17. dec 2015
Dkkorat - hvad med skånekost, nogle ideer? Har jo to andre missere og når de får deres tørkost så attacker han nærmest skålen, så han er trods kylling og ris, møg sulten. Det er jo synd synes jeg. Noget der umiddelbart mætter bedre og som er skånekost?
17. dec 2015
Hans mave er bedre på skånekost idag, det er helt sikkert en bedring at spare... Men jeg er da OBS på hvad der er af symptomer hos den lille bisse.. Hende jeg snakkede med var blot dyrlæge praktikant og derfor skal jeg imorgen ringe til dyrlægen og snakke med hende der undersøgte ham igår. Dog er han ikke trykket på nogle måder af det?
18. dec 2015
Han har det bedre tak.. :).. Er der en speciel grund til den mod diarré og er det så sådan at de to voksne andre missere må hapse af den? :)..
18. dec 2015
Iams hairbaal kan alle katte bruge, jeg var nød til, at have noget i min tørkost blanding, da Birk var her endnu, der er HUSK i Iams hairbaal og det stabilisere maven, og det er fint hvis man kender grunden til den løse mave, og det hjælper så også på hårboller. Nu har jeg ikke noget hjemme, for Røde og Mitti har stort set ikke blød afføring, eneste gang jeg har oplevet det, var da dyrlægen var her hjemme, 2 gange på kort tid, men jeg tror jeg vil have en lille pose hjem i forbindelse med, at Mitti skal til dyrlæge.
19. dec 2015
HUSK er bare fibetilskud og ikke andet.
Hills I/D kan jeg snakke med om at det virker - har brugt det med succes til 3 katte alle uafhængige af hinanden.
Der findes også RC Intestinal - virker også meget effektivt.
Det kan godt være at der refereres til helselister i USA, men det betyder jo ikke at det virker hos ALLE katte.
Intestinal kan også købes hos Zooplus udover hos dyrlægen.
Alle herinde har hver deres erfaring - men ingen katte er ens - det er vi mennesker jo heller ikke
NB Katten skal jo også kunne lide det - og mine slår i bakgear når jeg har serveret IAMS
20. dec 2015
IAMS HAIRBALL har altid virker her - og hos alle jeg kender. OG ja sørme det anbefales også i USA - de er nu mere på forkant end vi er Lidt det samme som der er generelt flere dygtige dyrlæger på kat på østsiden af danmark:-)
Som alt andet kan det ikke helbrede sygdom - men det kan give en bedre tarmflora.
Det er min oplevelse det virker bedre end dem du har nævnt - jeg har prøvet lidt af hvert med opdræt i mange år og et stort netværk
Måske det kunne gavne dig at søge herinde - Du virker så skråsikker UDEN du har undersøgt noget som helst - Husk vildkattene - det er ellers mægtig godt at lære noget der både er nyttigt og ikke ruinerer kontoen
Og frem for alt - skal andre ikke have gode råd fordi du på forhånd siger dine katte ikke kan lide IAMS? Syntes du er noget underlig - føler mig overbevist om du overhovedet ikke har prøvet IAMS HAIRBALL - du vil bare have ret.
Og der er absolut ingen tvang til noget som helst.
Fiber giver bedre tarmbevægelse - derfor HUSK - jeg syntes det er vanskeligt at give - andre har sikkert mere held
20. dec 2015
Husk vildkattene - måske interessant?
Dette er skrevet af en bruger herinde - i "min" gruppe: Katte - sundhed, velfærd og trivsel
1000 tak til Lis - for et af dine råd.
Jeg har haft utrolig voldsom diarrë på Ghostbuster, og været til dyrlæge med hende flere gange, hvor der er blevet tjekket for parasitter, og andre lidelser. Hun har fået piller, og sprøjter fra dyrlægen, samt skånekost, som bare ikke har hjulpet en døjt. Zoolack og diarsyl er også prøvet, uden større held, samt jeg har prøvet kogt lys fisk, og mosede ærter, kylling osv. som gav en lille smule bedring, men slet ikke nok. Så kom jeg i tanke om Lis, flere gange har skrevet om Iams hairball skulle være fantastisk mod diarré, og jeg fik bestilt sådan en sæk med 10 kg hjem, som blev leveret i fredags. Alle kattene kom på dette foder, trods det kun var Ghost med diarré. Allerede lørdag, var afføringen mere samlet end den har været på de 14 dage hvor hun har haft diarré, og i dag, 6 dage efter er hun normal i afføring. Hun har været meget overvåget både af mig, og min dyrlæge, da jeg var bange for hun skulle dehydrer, hvad hun ikke har været, så det er bare rigtig dejligt. Jeg vil lige sige, hun på intet tidspunkt har været sløj, eller uden appetit, hun har været som hun plejer, leget, og været bund uartig så der var ikke andet end den dårlige mave, som viste der var noget galt, og ingen aner hvorfra denne forfærdelige diarré er kommet fra. Men med Iams Hairball, ja, der er hun nu igen i ballance i sin mave. Så mange tak, lis, for dine altid gode råd, og jeg håber andre vil tage ihvertfald dette med dette foder til sig, da det for os har gjort underværker. Nu har hun lige været i et sidste bad, og hun er fin nypoleret igen. Jeg er glad for hun er en kat som elsker at komme i bad, for den har stået på bad så godt som hver dag, i de 14 dage hvor maven var dårlig.
20. dec 2015
Ja same her, og har tit stødt på Dine råd når jeg har Googlet, på problemer med kattene eller omkring vaccinationer. At jeg brugte Iams Hairbaal, var også på grund af dig Lis, for bare 1/3 i blandingen var nok til, at Birk havde orden i maven, og blev der ellers stresmave så fik de lige en håndfuld på gulvet oven i, så var der styr på maven på max et par dage
20. dec 2015
Måske det kunne gavne dig at søge herinde - Du virker så skråsikker UDEN du har undersøgt noget som helst - Husk vildkattene - det er ellers mægtig godt at lære noget der både er nyttigt og ikke ruinerer kontoen
Jeg synes at det er synd at det p***** dig af fordi du får lidt modspil.
Du øser ud af dine erfaringer - jeg øser ud af mine erfaringer og du har da intet belæg for at der ikke er kompetente dyrlæger vest for Storebælt!
At andre har rost dig, jamen det har vi vel alle fået - men ikke alle har behov for at citere det Og ja, de er fremme på mange områder over there, men det betyder jo ikke at de har facit.
At jeg skriver at mine slår i bakgear over IAMS - tag dog JA-hatten på og smil!
Husk at her skal der være plads til alle velmenende råd, det er jo ikke sikkert at det der fungerer hos dig fungerer hos mig eller for den sags skyld hos en anden
20. dec 2015
Jeg skabte egentlig ikke denne tråd for at her skulle diskuteres en masse om hvem der har ret/ikke har ret :).. Dog er jeg yderst glad for ALLE de råd herinde, store som små :).. Det du skriver i dit opslag om IAMS er yderst interessant for det er NØJAGTIG samme symptomer som bissen har. Må killinger få det?
20. dec 2015
Jeg har ikke lyst til at læse om jeres "dasken ud efter hinanden" da jeg skriver for blot at få råd, så hvis i vil bitche over hvis råd der er "bedst" og hvis der er "værst" så vær for min skyld rigtig søde at tage den i private omstændigheder for jeres missere, er ikke mine og jeg kan ikke være sikre på at hverken det ene råd er bedre end det andet før afprøvet på dem herhjemme og derfor er det nærmere vejledning. Og for det skal I alle have et kæmpe tak! og ønsket om rigtig glædelig jul og godt nytår herfra
20. dec 2015
I din den der rosende besked du refererer til - har fået ham tjekket og umiddelbart efter disse svar fejler han intet. Og det er sådan at han ALDRIG har været til at mærke det på :).. Så ideerne er ved at løbe tør ??.. Jeg har besluttet at IAMS må prøves så og han er 19 uger idag
20. dec 2015
hmmmm - så tror jeg du skal på IAMS HAIRBALL - det giver du bare hele flokken af nemhedshensyn - man må være solidarisk - held og lykke
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
nov 2013
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Hvis katten stadig har dårlig mave må der være et eller andet ....
IAMS HAIRBALL CONTROL og intet andet er det bedste foder til at få lidt samling på dårlig mave - det og ikke andre hair ball dimser
nov 2013
Hende jeg snakkede med var blot dyrlæge praktikant og derfor skal jeg imorgen ringe til dyrlægen og snakke med hende der undersøgte ham igår. Dog er han ikke trykket på nogle måder af det?
Er det et godt mærke?
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Anti.hairball - ja, hvis det er hårboller.
Håber at missen har det bedre.
nov 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Nu har jeg ikke noget hjemme, for Røde og Mitti har stort set ikke blød afføring, eneste gang jeg har oplevet det, var da dyrlægen var her hjemme, 2 gange på kort tid, men jeg tror jeg vil have en lille pose hjem i forbindelse med, at Mitti skal til dyrlæge.
nov 2013
aug 2010
Ja, de andre kan godt spise af det
nov 2013
aug 2010
nov 2013
nov 2008
og det VIRKER ved ubalance - det kan jeg tale med om - bedre end Hill's I/D og billigere!
nov 2013
nov 2008
Men man kan godt give katte HUSK
nov 2008
nov 2013
nov 2013
aug 2010
Hills I/D kan jeg snakke med om at det virker - har brugt det med succes til 3 katte alle uafhængige af hinanden.
Der findes også RC Intestinal - virker også meget effektivt.
Det kan godt være at der refereres til helselister i USA, men det betyder jo ikke at det virker hos ALLE katte.
Intestinal kan også købes hos Zooplus udover hos dyrlægen.
Alle herinde har hver deres erfaring - men ingen katte er ens - det er vi mennesker jo heller ikke
NB Katten skal jo også kunne lide det - og mine slår i bakgear når jeg har serveret IAMS
nov 2013
nov 2008
Som alt andet kan det ikke helbrede sygdom - men det kan give en bedre tarmflora.
Det er min oplevelse det virker bedre end dem du har nævnt - jeg har prøvet lidt af hvert med opdræt i mange år og et stort netværk
Og frem for alt - skal andre ikke have gode råd fordi du på forhånd siger dine katte ikke kan lide IAMS? Syntes du er noget underlig - føler mig overbevist om du overhovedet ikke har prøvet IAMS HAIRBALL - du vil bare have ret.
Og der er absolut ingen tvang til noget som helst.
Fiber giver bedre tarmbevægelse - derfor HUSK - jeg syntes det er vanskeligt at give - andre har sikkert mere held
nov 2008
Dette er skrevet af en bruger herinde - i "min" gruppe: Katte - sundhed, velfærd og trivsel
1000 tak til Lis - for et af dine råd.
Jeg har haft utrolig voldsom diarrë på Ghostbuster, og været til dyrlæge med hende flere gange, hvor der er blevet tjekket for parasitter, og andre lidelser. Hun har fået piller, og sprøjter fra dyrlægen, samt skånekost, som bare ikke har hjulpet en døjt. Zoolack og diarsyl er også prøvet, uden større held, samt jeg har prøvet kogt lys fisk, og mosede ærter, kylling osv. som gav en lille smule bedring, men slet ikke nok.
Så kom jeg i tanke om Lis, flere gange har skrevet om Iams hairball skulle være fantastisk mod diarré, og jeg fik bestilt sådan en sæk med 10 kg hjem, som blev leveret i fredags. Alle kattene kom på dette foder, trods det kun var Ghost med diarré. Allerede lørdag, var afføringen mere samlet end den har været på de 14 dage hvor hun har haft diarré, og i dag, 6 dage efter er hun normal i afføring.
Hun har været meget overvåget både af mig, og min dyrlæge, da jeg var bange for hun skulle dehydrer, hvad hun ikke har været, så det er bare rigtig dejligt.
Jeg vil lige sige, hun på intet tidspunkt har været sløj, eller uden appetit, hun har været som hun plejer, leget, og været bund uartig så der var ikke andet end den dårlige mave, som viste der var noget galt, og ingen aner hvorfra denne forfærdelige diarré er kommet fra.
Men med Iams Hairball, ja, der er hun nu igen i ballance i sin mave.
Så mange tak, lis, for dine altid gode råd, og jeg håber andre vil tage ihvertfald dette med dette foder til sig, da det for os har gjort underværker.
Nu har hun lige været i et sidste bad, og hun er fin nypoleret igen. Jeg er glad for hun er en kat som elsker at komme i bad, for den har stået på bad så godt som hver dag, i de 14 dage hvor maven var dårlig.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
At jeg brugte Iams Hairbaal, var også på grund af dig Lis, for bare 1/3 i blandingen var nok til, at Birk havde orden i maven, og blev der ellers stresmave så fik de lige en håndfuld på gulvet oven i, så var der styr på maven på max et par dage
aug 2010
Jeg synes at det er synd at det p***** dig af fordi du får lidt modspil.
Du øser ud af dine erfaringer - jeg øser ud af mine erfaringer og du har da intet belæg for at der ikke er kompetente dyrlæger vest for Storebælt!
At andre har rost dig, jamen det har vi vel alle fået - men ikke alle har behov for at citere det
Og ja, de er fremme på mange områder over there, men det betyder jo ikke at de har facit.
At jeg skriver at mine slår i bakgear over IAMS - tag dog JA-hatten på og smil!
Husk at her skal der være plads til alle velmenende råd, det er jo ikke sikkert at det der fungerer hos dig fungerer hos mig eller for den sags skyld hos en anden
nov 2013
nov 2013
nov 2008
nov 2013
nov 2008
Hvad er en periode, tjaee - du skal indenfor 14 dage se bedring og kunne langsomt begynde at blande det foder i du bruger
nov 2013
nov 2008
Lortefarve, lugt og konsistens - og har du andre katte?
Har du læst artiklen om Giardia?
Intet andet end IAMS hairball - har du fundet det?
nov 2013
Blød stadig men i bedring, normal farve og ingen lugt.
nov 2013
nov 2008
Det smitter åbenbart ikke
nov 2013
prut prøve