{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Mine stakkels planter :( {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan at jeg er næsten ligeså stor plante elsker som jeg er vild med katte, og det betyder jeg har mange smukke planter som jeg går rundt og nusser om. Mine katte har aldrig rigtig gået efter planter, men som nogle af jer nok ved har vi haft æren af at være plejefamilie for mine søsters to skønne killinger. De var ikke ligeså gode til planter, hvilket betød at planterne måtte på over etagen, og der blev killinger ingen adgang. Vores voksne katte havde så stadig mulighed for at komme ovenpå (hvilket specielt ferb nød meget så han kunne få lidt fred fra killingernes til tider voldsomme lege). Så en dag var der så jord over det hele og det gik op for os at killingernes mor havde påtaget sig lysten til at lege med mine planter. Vi har forsøgt at ligge clementin skræller ovenpå jorden, da vi erfarede at katte ikke kan lide citrus, men det hjalp ikke spor. Nogle gode råd mod plante glade katte, eller er det bare slut med planter i huset? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine stakkels planter :(
  • #1   9. feb 2016 Vi har desværre måtte forvise planterne til soveværelset og lukke døren. Men er det kun jord, hun skraber ud, hvad så med at finde nogle pæne flade - lidt større sten at ligge ovenpå?

  • #3   9. feb 2016 vi har altid en del planter
    og så har vi en masse kattegræs, for så er vores planter ikke længere sjove mere


  • #5   9. feb 2016 Det var da en god ide med sten ovenpå smiley ja jeg tror også desværre det er håbet om at bruge det som kattebakke idet at jeg havde en stor krukke med sukkulenter der døde på den måde smiley men jeg vil forsøge med sten og se om det ikke løser det. Tak smiley

  • #6   10. feb 2016 Jeg har stort set ingen planter i huset.. det løser problemet.. smiley
    Ej... jeg har bare slet ikke grønne fingre! Synes planter er noget af det dejligste, at se på. Ville ønske jeg kunne holde dem i live! De dør bare fra mig utrolig hurtigt, hvilket så ender ud i, at jeg sjældent køber nogen.. smiley

    Men jeg har til gengæld problemer med, at killingerne hænger i mine gardiner og laver mindre kønne, små huller! smiley


  • #7   12. feb 2016 Planter er fantastisk og levende pynt. Når folk siger de ikke er gode til planter plejer jeg at anbefale lette planter som fx svigermors skarpe tunge som er let at anskaffe og super let at holde. Jeg gav min far en og han glemte at vande den i 6mdr og det eneste der skete var at den ikke voksede. Hehe. Så hvis du får lyst til at have lidt grønt i huset så start med den smiley hvad angår gardiner så er det så vidt jeg ved mest et killinge problem. Jeg har ihvertfald ikke mødt nogle voksne katte som gider, så jeg ville anbefale dig at lade de ødelagte gardiner hænge (selvom det ikke er kønt) og så skift dem når killingerne er blevet ældre smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #8   12. feb 2016 Vil lige sige at svigermors skarpe tunge er delvis giftige for katte. smiley

    Hele planten er
    svagt giftig

    Forgiftnings-symptomer
    Hud og mave- irritation, opkast, diarre


  • Ditte J
    Ditte J Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 20 Følgere: 4 Svar: 9
    #9   18. feb 2016 Jeg har 2 store palmer - og jeg har lagt granitskærver på overfladen. Det er ikke "sjovt" at grave i.

Kommentér på:
Mine stakkels planter :(

Annonce