Ringorm og vægt på killinger - del 2 {{forumTopicSubject}}
Hejsa.... =)
Jeg skrev for noget tid siden et emne omkring to killinger jeg havde købt ( http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=14482) og synes lige at jeg ville komme med en lille opdatering....
Jeg skyndte mig jo til dyrlægen med de kære små, som var dybt rystet over, især Mega's (MCOen) tilstand. De var tre dyrlæger på stedet og ingen af de tre havde nogensinde set et så slemt tilfælde af ringorm før og blev endnu mere rystede da de fik at vide at han var næsten 1400 uger og kun vejede 750 gr.
Udover ringorm havde han også en luftvejsinfektion som han også skulle i behandling for.
Dyrlægerne turde ikke at give ham ormekur eller revaccinere ham, både fordi at han var så lille men også fordi han i forvejen skulle behandles for de andre ting....
Jeg tog så hjem igen med mine 3 katte og måtte eller i gang med den store behandling af både dyr og hjem....
Mega blev klippet helt ned og hold da op han så ud! Der var store sår over hele kroppen og halen var faktisk eet stort sår. Alle 3 katte blev vasket to gange om ugen og behandlet med medicin.
Heldigvis tog alle godt på og da de var til dyrlægen igen havde Mega taget godt på og der var begyndt at vokse hår på alle sårene. Desværre havde han smittet Baby som nu også skulle have medicin mod en luftvejsinfektion.
De er stadig i behandling alle 3 men det går stærkt fremad!
Baby, som kun vejede 1032 vejer nu 1750gr
og lille Mega er kommet op på næsten 1500gr - Der er noget vej endnu men det begynder heldigvis at se bedre ud.....
Jeg håber i evt har lyst til at kigge forbi de små og evt smide en kommentar =)
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 73
aug 2006
Følger: 118 Følgere: 115 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 911
aug 2006
* Tina M *; Desværre er hverken kontakten eller samarbejdet noget at prale med men vi er i stedet gået videre med det. Trøster mig dog med at de små gør så store fremskridt =)
aug 2006
Jeg har heldigvis fået rigtig god støtte af et par helt fantastiske personer herinde fra men man kan jo aldrig få nok gode råd, slet ikke fra folk der taler af egen erfaring....
* May-Britt *; Det tror jeg desværre aldrig at hun kommer til =(
Men ja, jeg trøster mig også ved at de små i det mindste er blevet nogle rigtige aktive ballademagere....altså rigtige killinger
Ringorm og vægt på killinger - del 2