2.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Blackbird
Blackbird
Katte: 2 Emner: 7 Svar: 19

Størrelse på huskat Størrelse på huskat

Hej KG smiley

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvor stor en alm huskat egentlig kan blive..
Jack er ca. 10 mdr nu og jeg synes han er KÆMPE..
Hans bedste legekammerat er over år, og er meget mindre end ham?
Så hvor store kan huskatte blive og hvor meget må de veje når de er ca. et år? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Størrelse på huskat
  • #1   7. maj 2013 De kan blive meget store!

Ved ikke hvad den vejede, men engang da jeg var yngre og vi boede i Aalborg Ø, var der en der havde en kæmpe stor rød hankat, har aldrig i mit liv set så stor en kat.

Når du stod ved siden af den kunne man gribe omkring de øverste 5 cm af dens hale uden at bukke sig ned!

Ved ikke hvad den har vejet men det har nok været omkring de 12 - 15 kg, den var på størrelse eller større (korthåret var den) end en god stor maine coon hankat.

• Blackbird
    Blackbird Tilmeldt:
    jan 2013

#2   7. maj 2013 Ja okay smiley
    Var nemlig ved at tro at han var blandet med noget andet siden han er så stor :b
    Men kan høre at det kan de sagtens være smiley

• #3   7. maj 2013 Jeg har en huskat der er lige så høj (langbenet) som mine to MCO.... men ikke så lang... han vejer 8 kg... min gamle hankat vejede 10 kg... uden at være tyk... men meget muskuløs...

Men du skal selvfølgelig holde øje med han ikke bliver for tyk... men huskatte kan sagtens blive store smiley

Mco Tiger 10-11 kg
    Mco Ticco 7 kg
    Huskat Loke 7 kg
    Huskat Thor 8 kg
    Huskat Bette 5 kg

smiley

• #5   7. maj 2013 En huskat findes i både mellem og stor størrelse smiley

• #6   7. maj 2013 Uuh jeg har en lille mus i forhold til jeres Huskatte :b Hun vejer 4,5 , og hun er endda en halv tyk en af slagsen :b

• #7   7. maj 2013 Der er nogle der ikke bliver så store, og så er der nogle der er KÆMPE store.
    Tror Tarzan vejede omkring 3 kg. da han var 1 år. Han er sådan midt i mellem smiley

• #8   7. maj 2013 Jamen hun er jo også en pige *Pulleh*

Mine er er jo nogle stærke fritløbende drenge smiley

• #9   7. maj 2013 Hmm er det meningen at hunkatte skal være mindre?? smiley

Nogen har glemt at fortælle min Tøsen det smiley hun er en god størrelse huskat, når hun står på bagben så kan hun nemt lige lægge forpoterne på køkkenbordet og snuden kan lige nå kanten så vi kan snuse hvad der er på bordet og mit køkkenbord er omkring 85cm højt..

Hun er så let overvægtig og vejer ca. 9 kilo.

Til gengæld er Smilla en lille fis på bare 4 kilo smiley og kan kun lige nu underkanten af køkkenbordet når hun samtidig står på tæer smiley

Så jo huskatte kan fås i næsten alle størrelser smiley

Her er et ret nyt billede dog lidt mørkt af de 2..

profilbillede
  • #10   8. maj 2013 Min Sofie er på 4,7 kg og knap et år, Sofus er på 4,4 kg og knap et år. Han ligner en splint i forhold til Sofie som har fået "voksen krop og hoved" det har han ikke endnu, han ligner stadig en stor killing

• #11   8. maj 2013 Heidi: Din tøsen ligner dem jeg kalder for KÆMPE store smiley Min veninde har selv 2, hankatten er en rigtig garfield smiley Hun katten er dog halv huskat/halv perser, så det er ikke helt huskat.

• #12   8. maj 2013 Josefine, jeg får også ofte kommentaren fra folk der ser hende første gang: "hold op hvor er den stor" og når de så får at vide det er en hunkat, så er de endnu mere forbavsede smiley

Johh hun har en pæn størrelse smiley

• #13   8. maj 2013 Ja, jeg har altid ønsket mig så stor en kat, så har man en rigtig kramme bamse smiley Tarzan blev desværre ikke så stor, så nu må vi se, om den næste kat bliver så stor smiley

• #14   8. maj 2013 Jeg må indrømme jeg eellsker store vamsede katte, så jeg er mega glad for Tøsen er en dejlig stor bamse der også elsker nus og put smiley

Den lille Smilla bliver aldrig en rigtig voksen kat har jeg sagt til hende smiley hun er nu dejlig alligevel, men stor bliver hun jo ikke, så der mangler ligesom noget smiley

• #15   9. maj 2013 Jeg har 5 katte selv, de varierer meget i str.

De tre skovkatte jeg har vejer ca 5 kg, det er hankatte på 5 år. Deres mor på 8 år vejer ca 4 kg så hun er ikke specielt stor.
    Mine to huskatte vejer ca 5,5 kg (hankat) og den anden ca 3 kg (hunkat på 1,5 år)

• #16   9. maj 2013 Den mindste jeg har haft vejede 3½ kg, det var en hunkat...

Den største jeg har nu (uden at være fed) vejer 7 kg, det er en hankat..

Min bedstemors "gamle røde satan" vejede 13 kg da han var på toppen, han var lidt overvægtig, men ikke meget.

• Blackbird
    Blackbird Tilmeldt:
    jan 2013

#17   9. maj 2013 Okay, kan se det varrierer meget smiley
    Så det lyder til min Jack er meget normal, i hvert fald hvad størrelsen angår smiley hehe

• #18   9. maj 2013 Man skal heller ikke kigge så meget på vægten, så længe kattens figur er som den skal være smiley

Kommentér på:
Størrelse på huskat

Annonce