2.915 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Må en huskat gerne få RC Maine Coon foder? Må en huskat gerne få RC Maine Coon foder?
Ja overskriften siger egentlig det hele...
Jeg har i forvejen en langhåret blandingskat, men til Marts får vi en lækker MCO stamtavle - fyr i huset. Han skal have MCO Kitten i starten og senere over på voksen MCO. Må min alm. pige gerne få det? (hvis hun altså vil have det)
Min hunkat vil være neutraliseret, inden vi får ham. Og hun er en lille kat der er i den tynde ende af normalvægtig.
0 synes godt om
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.383
nov 2015
Følger: 4 Følgere: 57 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 109
Ja dyrt det er det ihvertfald. Hvad bruger du da?
nov 2013
Desuden kastede de op og havde lind afføring.
nov 2015
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.153
Jeg blander så flere slags, og på den måde kan der også være forskel på biddernes størrelse.
Nu vælger jeg så kun foder med små bidder, det fungere bedst med en tandløs kat og en som skal have fjernet tænderne.
nov 2015
sep 2011
Fodrer selv med Kingsmoor, men det er fordi, det er det kattene bedst kan lide
nov 2015
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 165
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 145
Og ja din huskat må gerne få MCO foderet
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
jeg bruger, og har brugt rc sterilised til mine, og de har alle flot pels. og har ingen problemer med maverne eller andet. har brugt det i over 10 år.
vedr kornfrit.... tjaa nu er ikke alle dyrlæger lige glade for det. der er nemlig en større risiko for at katten udvikler foderallergi ved at bruge kornfrit. kender desværre selv flere som er endt med en kat med allergi, hvor synderen har været foderet.
selv min egen dyrlæge vil slet ikke anbefale kornfrit fordi de har fået flere ind med allergi pga kornfrit foder.
ja de kan altså også få foderallgeri af korn/majs men i forhold til det med korn, så er der en større risiko med det uden.
bruger som sagt sterilsed og så får de godt med vådfoder hver dag.
mit råd, prøv dig frem. for det er vigtigere at dine katte trives på det, end at man bruger det ene frem for noget andet - tror at der lidt med moden at man går op i det.
det eneste du bør kigge godt og grundigt på er magnesiumen. det må ikke være for højt
sep 2011
nov 2014
Følger: 11 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 25
Læs på nettet hvad indhold der er i
maj 2012
Det jeg har læst og erfaret, er at det er fint med kød, og selvfølgelig kan de blive allergiske over for en enkelt proteinkilde, og det er oftest kylling, fordi så meget kattefoder er lavet på kylling, og det bliver for ensidigt, og ensidighed kan altid føre til allergi, som regel ved individer som er disponeret.
Det første min dyrlæge opfordrede til, da jeg havde kat med allergi, var at komme væk fra kylling, og Manne trivedes rigtigt fint på kornfrit, ja han levede af Ziwi Peak i flere år, både som vådt og tørt.
Idag bruger jeg Orijen som hoved foder, men blander flere, og det er betydeligt billigere, og desværre vil mine nuværende katte ikke rigtig spise det vådfoder jeg køber fra Ziwi Peak,
nov 2014
Følger: 11 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 25
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
men da der skal være stivelse i foderet når de laver det, og de ikke vil bruge kornprodukter, ja så vælger de bare noget andet. og det som giver større risiko for allergi.
prøv at læs hvad der ellers er i foderet, ud over kød. det kan være græskar, kartofler, tang, ærter og mange andre mærkelig ting - nogle gange skulle man tro at det var foder til kaniner fremfor til katte
ja de kan godt allergi overfor kød, men så vælger man noget andet. har selv haft en som ikke kunne tåle kylling.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
og ja det må den.
maj 2012
Jeg ved, at i USA er majs den største synder med hensyn til allergi, og jordnødesmør, al overdrivelse er en risiko, og er det en ting som forekommer over alt, så er det et problem.
Feks er jeg selv allergisk over for soya, og det må proppes i næsten hvad som helst ( under en vis grænse) uden at skrive det, også i hakket kød
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 165
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Katte: 7 Svar: 52
Ved at Oliverspetfood har kornfri foder og mine katte elsker det, men desværre måtte jeg stoppe med at bruge det da jeg har en lille missepige som tog på af det, selvom det var deres light, de andre to skete der ikke noget med. Så jeg endte på Virbac, som så skiftede produkterne ud med nye der var mindre korn i og det gjorde at flere dyrlæger ikke har købt det hjem, da de ikke ved hvordan det virker.
Men der har jeg så valgt at købe det nye igennem en hjemmeside og få det leveret til døren uden det koster mig noget (så slipper jeg for at køre efter det
Jeg brugte den der var mere fiber i til den sartes mave, da hun havde haft en reaktion i maven grundet en antibiotika behandling efter hun blev neutraliseret og fik en infektion. Men nu er maven okay og samme fiber indhold skulle være i deres Urology produkt og det hverken tager hun på af eller har dårlig mave på + hun har en forebyggelse på at hun ikke får urinvejsproblemer igen, da hun er uheldig at have arvet en sart mave og urinvejsproblemer fra hendea afdøde mor. Jeg giver dog ikke bare slip på hende når hun ikke lider og ikke er syg. (først når hun får en ny urin infektion eller krystaller i urinen og ville skulle på antibiotika igen må jeg sige stop, da hun ikke tåler mere antibiotika desværre og hun skal ikke lide under en behandling igen, det gør for ondt på mig.
Men tjek evt Olivers petfood og hvis du nogensinde skal have foder som dyrlægen kun sælger, så kan det garanteret købes på denne side ved dyrlægens ernæringscenter. Det er nemlig et dyrlæge produkt jeg giver mine nu for at de ikke har risikoen for at få urinvejsproblemer
Held og lykke med valget, der er jo så mange
Ps. MaxiZoo har også en del produkter som er kornfri. Bare spørg en medarbejder
jul 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 13
Det indholdet en del mere protein f.eks end alm katte mad, så det kommer vel an på huskatten har brug for det.
MC tørkost er mere hen af foder med ekstra ernæring end alm katte mad, for huskatte, små katte, gætter jeg på
maj 2012
Jeg tror nærmere at din nabos kat har over spist, ny smag og der for spist mere, og når det så udvider sig ( det gør tørkost, så har det været for meget, og er kommet op igen stort set ufordøjet.
Ja det kan endda være at nabo katten er vandt til afmålt mad, så har den jo været i slaraffen land
nov 2013
Nej, jeg undgår ikke helt korn, men korn giver kun mere aff. i kattebakken. Så jeg prøver på at begrænse deres indtag af unødvendige ting, de alligevel ikke kan fordøje.
dec 2007
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
Gode råd var dyre for det var weekend og kattene sultne.
De spiste også af foderet, men de to kørte meget hurtigt træt i det - pillerne er meget store, hvilket så kunne være en fordel for den ene af vore katte, som har en tendens til overspisning. Han kunne godt klare de store piller, da han er meget stor af bygning og måske er en blanding med en større race, men ellers korthåret.
De to små kunne ikke klare de store piller.
Vi valgte at gøre brug af Petworlds byttegaranti den følgende uge og byttede tilbage til det foder, kattene er vant til
Vi supplerer piller med vådfoder og sørger for, at de får rigelig at drikke. Af og til får de lidt råt kød. Det er kun de to, der kan lide det - heraf kan den ene også rigtig godt lide grønsager især kål og man får ikke fred, før hun får lidt
Den store hankat får en lille smule vand på sine piller - Han har tendens til at kaste ufordøjede tørre piller op - Kan se at han bare sluger dem, for de er ikke knækkede. Der er meget lidt opkastning, når han får vand på. Vi fik ham som voksen og det har været lidt af en opgave at finde ud af, hvad han kan tåle og trives med. Han er også svær at kontrollere, da han altid går i de andres madskåle og spiser alt op.
Held og lykke med din nye kat, men tænk på, at pillerne i MC foderet måske er for store til din huskat. Det finder du kun ud af ved at prøve
Må en huskat gerne få RC Maine Coon foder?