1.706 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Orm og kattegrus. Orm og kattegrus.

Vi har idag givet vores små missere ormekur, og da vi ordnede kattebakker fandt vi ekstremt mange orm..

Jeg kommer til at tænke om det ville være bedst at tømme dem og fylde nyt grus i bakkerne?
Eller om det ville være bedre at vente til imorgen evt. for at se om der kommer flere.
Vi kan se at de orme de har skidt ud er meget store og voksne!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Orm og kattegrus.
  • #1   21. dec 2015 Bwadr. Jeg ville bestemt hælde ormegruset ud, alene fordi jeg synes indvoldsorm er SÅ ulækre. Men det er da lidt ærgerligt, hvis det er dyrt grus .p

• #2   21. dec 2015 Ja, det er mega klamt!
    Det er lidt smådyrt og vi har ellers lige skiftet grus her i weekenden..
    Men hvis/når det er nødvendigt, har prisen ikke rigtig noget at sige.. smiley

• #3   21. dec 2015 Altså jeg ved ikke om det er nødvendigt af helse- eller hygiejne-årsager, men føj altså, jeg ville smide det grus af pommern til. Lukke det godt til og helst futte skidtet af i bål og brand smiley

• #4   21. dec 2015 Vi vælger at få det ordnet nu, så vi kan få det ud af huset!
    Så få ordnet kattebakker og får dem vasket og smidt skidtet ud! smiley og få tørret tingende af omkring kattebakkerne! smiley

• #5   21. dec 2015 Ja, så kan I glæde jer over at de ækle orm er kommet ud af både huset og missetarmene. smiley
    (Hvis I har noget billigt grus på lager, kunne I jo hælde det i efter rens af bakken, i fald der skulle komme flere orm)

• #6   21. dec 2015 Så blev det heldigvis ordnet! smiley Vi smed desværre det gamle og billige grus ud igår, så det var øv. Men skidt, bare så længe mine små missere bliver raske, så er jeg glad! Så kan jeg vist godt gå i seng med ro i sindet smiley
    Men tak for dit svar Tinka!
    Fortsat god aften og god jul til dig smiley

• #7   21. dec 2015 Adr... Jeg ville også tømme dem, men som de andre siger er det kun et spørgsmål om at jeg synes de orme er super ulækre.. Hehe..

• #8   22. dec 2015 Det er de bestemt også!
    Vi tømte også begge bakker og fik dem gjort rene og fyldt nyt grus i..
    Men det er også bare så klamt når man har ubehandlede trægulve over det meste af lejligheden, for ligger der nu nogle i mellem brædderne?... Ehw!

• #9   22. dec 2015 Ærgerligt at I havde smidt det billige grus ud inden ormekuren - så har I lært det til en anden gang smiley

Har der så været flere orm i dag?

Det er maaange år siden jeg har haft katte med orm, og det var "bare" bændelorme-led, der ligner riskorn. Mine katte dengang besørgede udendørs, så jeg har aldrig set katte skide hele orm ud.
    Til gengæld havde jeg en kat der brækkede en spoleorm op smiley fy faen gys og føj!

• #11   22. dec 2015 Nej, det er jeg godt klar over. Men på en eller anden måde er de stadig syge, sådan har jeg det i hvert fald.. Det er bare min mening.. smiley

• #12   22. dec 2015 Tinka. - Vores den sorte kastede nemlig også en spoleorm op i lørdags, og derved fandt vi ud af det.
    Så vidt jeg ved har de ikke skidt flere ud idag, men dyrlægen rådede os til at skifte kattegrus idag og imorgen, for sikkerhedsskyld.

Det med kattegrusset, ja, det ved vi så til næste gang smiley
    Jeg kan ikke klarer det der med at tørrer bræk op, så det var min kæreste der måtte igang og bad mig komme ind og se, for der lagde noget langt hvidt noget og bevægede sig.. smiley Føj for satan siger jeg bare! smiley

• #13   6. jan 2016 Hvis der har været mange orm, så skal I lige være opmærksom på, at det kan kræve mere end 1 ormekur.

• #14   6. jan 2016 Det gjorde det heldigvis ikke.

Det hele endte med at de fik en ormekur begge to, og så skiftede vi kattegrus og gjorde bakker rene nogle dage efterfølgende, og vi har ikke set mere til det smiley

Kommentér på:
Orm og kattegrus.

Annonce