ringorm og vægt på killinger.... {{forumTopicSubject}}
Godaften kære KG'ere =)
Jeg har lige fået oprettet mine små banditter herinde og tænkte at det sikkert var det perfekte sted til følgene spørgsmål
de har begge haft en lidt kedelig start grundet en rimelig omfattende gang ringorm. jeg har desværre ikke selv særlig stor kendskab til ringorm hos katte... jeg fik at vide at de godt kan miste appetitten helt og derfor ikke helt vokse som de skal, men er der nogen der ved hvor lang tid der kan gå før de begynder at sætte i gang??
De er henholdsvis næsten 13 og 14 uger og maine coonen på 13 uger minder mest og en på 6-7 uger. Han er begyndt at spise godt men ser forfærdelig ud, med bare pletter og sår osv.
Jeg har endelig lige fået købt mig en vægt og vil veje dem med jævne mellemrum, men vil lige høre om der er nogen af jer der ved hvad en 13-14 uger gammel maine coon ca skal veje?
Gode råd osv modtager med kyshånd!! =)
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 73
Må vist hellere tage dem til dyrlægen med det samme mandag morgen! Men tak for jeres svar - skal nok lige opdatere jer når de er set efter =)
mht vægt, så vil det sige at de minimum skulle veje 2 kg nu?? puha!
Kan de godt nå at komme efter det tror i? og hvad ville være det bedste jeg kunne gøre/fodre med??
aug 2006
Vi fik ikke de rigtige batterier med til vægten så vi kan først veje dem rigtig i morgen men min kæreste har haft ham med på vægten og det er omkring et kilo - ikke mere i hvertfald
May-britt,
de er godtkendt men jeg har ikke set papirer på at hendes katteri er, har slet ikke tænkt over det da jeg ikke troede det var så omfattene - klart en fejl fra min side og til hendes forsvar skal det siges at hun jo havde informeret mig og jeg skulle være en uge længere med at hente dem, rimeligt uheldigt
jeg fodrer dem også med killingefoder fra royal canin men tænkte at der måske var nogen der havde bedre erfaring med andet =)
aug 2006
okay, men ja, hun er registreret og de har begge stamtavler og jeg fik selvfølgelig også deres stambøger med. det eneste jeg ikke fik med/set var at hun, som opdrætter, er erklæret rask/fri for ringorm - desværre. Havde heller ikke troet at det var så slet. Nu håber jeg at dyrlægen gør mig lidt rolig på mandag for jeg vil meget nødig skulle sende dem tilbage =/
men tak for jeres svar/hjælp - det er kanon at have et sted at henvende sig uden for åbningstid
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
aug 2006
Mange tak - tror jeg får brug for lidt krydsede fingre
skal nok opdatere jer når det er.... =)
aug 2006
Baby vejer ca 1034 og Mega kun 752 g - der skal vist noget til hvis det lille myr skal nå sin idealvægt =/
aug 2006
Har lige godkendt dig =)
Jeg har tjekket begge sundhedsbøger og i maine coonens er der krydset af i "normale tilstande" på alle områder men der står til sidst skrevet at han er blevet behandlet for orm. I birmaens er der ikke samme felter men der står, underskrevet af dyrlægen, at killingen er fundet sund og rask.... og så er de ellers bare blevet vaccinerede.
ringorm og vægt på killinger....