{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

P-piller eller ej {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft Dufa på p-piller siden juni, da løbetiderne lå så tæt på hinanden at hun næsten ikke nåede at komme ud af den ene før den næste var startet. Dette resulterede i at hun ikke havde overskud til at spise, eller simpelthen glemte det i al frustrationen -> og derfor blev vægten ved med at falde.
Vi tog jo selvfølgelig til dyrlægen og Dufa kom på fedekur og p-piller. Dufa virker imidlertid meget glad og tilfreds og har taget al den tabte vægt på igen + lidt ekstra, og har en sund appetit.
Men jeg er stadig ikke meget for p-pillerne. Jeg har hørt så mange forfærdelige ting om dem og jeg vil ikke udsætte min kat for noget der kan skade hendes velvære. Jeg overvejer stadig om jeg skal få kuld på hende senere, men kan på nuværende tidspunkt ikke tage ordentlig stilling til det. Derudover har jeg hørt at hvis ens hunkat er i løbetid når man får sig en ny kat, så er der større sandsynlighed for at hun tager killingen til sig. - Og det lyder jo også tiltalende. Så derfor er neutralisering lige nu ikke min favorit løsning. Hvad gør jeg? Prøver jeg at tage hende af p-pillerne og ser hvordan hun klarer sig, nu hvor vi jo alligevel går ind i vintersæsonen? Eller skal jeg fortsætte på p-pillerne? Hun har jo efterhånden været på dem i noget tid. Hun får Perlutex 5 mg, 1 tablet om ugen. Jeg læste at der også er nogen der kun giver ½ pille om ugen. Nedsætter det risikoen for alle de bivirkninger der findes ved p-piller? Jeg håber på at der er nogen der kan komme med lidt gode råd til hvad I synes er klogest og smartest for katten. Jeg vil ikke være så egoistisk at jeg ikke kan se hvad der er bedst for katten, men vil samtidig gerne finde en løsning der kan fungere bedst muligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-piller eller ej
  • #1   12. okt 2005 Okay. Jeg troede at der var forskel på hvor tit kattene går i løbetid alt afhængig af årstid osv. Tror jeg at jeg har hørt et sted en gang.
    Synes du virkelig at det er den bedste idé at lade hende køre videre på p-piller? Skader det ikke mere end det gavner? Er det ikke for farligt at lade hende køre på p-piller så længe? Jeg ved jo som sagt ikke hvornår jeg begynder at tænke på avl osv. Der kan jo i værste fald gå flere år.


  • #2   12. okt 2005 *S* Fordi jeg synes hun er en smuk kat. Hun har et rigtig godt temperament, nogle flotte træk, hun opfylder kravende (de lange muskuløse ben, det trekantede hoved, halen osv) og så har hun en rigtig flot stamtavle. Jeg elsker Dufas udtryk og er vild med hendes personlighed. Derfor kunne jeg godt tænke mig at avle på hende. Er allerede nu blevet tilbudt en parring, men har ikke sagt ja, da jeg mener at det hele skal gøres på det rigtige tidspunkt og på den rigtige måde.

  • #3   12. okt 2005 Hej Camilla. Har du spurgt opdrætteren tilråds? Det var jo også en muglighed smiley Hvad gør de ? Får de står jo i samme situation.
    Milsi
    Betina & Kalle


  • #4   13. okt 2005 *S* Det er jeg da glad for at høre Brita. *G*
    Ej, men jeg gider ikke at have killinger bare for at have killinger, eller for at udnytte Dufa inden hun skal neutraliseres. Som det ser ud lige nu, kan det godt være at jeg bare får hende neutraliseret uden kuld, da jeg ikke er meget for de p-piller oger blevet gjort opmærksom på at alle katte der har været på p-piller i 2 år ALLE har forandringer på livmoderen. Det er da et ret varslende tegn synes jeg. Så jeg ser tiden an og hvornår jeg flytter til noget større osv, og så må jeg tage den derfra.

    Betina--> Jamen, jeg fik at vide af min opdrætter i sin tid at hvis man ikke havde tænkt sig at avle på kattene, så skulle man få dem neutraliseret. Men det kan godt være at jeg skulle give hende et kald og høre hvad hun mon synes er det bedste at gøre i min situation.

    Tusind tak til jer begge for råd. Det er dejligt at få lidt respons!

    Dejlig dag til alle.

    *Camilla & Dufa*


Kommentér på:
P-piller eller ej

Annonce