748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Probleme m. naboens kat Probleme m. naboens kat

Hej smiley

Håber i har et godt råd til mig.
For 4 mdr. siden startede vores naboens kat med at komme hos os.
Hun fik mad og sov her, det var naboen selvfølelig ikke videre glad for. Så for 2 mdr. siden købte vi os en dejlig hankat fra et internat.
Han er en 15 mdr. meget nysgerrig dreng.
Desværre løber naboens kar stadig ind hvis vi ikke får lukket døren hurtigt nok. Hun løber direkte ind under vores sofa eller vores seng, hvor hun ved vi ikke kan få fat i hende. Hun hvæser og slår ud efter vores hankat på trods af at han er ældre og større end hende.
Umiddelbart finder han sig i at hun løber ind og samme tider kryber han langs med panelerne, når hun er her. Han virker underdanig over for hende, hvilket jeg ikke syntes er i orden når det er hans hjem !!!
Hvad gør vi ?? De løber og leger /slås i både vores og naboens have til hverdag.

Mvh Rikke

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Probleme m. naboens kat
  • #1   3. feb 2016 Ved at lukke naboens kat ind til jer og endda fodre, har i gjort det til hendes territorium, og det ved jeres hankat, at det er, og derfor virker han underdanig, det eneste i kan gøre, er at holde hende ude, så jeres kat kan gøre jeres hjem til hans territorium, det er jo det mindste han skal have, uden for bestemmer hun nok også over jeres have smiley i kan ikke ændre på det, selvom i til en start selv er " skyld" i det, men nu må kattene selv finde en balance.

• #2   3. feb 2016 Hvis I hegner haven ind, holder I andre katte ude smiley
    www.katteindhegning.dk

• #5   4. feb 2016 Hehe.. som de andre skriver, så er det altså ikke så mærkeligt, at i har "problemer" med naboens kat. Nu burde man jo heller ikke lukke andres katte ind på den måde. Kan godt forstå jeres nabo er træt af det. Katte kan jo godt finde på at "flytte" hvis muligheden byder sig, eller have flere boliger...

• #7   4. feb 2016 Nu var det jo sådan at naboens kat hverken er øremærket eller andet, så vi kan jo ikke vide at det var deres kat

• #9   4. feb 2016 Øremærket eller ej.

Man begynder ikke bare at fodre en fremmed kat, medmindre den ser direkte syg ud.
    Man observerer den højest et par dage, og ser den ikke ud til at have et hjem, kører man den til internatet, hvor den kan blive fremlyst og efterfølgende få et hjem.

Derudover kan jeg ikke tilføje andet, end de andre allerede har sagt

• #10   4. feb 2016 er det ikke helt ligemeget hvis kat det er? Problemet er i hvert fald dit - faktisk er det din egen skyld - ikke kattens - den fatter det ikke

• #11   6. feb 2016 Jeg har tidligere oplevet at folk har fodret mine katte og lukket dem ind, og det blev jeg rigtig ked af, for det gjorde jo at kattene sjældent var hjemme og så var der jo ikke andet for mig end en udgift på en kat jeg aldrig så. Derfor lukker jeg aldrig andres katte ind. Der er flere tiltag du kan gøre, som fx de andre nævnte en løbegård, og ellers kan du få en kattelem med chip. Når katten tidligere har haft adgang til jeres hjem og fundet det hyggeligt er det naturligt at katten fortsat vil forsøge at komme ind, men der må i bare være vedholdne og tage den ud HVER gang. Både for jeres egen kats skyld, og for naboens som nok ikke anskaffede sig en kat for at andre kunne lukke den ind. Hver eneste gang du "tillader" at den anden kat kommer ind, vil det være sværere at stoppe.

Kommentér på:
Probleme m. naboens kat

Annonce