{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Kan ikke få lov at gå på bakke for ny kat. {{forumTopicSubject}}

Jeg mistede min ene kat mille i december, jeg syntes det var synd manne nu var alene mis når han har boet med mille de sidste 6 år. Jeg fandt så en voksen hun kastrat som jeg mente ville være et godt match til manne. Men den nye kat padme er ikke så vild med manne. Men nu kan de være I samme rum det meste af tiden. Manne er en meget mild kat og siger ikke fra. Jeg har aldrig set ham hvæse eller kradse. Problemet er padme er begyndt at jagte ham når han skal på bakken, så får han nogle høvl. Har i nogle gode råd hvad man kan Gøre? Det er nemlig hver gang han vil på bakken hun jagter ham, og han bliver jo bange og tør ikke gå den.

Jeg har to bakker, men manne vil kun bruge den han plejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke få lov at gå på bakke for ny kat.
  • #1   20. jan 2016 Har i kun 1 bakke? Hvis i ikke har mindst 2 vil jeg anbefale 1 mere... smiley

  • #2   20. jan 2016 Jeg har to, men manne vil kun bruge den han plejer.

  • #3   20. jan 2016 Jagter hun ham også i andre tilfælde ?

  • #5   20. jan 2016 Hun kan godt finde på at gøre det engang imellem også når han ikke er på bakken. Men hun gør det hver gang han skal på bakken, hun bliver meget aggressiv når han går ud på bakken, og så bliver han jagtet væk. Det er små 14 dage siden.

    Jeg ved godt at der kan gå et stykke tid når man sætter voksne katte sammen. Lige nu har jeg bare brug for råd omkring hvad jeg gør når han bliver jagtet når han skal på bakken.


  • #6   20. jan 2016 Er begge bakker ens? Hvis ej, så kan en bakke mere af den foretrukne slags måske hjælpe..... Eller måske flytte den bakke, de ikke gider bruge, til et andet sted i huset....

    Ellers har jeg svært ved at ved at se en løsning på det problem smiley Man kan jo ikke konstant holde øje med den nye kat og aflede den, hver gang gamle kat er på bakken, og rose når hun lader ham være.

    Her i huset SKAL der være fred til at gå på bakke, så hvis ikke jeg kunne overtale ny kat til meget hurtigt at stoppe den adfærd, ville den blive sendt retur smiley


  • #7   20. jan 2016 Tinka - Jeg overvejer også at aflevere hende tilbage, for jeg ser det også som et stort problem at manne ikke kan komme på toilet i fred smiley Jeg har prøvet at bytte om på bakkerne, men han går der ud hvor hans bakke plejer at stå. Jeg tror mere at det er fordi det er det vante sted end at det er den bakke han er vant til. Og jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal få hende til at stoppe smiley Det undre mig også hvorfor at hun gør det. For det er ikke bare Hej Manne - jeg er her og har set dig. Hun virker så gal, og ligger på lur til han kommer ud fra bakken, og så bliver han ellers bare jagtet.

    De kan sagtens ligge og sove i hver deres ende af sofaen, og være i nærheden af hinanden uden at der er noget, så jeg syntes hendes adfærd er meget mærkelig når han skal på bakken.


  • #8   20. jan 2016 Det er da altid noget, at hun venter til han HAR været på bakke. Værre hvis hun forhindrede ham i at gå på den.

    NÅR du ser at Manne skal på bakken, kan du så ikke forhindre hende i at ligge på lur og angribe ham? Jeg tænker at tage hende op og snakke i beroligende og rosende tone til hende, mens Manne er på bakken/træder ud af bakken.

    Jeg håber virkelig, at hun stopper med det, for det vil være en tung gang at gå, hvis man skal levere en kat retur smiley Men det er jo Mannes hjem, og han er en følsom og mild kat husker jeg fra vores lange korrespondance om ham for år tilbage. Det er da synd for ham, hvis han skal stresses for meget over den nye beboer.

    Måske noget "anti-stress-middel"/foder af en art vil være godt en periode - til begge katte. Noget calm-foder eller Colostrum eller hvad det altsammen hedder (kan ikke lige huske det).

    Glemte helt at kondolere med Mille. Trist at I har mistet hende. smiley


  • #9   20. jan 2016 Ja jeg kan godt huske at vi snakkede sammen for år tilbage smiley

    Milles nyrer kunne desværre ikke mere, så hun fik fred i december smiley

    Jeg har prøvet at tage hende op, når han går der ud, men hun bliver hel balstyrisk og vil ned for at komme efter ham. Jeg kan heller ikke få hendes opmærksomhed.

    Ja hun løber ikke ind i bakken til ham, men så snart han kommer ud er hun efter ham, så jeg kan mærke på ham at han er meget utryk ved at gå på bakken fordi han får høvl. smiley

    Jeg har købt feliway til stikkontakten, men det virker ikke rigtigt til at have en effekt.
    Ja det ville være rigtig øv hvis jeg er nød til at sende hende tilbage, for padme har allerede taget mit hjerte, hun er noget så sød og kælen over for mig, jeg har faktisk aldrig mødt så social en kat, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at stoppe smiley


  • #10   21. jan 2016 Hvis du opdager, at Manne skal på bakken, inden hun opdager det, kunne du måske lokke hende med godbidder, som hun forhåbentlig kan være optaget af, mens Manne er på bakke.
    Eller måske kunne du fange hendes opmærksomhed med et legetøj med katteurt- eller baldrianlugt...

    Måske nogen herinde, eller en katteadfærdskonsulent, har erfaring med problemet, og har nogle gode løsningsforslag.... Det håber jeg, for det er da noget stress for jer alle tre som det er lige nu smiley


  • #11   21. jan 2016 Med det sind, din nye hunkat har, tror jeg desværre ikke, at det kommer til at gå. Jeg har selv haft en Cornish indenfor døren, som jeg måtte aflevere retur. Han var også efter alle andre - ja selv hunden.

    Men du kunne prøve at give Colostrum over maden i en periode og se, om det hjælper. Eller Bachs nødhjælpsdråber.


  • #12   21. jan 2016 Susanne - det er bare mærkeligt for de kan godt gå tæt på hinanden uden der er noget smiley

  • #13   21. jan 2016 Prøv Colostrum.

    Men to voksne kræver masser af tålmodighed.


  • #15   21. jan 2016 Det er desværre ikke første gang, at jeg hører om dårligt sind ved tidligere avlskatte af Cornish, Berit. Desuden blev han jo ikke ved med at være fertil, men han blev ved med at skifte hjem. smiley

    En ting er sikkert, skal jeg nogensinde have en Cornish indenfor døren igen, så bliver det en, der aldrig har nået at være fertil.


  • #17   21. jan 2016 Indholdsstoffet i det DYRE calm og Zylksns er præcis det samme som i Colostrum: Tryptophan

  • #18   21. jan 2016 Hun har aldrig været brugt som avls kat, men det blev det aldrig til, så hun blev neutraliseret som 2 årig ca.

    Når man læser race beskrivelsen står der ellers at cornish rex'en er god sammen med andre katte.


  • #19   22. jan 2016 Der skulle have stået at hun har aldrig været brugt som avls kat, det var meningen at hun ville have haft killinger på hende, men da tidligere ejer fik en cornish rex han kat, var han katten meget hård ved hende, så hun fik dem begge neutraliseret. Han katten fortsatte med at være hård ved hende, så de gik adskilt den sidste tid de var sammen.

  • #20   22. jan 2016 Nej, men hun har prøvet at være stresset pga. fertilitet.

    Og så tror jeg, at man skal være meget obs på det sind, der avles på. Og det gælder alle racer.


  • #21   22. jan 2016 Over for mennesker har hun det mest fantastiske sind jeg nogensinde har oplevet, så social og kælen en kat som hende har jeg aldrig mødt før.

    I tidligere hjem var der også en burmilla som hun godt kunne sammen med, det var den anden cornish rex der var hård ved hende.


  • #22   22. jan 2016 Ham vi havde var også det kæreste væsen overfor os. smiley

  • #23   23. jan 2016 Jeg vil til en hver tid aflevere/sælge nr 2 kat, hvis den første viste mismod overfor den. Jeg syntes det er rigtig synd at udsætte en anden kat for det.

    Det lyder til at Manne godt vil være enekat.

    Ved ikke om det er noget jeg har hørt herinde, men det plejer at være nemmere med at få en killing, som nr 2 kat, til en ældre kat. Jeg ved ikke om det er vrøvl. Det giver meget god mening for mig


  • #24   24. jan 2016 Jeg har været nød til at aflevere Padme tilbage, jeg syntes det var synd for Manne, når han ikke kunne få lov til at gå på toilet uden at blive jagtet. Det skar i mit hjerte, da jeg utrolig hurtigt kom til at holde rigtig meget af den lille fis, hun var speciel, ualmindelig meget kærlig. Men bliver nød til at tænke på Manne.

    Denise D - Manne vil være ked af at være alene, han elsker selvskab, det er så tydeligt at han gerne vil andre katte, både putte og lege. Det kræver bare det er en der har lige så mild sind som ham, da han ikke siger fra hvis andre katte er hårde ved ham. Han har boet sammen med Mille de sidste mange ud uden problemer.


  • #25   26. jan 2016 Åh, det må have været en tung gang smiley men nødvendigt af hensyn til Manne.

    Hvordan viser Manne, at han er ked af at være enekat?


  • #26   28. jan 2016 Det er jo kedeligt, for man kommer optil at holde af dem, selvom hun var strid ved Manne.

    Jeg tror måske at det er bedst med en killing. Så er det Manne som er den store herre i huset og skal lære den lille om livet.

    Det er bare et gæt, fra min side men jeg tror det er svært at sætte en voksen kat, sammen med en anden voksen kat. Med mindre man kender nr 2 godt i forvejen.

    Min nabo har en ældre hankat, en midt-i-livet hunkat og en kastreret hankat på ca 2 år. Der har den gamle ikke meget at skulle have sagt. Så han bliver jaget af kassen, når han skal på wc eller lige har været. Så han er stresset.


  • #27   30. jan 2016 Tinka - jeg ved ikke om han direkte viser det, men han vil så gerne lege/putte og bare omgåes andre søde katte. Han lægger op til leg osv, det er bare tydeligt at se, når man kender ham at han vil elske at dele livet med en anden sød kat smiley

Kommentér på:
Kan ikke få lov at gå på bakke for ny kat.

Annonce