Bygning af kattegård på altanen Bygning af kattegård på altanen
Davser.
Jeg har planer om at min altan skal indhegnes inden sommeren begynder, så misserne kan nyde det dejlige vejr.
Men da pengene er små og hænderne vender forkert, søger jeg noget hjælp.
Så det skal være i en rimlig prisklasse, og ikke for svært at bygge. (skal selv bygge det)
Jeg tænker på noget i stil med dette.
Men aner ikke hvad jeg skal købe, hvor det skal købes, eller hvad det kommer til og koste.
Men der er et tvist i min plan.
Min udlejer vil IKKE have at jeg bore, skuer eller på anden måde fastsætter det til hus muren. Jeg må dog godt fastsætte det til galenderet, som er lavet af beton.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 142 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Stolper er nok tykkere end de lange stykker træ jeg mener, men ved ikke hvad det hedder :-S , så kalder det bare stolper.
Jeg forestiller mig ligesom et skelet, der passer i størrelsen.
Altså så basis er :
fire vandrette stolper i bunden,
fire lodrette stolper i hjørnerne (høje nok til at du kan stå oprejst),
og fire vandrette stolper øverst (så der kan lukkes helt af med net som tag).
Så skal der nok et par ekstra lodrette stolper til i hver langside for at gøre det stabilt nok.
Og så beklædes det hele med net fra Hegnslageret, (der kan man købe det, du viser)
Selv om udlejer ikke vil have skruer i muren, så ville jeg nok alligevel give den øverste vandrette stolpe, der er ind mod muren et par skruer (så kan hullerne vel tætnes med mørtel, når du engang flytter).
En anden mulighed er hundegårdselementer, hvis de kan være der. Så vidt jeg ved er det tungt metalt, der står helt af sig selv, og så slipper du for skruer. Og du kan sælge elementerne når du flytter.
Hvis du er heldig kan du finde nogle brugte på fx dba.
Måske er der inspiration at hente her: http://katteindhegning.dk/links3.html der er da en der har lavet indhegning med nogle rør.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
aug 2013
Hehe forstår hvad du mener.
aug 2013
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Bygning af kattegård på altanen