{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.687 visninger | Oprettet:

Registrer nu jeres katte i Katteregistret! {{forumTopicSubject}}

Hermed opfordring til at registrere sig i katteregistret!

Jeg har idag været ude for det værste man kan forestille sig som katteejer! Klokken 22 er jeg på vej hjem og ser 4 mænd gå på vejen som stoppede mig. Jeg så der lå en mis på vejen og hele bagpartiet så helt deformt ud. Jeg spurgte om de havde brug for hjælp? De fortalte de havde ringet til politiet. Politiet?! Så jeg stillede bilen og ringede straks 1812. De ville sende en ambulance som ville ringe når han var på vej. 5 min efter ringer han og siger han kører fra Holbæk mod<mod Frederikssund nu - dvs en tur på ca 45 min. o.O dét kunne jeg ikke holde til, den smukke mis der skreg og lå der og havde ondt. Så jeg ringede til Frederikssunds vagtdyrlæge som kom 15 min efter. Jeg fik mis på skødet ind i dyrlægens bil og vi tog til Frederiksværk Dyreklinik og fik givet ham smertestillende med det samme. Uheldigvis var han kun øremærket i det ene øre og ingen chip, så vi gættede os frem og fandt ham. Desværre havde ejer ikke tilmeldt sig så vi kunne ikke kontakte ejer. Vi fik ham røngtenfotograferet og han havde brækket hoften. Dyrlægen vurderede at vi ville give et forsøg på at redde mis, så sammen prøvede vi at anlægge drop - men pga lavt blodtryk og choktilstand var det svært. Da vi prøver på pote nr 2, kigger han på ham og siger til mig "jeg tror han dør nu", var 15 sek om at trække en sprøjte op og stak den i hjertet på ham (som sad helt malplaceret ift hvad det skulle) men før han nåede at injicere den, var mis død kl 23.30 smiley har aldrig set en dyrlæge arbejde så hurtigt før for at gøre en hurtig ende på hans lidelser! Jeg holdt hans pote og ønskede ham god rejse til et sted uden biler og kyniske mennesker med masser af mus og dreamies. Vi kiggede efterfølgende på røngtenbillederne igen og dyrlægen var sikker på at den ene lunge var punkteret og at det var derfor han døde smiley imorgen prøver dyreklinikkerne at finde ejer sammen.

Da jeg kom hjem, fik min egen Figaro en masse kærlighed, jeg kastede mig på gulvet med ham og hulkede med hovedet på maven af ham. smiley

Få registeret jeres katte! På den måde kunne vi have kontaktet ejer langt hurtigere smiley

(Ps - kommentarer om ude/indekatte debatten frabedes venligst! Det er ikke det, der er fokus på!)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Registrer nu jeres katte i Katteregistret!
  • #1   21. dec 2015 Enig!
    Nu er der jo kommet en fælles portal - dyreregisterportalen som omfatter begge katteregistre samt registre for flere hobbydyr.

    Godt at du handlede så resolut - og dyrlægen ligeså.


  • #2   21. dec 2015 Det er en barsk oplevelse, føler med dig,

    MEN jeg må lige gøre opmærksom på at når katten bliver mærket, så er det dyrlægen der skal registrere katten i Det Danske Katteregister, det kan ejeren ikke gøre http://katteregister.dk/ så det er dyrlægen der har svigtet her og ikke ejeren.

    Men som ejer kan man selv registrere katten i Dansk katteregister http://www.dansk-katteregister.dk/
    Jeg indrømmer dog gerne at jeg gør det ike længere, da det er alt for bøvlet at om registrere kattene der er registreret på Dansk katteregister


  • #8   21. dec 2015 Er der flere steder man skal registere sig end dansk katteregister.???

  • #9   21. dec 2015 problemet med de to registerer er at det er forskelligt hvilket af dem dyrlægerne bruger.
    min tidligere dyrlæge brugte det af inges, mens min nuværende bruger KVs.


    og jeg ved også at det er meget forskelligt om dyrlægeren mm tjekket begge eller bare det ene sted.
    på kv tjekkede vi altid begge steder.


  • #10   21. dec 2015 Helt enig jeg forstår ikke folk bruger energi på at øremærke hvis ikke de vil tilmelde øremærket et register, men det er blot forvirrende for mange at der er 2 registre.
    Dog vil jeg lige informere om at dyrlægen ret nemt burde være i stand til at finde den dyrlæge der har øremærket katten og dermed forhåbentligt også ejer hvis ejer stadig er kunde hos dyrlægen, for de 2 af de 3 bogstaver fortæller nemlig hvilken dyrlæge der har øremærket katten.


  • #11   21. dec 2015 Nemlig ja, sørg for pokker da for at få de katte registrerede... og omregistreret ved nyt telefonnummer, adresseskift... ejerskift.

    .. og hvis nu både Dansk katteregister og Det danske Katteregister linkede stort og tydeligt til det nye fællesregister (som jeg aldrig kan huske hvad hedder :-S ), så kunne mange ejere sikkert være fundet.

    I sig selv helt idiotisk at der findes to registre. (En af mine kæpheste).


    Og Sascha, tommel op for din gode indsats! smiley


  • #12   21. dec 2015 Tinka den hedder dyreportalen http://www.dyreregisterportalen.dk

  • #13   21. dec 2015 Ja Heidi, det så jeg godt at Lotte skrev længere oppe, men om lidt har jeg glemt det igen - kan bare aldrig huske det navn. :-S
    Og hvis katteregistrene ikke gør opmærksom på, at den dyreregisterportal findes, så er der alt for få, der finder ud af at den side overhovedet eksisterer.


  • #14   21. dec 2015 smiley smiley smiley smiley og jeg havde så ikke set Lotte også havde linket til portalen smiley smiley

  • #15   21. dec 2015 Jeg kommer lige med et dumt spørgsmål.
    Men nu er jeg blevet totalt usikker på at min Bent er blevet registreret.
    Han er blevet mærket i begge øre og fået chip i nakken da han blev kastrereret.
    Er han så registreret nogen steder? Eller er det noget jeg selv skal ind og sørge for?


  • #16   21. dec 2015 Overgaard - prøv at tjekke Bents øremærke i registrene smiley

  • #18   21. dec 2015 Nå, hvis der er den mangel ved dyreregisterportalen smiley , så er det jo godt nok at de andre registre stadig findes. Det ideelle ville være ét register uden mangler.


    Selv om der skulle være blevet opkrævet for registreringen, så tjek alligevel selv om alle oplysninger er korrekte.
    Da mine katte blev omregistreret til mig (og det VAR korrekte oplysninger registreret havde fået) havde de lavet en fejl i mit telefonnummer.

    Og der går ofte (for mig uforståelig) lang tid inden øremærket er blevet registreret.


  • #19   21. dec 2015 Mine er kun chippet og den ene blev det da hun blev vacc. Og den store inden jeg fik hjem.


  • #20   21. dec 2015 Har tjekket op på mine og de står nu på alle sammen, man kan ikke at jeg står som ejer. Men tænker at det er noget dyrlæger mm. Kan gå ind og tjekke.??? Eller.??

  • #21   21. dec 2015 Ditte - du skal sørme da stå som ejer (dit navn dit telefonnummer, din adresse). Det er tidligere ejer, der skal give besked om, at kattene er overdraget til dig.

    Hvis man flytter eller får nyt telefonnummer, skal man også selv huske at give katteregistre besked om ændringer.
    Dyrlæger og internater har meget dårlige chancer for at finde ejer til bortkomne katte, hvis ejeren ikke har meldt ændringer af kontaktoplysninger. Det sker desværre alt for tit smiley


  • #22   21. dec 2015 Det gør jeg skam også for de har ikke været registeret til andre end mig... Men jeg som privatperson kan vidst ikke se det..... Nu skal jeg til doktor dyr imorgen, så kan jeg få ham til at slå det op...


  • #23   21. dec 2015 Aha, så er det nok fordi du har valgt skjulte ejeroplysninger....

  • #24   21. dec 2015 Jeg har ikke valgt noget.. Med simba er det dem jeg købte ham af der har oprettet og Nala er det doktor dyr...

  • #25   21. dec 2015 Og nu tjekkede jeg så lige mine katte ...... og kan da se, at jeg skal have givet besked om ny mailadresse! Det havde jeg slet ikke tænkt på.

    Ellers passer det hele, men noget underligt er, at der nedenunder mine kontaktoplysninger står, at ZK er koden for en dyrlæge i Svendborg smiley (mine katte er ganske vist øremærket med ZZK, men af en Århusdyrlæge) :-S


  • #26   21. dec 2015 Så er det ikke mig der er helt gal på den med ikke kan se at det er mig der er ejer..? Tænker også det ville være nemt med chikane mm. hvis man kan gå ind og søge på en kat der er ude at gå tur og som ikke har "brug" for hjælp...

  • #27   21. dec 2015 Grunden til at jeg har valgt synlige ejeroplysninger er, at HVIS (gudforbydedet!) uheldet skulle være ude, at en evt. finder af min kat straks kan kontakte mig, og ikke skal vente til næste dag ..... eller mandag, hvor dyrlægen/katteregister åbner.

    Jeg har desværre oplevet en vagtdyrlæge, der ikke gad lette sin lade røv smiley for at tjekke et øremærke, så han eller jeg kunne kontakte ejer om, at deres kat lå død på en vej. "Katten var jo død, så det kunne vente til mandag" smiley


  • #28   21. dec 2015 PS. hvis Simbas tidligere ejer ikke har givet besked om ejerskifte, så står h*n nok stadig som ejer, men det finder du jo ud af i morgen.

  • #29   21. dec 2015 De har registeret ham i mit navn og har også fået tilsendt papir og "kort" som kan være i pungen.

  • #30   21. dec 2015 Så skulle alt jo være i den skønneste orden smiley

    Du vil forresten næppe blive udsat for chikane ved synlig ejeroplysning (det forekommer nok kun yderst sjældent), når dine katte er indekatte.

    Jeg tænkte da lidt over det, dengang det kun var tilladt at have én kat her hvor jeg bor, men tænkte at de næppe smuttede nogensteder.


  • #31   21. dec 2015 Jep de er nemlig indekatte. Men derfor skal de registreres alligevel smiley
    Døren i min opgang er altid lukket, så hvis de skulle rende ud ad min dør blir de hurtig stoppet.


  • #32   21. dec 2015 Ja, indekatte er nemlig absolut ligeså vigtige at få registreret som udekatte. Hvis en indekat smutter ud (det kan jo ske ... fx ved indbrud smiley ) er det dælme vigtigt at den er registreret, da den nemmere har risiko for at forvilde sig væk i panik end en udevant kat.

    Jeg har ofte set, at folk har valgt øremærke fra med begrundelsen at det er indekat de har, men det er forresten længe siden, jeg sidst har hørt det dumme argument.


  • #33   21. dec 2015 Jeg har gjort alt hvad der står i min magt både ved registere dem, forsikre dem, når jeg går ind af døren har jeg tasken ved fødderne, så de ikke kan komme forbi og går i panik hvis de ikke venter på mig. I onsdags sad Simba ikke og tog imod mig som han ALTID gør, jeg for rundt i hele lejligheden og han var ingen steder, heller ikke da snacken blev tager frem kom han, kan godt sige dig hjertet sad oppe i halsen. Pludselig sad han ved sofaen og pyha mor var rolig igen. Fandt ud af at der var håndværkere i en af lejlighederne og mors dreng bare var lidt bange for larmen.

  • #35   22. dec 2015 Mærkeligt den ene ikke følger loven.. Men har det ikke mere med cpr. Numre at gøre.?
    Hvis katte og andre tilskadekomne bliver bragt til dyrlæge tjekker de jo nummeret og adr. Personligt vil jeg på en måde heller ringes på af en rolig og fattet dyrlæge fremfor en hysterisk og chokket person som ikke aner hvad de har med at gøre el tilstand. Og hvis dyret lider skal det ikke holdes i liv for mit egoistisk jeg, så vil jeg heller sige farvel på den måde. Det kan måske lyde lidt følelseskoldt, som jeg bestemt ikke er.. Jeg kan tude over at se mine katte nyder livet og alt det kærlighed jeg giver dem fluks kommer retur fra dem smiley


    profilbillede
  • #36   22. dec 2015 send dem en mail og anmod om synlige ejeroplysninger og vedhæft et godt billede af katten,

Kommentér på:
Registrer nu jeres katte i Katteregistret!

Annonce