641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Indhold i foder Indhold i foder

Er begyndt at interessere mig en del for indholdet i foderet.. Hvad skal man holde sig fra og hvad skal man vælge til? Tænker ingredienser, som fx sukker, korn og sådan. Og hvorfor er det godt eller skidt?

Glæder mig til at se jeres besvarelser! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indhold i foder
  • #2   19. jan 2016 Neutra: Læste forleden herinde, at katte ikke kunne få sukkerafhængighed, da de ikke kunne smage forskel på surt/sødt.. Men at det kunne medvirke til fx sukkersyge senere hen. Er det korrekt? smiley

Hvordan med korn - hvad er der skidt ved det?

• #5   19. jan 2016 De her 2 bøger er dem jeg har støttet mig til, den gule har jeg haft længst, og var starten til min ændring af kattenes mad, og ingen af dem taler for tørkost, men ser det som vi menneskers behov for, at det skal være let.
    Hvis du kan finde dem er de værd at læse og giver muligheder for, at gå på nettet og søge videre.
    Det er svært at erstatte mus og fugle smiley

profilbillede
  • #6   19. jan 2016 http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/katte/Katten_som_rovdyr.pdf

Den her er også værd at læse smiley

• #7   19. jan 2016 jeg er ikke bange for div kornprodukter
    jeg ser mere på indholdet af magnesiumen, fedt og sådan noget.
    er nød til at kigge på fedt da jeg har en som ikke kan tåle for fed mad. hun har tendens til gallegangsbetændelse.

• #9   21. jan 2016 Kød er jo ikke = protein, det indeholder også kulhydrater.
    Og korn og grønt indeholder også protein, men planteprotein kan katte ikke optage.
    Både Applaws og Orijen har 80% kød produkter, men KUN Applaws 37% protein, Orijen siger 42% protein.
    Hvor Iams hairball har 40% kylling og kalkun og 60% majs, hvede, roetrævler (6,1%) tørret æg, hydrolyserede animalsk protein.
    Og der er proteinindholdet 33%,
    Desværre er der ingen der opgiver mængden af kulhydrater, den skal man selv regne ud, det gider jeg ikke smiley
    Aske, phosphorus, magnesium
    Orijen 8%. 1,1%. 0,09%
    Applaws 10,8%. 1,6. Ikke på
    Iams H. 7,2%. 0,95. 0,095

Fedt i de 3 produkter
    Orijen. 20%
    Applaws 20%
    Iams H. 15%

Iams har jeg i i perioder hvor jeg ved de kan have stress mave, og så sker der intet smiley

Men jeg vil altid vælge højt kødindhold og så lidt korn som muligt, de får så vådfoder, lige nu 3-4 ja nu og da 5 gange på en dag, tilsammen har de jo kun 12 tænder og Mitti ejer dem alle, og jeg mærker tydeligt, at de er glade for vådfoder, også selvom de kan lævne, særligt hvis det ikke er som de vil have det, det skal være pate eller meget små bidder i sovs, og gerne med fisk, det får de så ikke hele tiden, der skal af veksles lidt.
    Kød får de også når jeg skal have, det er så ikke hver dag.

Kommentér på:
Indhold i foder

Annonce