{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Når det forfærdelige sker....... {{forumTopicSubject}}

Vi kan vist godt blive enige om, at der findes personager i dette land, der mener at de kan tillade sig at tilegne sig andre menneskers ejendom, ja endda tillade sig at ødelægge det der ikke er deres. Jeg har altid ment, at den bedste straf for dem, var at de skulle prøve det på deres egen krop. Jeg har ved selvsyn oplevet et ungt menneske der ikke kunne lade være at stjæle. Han fik lov at føle på den måde, at hele hans værrelse blev ryddet for alt hvad han havde kært, kun hans seng stod tilbage. Han rasede længe over at nogen var så frække at tage hans ting og kunne ikke se sammenhængen. Der gik en rum tid før han forstod og så vidt jeg ved, har han holdt sig på lovens rigtige side siden. (dette ligger mange år tilbage)

Men nu har jeg så oplevet det igen og denne gang med frygtelige følger.
For 5 uger siden flyttede min dejlige huskat creamy, sammen med en killing hun holdt specielt meget af, op til en dejlig mand, som bare ønskede sig selskab (han er ny kørestolsbruger)
Det gik rigtig godt, det er jo svært at omplacere en voksen kat, men der gik kun 3 uger, så kunne han håndfodre Creamy med rejer.
Så pludselig ringede den nye ejer til mig, han græd og græd og til sidst måtte jeg have hjælp af en veninde som bor i nærheden af ham.
Det viste sig, at han havde været væk en enkelt nat, han havde taget killingen med, men ikke Creamy, for hun ville ikke i transportkassen. (fint nok, han kom jo hjem inden for et døgn)
Da han kom hjem var huset totalt smadret, alt af værdi var taget med,resten ødelagt til ukendelighed og han kunne ikke finde Creamy. Min veninde lokaliserede hende på toppen af et skab hvor der kun var meget lidt plads op til loftet. Men 2 timers lokken og kalden hjalp ikke, så hun tog ved Creamy og trak hende ud. Den stakkels kat bed og rev og det var ikke så sært. Hun havde fået så mange spark og slag og var tydelig meget bange. Hun kunne ikke styre sine ører og øjnene var kun pupiller. Hendes nye ejer kunne slet ikke samle sig, han græd bare, så vi måtte tage beslutningen for ham. Creamy blev aflivet og sov lige så stille ind i armene på min veninde.

Den nye ejer har udlovet en dusør på 5000 kr til de der opklarer, hvem der har været så onde ved Creamy. han er ligeglad med sine ejendele.

Jeg sidder tilbage med en følelse af, at hvorfor hulan kunne de ikke bare lade katten være i fred, hun kan umuligt have gjort dem noget.
Jeg kan godt forstå den nye ejer, han har det rent elendigt. Han har dårlig samvittighed over at lade hende være alene hjemme og han er så rasende, at han endda vil udlove en dusør til dem der tamper ørerne af vandalerne.(hmmm jeg går ikke ind for vold, men jeg forstår hans reaktion)

for at afslutte overskriften:
..............er man totalt magtesløs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når det forfærdelige sker.......
  • #1   10. aug 2006 Nej hvor forfærdeligt!
    - Jeg sidder næsten og tuder, stakkels kat, stakkels dig, og stakkels den nye ejer.

    Det er forfærdeligt at de dog kunne mishandle hende på den måde, for som du siger, kan hun nok ikke have gjordt dem noget.

    Har slet ingen ord lige nu, det er ganske forfærdeligt. smiley


  • #2   10. aug 2006 Frygtelig historie - jeg mangler ord!
    Det er frygteligt, at mennesker er blevet så grusomme, at de ser hele planeten som deres byttedyr..

    Ganske enkelt, nogle mennesker fortjener aldrig at være blevet født. især når de føler trang til at skade og mishandle andre, både dyr og mennesker.

    Det er efterhånden gået for vidt...!


  • #3   10. aug 2006 Åhh nej dog.. Sikke en frygtelig historie.. Det er slet ikke til at forstå hvad der får mennesker til at gøre sådan nogle ting.. Hvordan kan det være nogen gør det?

    Stakkels stakkels Creamy.. Og hvor er det synd for den stakkels mand som virkelig må føle sig magtesløs ud til fingerspidserne.. Og stakkels dig Lone..


  • #4   10. aug 2006 fy for satan sir jeg bare, det er da det værste mareridt man ka forestille sig.
    de svin skal satme ikke komme for tæt på mig ihvertfald ikke hvis de vil slippe afsted med helbredet iorden.
    øv hvor blir jeg bare rasende


  • #5   10. aug 2006 Puha.. Hvor kan folk være lede og kolde.. Forstår godt at han ikke forstår hvorfor de skulle gøre katten noget.. smiley Håber han finde ud af hvem det er der har gjort alt dette, og at de får deres straf!

  • #6   10. aug 2006 sidder bare med en kæmpe klump i halsen.. smiley hvordan kan man finde på sådan noget? :´( det er også min største frygt, de kan bare tage alt de vil have og lade kattene være.. næsten alt andet kan erstates men det kan et dyr ikke.. smiley

  • #7   10. aug 2006 Det er forfærdeligt at man kan finde på at gøre sådan noget over for dyr, de mest uskyldige væsner her på jorden!. Jeg har selv sagt tit, at ser jeg nogen mishandle et dyr sådan, så fuck det, jeg ville gå amok på personen, skide være med min straffeattest!!..

  • #8   10. aug 2006 F********* Hvad sker der for sådan nogle mennesker.
    Hvordan kan man få sig selv til, at gøre uskyldige katte fortræd.
    Det var da også bare så uheldigt det hele, som det kunne være.
    Det er i det mindste godt, at der intet skete med den lille killing.
    Hvor ville jeg ønske, at man fandt ud af hvem det var,
    de skulle spæres inde og have lige så mange tæsk selv, og se om de så ville have det særlig rart!!
    UHA.. jeg er fyldt af raseri - den stakkels lille misser - hun fortjente sku ikke sådan en behandling, særligt hvor hun nu havde fundet så godt et hjem fyldt med kærlighed.
    Men Lone, det var den rigtige beslutning, hun ville være mærket resten af livet ellers.

    De kære dyr, jeg ville gøre alt for at beskytte hvert enkelt af dem i verden!!


  • #9   10. aug 2006 Tusind tak for jeres deltagelse, jeg sender jeres varme ord videre til Creamys nye ejer, som stadig har det forfærdeligt.

  • #10   10. aug 2006 Ja, tårene presser sig virkelig på efter sådan en historie. Der er så mange grumme, klamme, sindssyge og idiotiske mennesker som slet ikke burde have lov til at leve! Desværre alt for mange! Jeg mangler også ord for at udtrykke min vrede over disse slags mennesker. Mishandling af dyr (og børn) er simpelthen.... ja, jeg kan ikke beskribe hvor meget jeg hader sådanne mennesker, som gør den slags ting. Forfærtelig historie!

  • #11   10. aug 2006 Hvad er grunden til at der bliver flere og flere af disse følelsesmæssigt afstumpede mennesker, der er i stand til at øve vold og lemlestelse på andre levende individer - det være sig dyr eller mennesker - og tilsydenladende helt uden at angre..........?

    Det er SYGT!!!


  • #12   10. aug 2006 Britta jeg tror desværre du har ret i nogen grad.
    Men jeg tror også de unge mennesker mangler guidens, de mangler forbilleder der kan vise dem den rigtige vej frem. Desværre giver mange forældre op og det er ikke af ond vilje eller ugidelighed, men simpelthen fordi de ikke selv er rustede til at klare problemerne. Det letteste er jo så bare at lade stå til, give efter.
    Mange kan også være "misforståede" forældre, de forsøger at være venner med deres teenagebørn, istedet for at være forældre.
    Og atter mange er vokset op i et miljø der ikke levner dem mange chancer for at få en tilværelse der er livsbekræftende og indholdsrigt, de vokser op med forældre der har den indstilling, at alt er samfundets skyld og når det så er det, bør samfundet tage sig af både dem og børnene.
    Og den sidste kategori, er de børn der bliver opdraget til at tro, at de mennesker der ikke har samme trosretning som dem, de er svin, dem behøver man ikke respektere, de er kun at spytte på.

    AK ja, hvad blev der af Mogens Frohn linien, hvad blev der af, den gode gamle respekt for voksne. Jeg siger ikke der ikke var tyveri og vold, det var der, men den var ikke så afstumpet og hård som nu. Da jeg var barn var det slåskampe på næverne, nu bruger man kniv og pistol smiley


  • #13   10. aug 2006 jeg for det helt dårligt ved at læse dit indlæg det er dog ganske forfærdenligt det der er sket ..arme kat og arme mand . de der har gjordt det burde havde så mange los i r.... at de ikke kunne gå ,jeg er også imod vold og selvtægt men det er nu lige før man for lyst hvis man finder dem

  • #14   10. aug 2006 Nej nej nej, Lone! Hvor er det bare forfærdeligt :-((( Jeg kender jo Creamy fra da hun var den sødeste lille missekilling. Har stadig billederne liggende her: (link fjernet) (Det er Creamy som er den creme/hvide killing). Stakkels lille missepige smiley Hvordan fanden kunne de gøre det???

Kommentér på:
Når det forfærdelige sker.......

Annonce