmad. Du skriver ikke, hvor gammel hun er, men jeg kan se, du lige har fået hende, så jeg går ud fra 12 uger? Hvad vejer hun?

• #6   1. aug 2006 Jeg ved godt at foderproduceterne anbefaler at man fodrer med killigefoder til kilingen bliver 12 måneder. Men for nogle katte er det faktisk for fed kost, og de bliver overvægtige allerede i en ung alder.

Det kan i mine øjne ikke stilles helt så skematisk op som du gør Michael. Man er nødt til at kigge på den enkelte kat smiley

Jeg er dog enig med dig i, at man når langt ved at vælge et kvalitetsfoder - men dem findes der jo også andre af end lige RC smiley

• #7   1. aug 2006 Jeg mener at have hørt at der ligesom er to modeller. En for de mindre katte og en for de størrer katte

Fx. Alm. Huskat

Mælk 0-2 mdr
    Babycat (fx. RC) 2-4 mdr
    Alm. killingefoder 4-6 mdr.
    Og derefter voksen, da den er hurtigere udvokset.

Fx. Maine Coon/British shorthair osv. (de store racer)
    Mælk 0-2 mdr.
    Babycat 2-4 mdr.
    Alm. killingefoder 4-12 mdr.
    Derefter voksen.

Grunden til dette er som sagt at man ikke lægger kimen til overvægt hos de hurtigt udvoksede mindre katte og de store racer (der vokser mere) stadig har den ekstra energi til at vokse...

• #8   1. aug 2006 Katrine N -- Hun er 12 uger ja og hun vejer 1,7kg..

• #9   1. aug 2006 Så har hun en fin vægt smiley
    Jeg ville ikke være bekymret over at hun også spiser af voksenfoderet.

• #10   1. aug 2006 vores killing spiser også den stores mad, og den har overhovedet ikke taget skade.. spiser fint og får ikke tør mave.. jeg kan ikke sige til den at den kun må spise killinge mad, så den får bare lov til at spise den voksnes...

Kommentér på:
Killingemad/ alm mad..?!

Annonce