641 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Indhold i foder Indhold i foder
Er begyndt at interessere mig en del for indholdet i foderet.. Hvad skal man holde sig fra og hvad skal man vælge til? Tænker ingredienser, som fx sukker, korn og sådan. Og hvorfor er det godt eller skidt?
Glæder mig til at se jeres besvarelser!
0 synes godt om
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 35 Svar: 392
Hvordan med korn - hvad er der skidt ved det?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.153
Hvis du kan finde dem er de værd at læse og giver muligheder for, at gå på nettet og søge videre.
Det er svært at erstatte mus og fugle
maj 2012
Den her er også værd at læse
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
jeg ser mere på indholdet af magnesiumen, fedt og sådan noget.
er nød til at kigge på fedt da jeg har en som ikke kan tåle for fed mad. hun har tendens til gallegangsbetændelse.
maj 2012
Og korn og grønt indeholder også protein, men planteprotein kan katte ikke optage.
Både Applaws og Orijen har 80% kød produkter, men KUN Applaws 37% protein, Orijen siger 42% protein.
Hvor Iams hairball har 40% kylling og kalkun og 60% majs, hvede, roetrævler (6,1%) tørret æg, hydrolyserede animalsk protein.
Og der er proteinindholdet 33%,
Desværre er der ingen der opgiver mængden af kulhydrater, den skal man selv regne ud, det gider jeg ikke
Aske, phosphorus, magnesium
Orijen 8%. 1,1%. 0,09%
Applaws 10,8%. 1,6. Ikke på
Iams H. 7,2%. 0,95. 0,095
Fedt i de 3 produkter
Orijen. 20%
Applaws 20%
Iams H. 15%
Iams har jeg i i perioder hvor jeg ved de kan have stress mave, og så sker der intet
Men jeg vil altid vælge højt kødindhold og så lidt korn som muligt, de får så vådfoder, lige nu 3-4 ja nu og da 5 gange på en dag, tilsammen har de jo kun 12 tænder og Mitti ejer dem alle, og jeg mærker tydeligt, at de er glade for vådfoder, også selvom de kan lævne, særligt hvis det ikke er som de vil have det, det skal være pate eller meget små bidder i sovs, og gerne med fisk, det får de så ikke hele tiden, der skal af veksles lidt.
Kød får de også når jeg skal have, det er så ikke hver dag.
Indhold i foder