{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Kat og piller.. {{forumTopicSubject}}

Min mor har en Ragdoll.. Verdens mest tålmodige, godmodige og kælne hunkat. Hun skulle idag have en ormekur, og jeg tænker straks "Åh, s**t, jeg henter Falck-kassen og læser lige op på livreddere førstehjælp!" - for sådan var det med min kat. Hun kunne for alt i verden ikke holdes, og var vi mindre end 3 mand kunne vi ligeså godt give op - Ja, og skulle forsøget bare sidde i skabet første gang, for et forsøg mere blev der ikke til! smiley
Nå, jeg kører ud til min mor.. og ved i hvad?! Hun åbner munden på katten, ligger pillen ind bag på tungen, og katten sluger pillen!! Ingen kaos smiley Fortæl gerne om jeres sjove/spændende/farlige historier med piller og katte..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og piller..
  • #1   13. feb 2016 Min mor fik næsten bidt en fingernegl af da min Figaro skulle have en ormekur for nogle år siden smiley
    Da Evie skulle have smertestillende i dagene efter at være blevet steriliseret blev jeg positivt overrasket over hvor pænt hun tog det smiley


  • #2   13. feb 2016 Ja, lige pludselig kan ens lille kælepotte vise sig som en ægte baggårdskat smiley

  • #3   13. feb 2016 Jeg har helt fra Feline var lille, åbnet hendes mund, pillet ved hendes tæer og ører, og "hevet" hende i halen. Netop for at jeg så bedre kunne undersøge hende, hvis der var brug for det.
    Hun kan dog ikke lide at få piller. Hun er dog ikke sådan en, der gemmer sig, når der er noget under opsejling. Hun er lige til at "plukke" fra gulvet smiley Så et fast greb i katten, presse hendes bagdel op under min armhule, åbne munden med den anden hånd og så ind med pillen. Virker hver gang smiley
    Nå ja og så en masse ros bagefter smiley


  • #4   13. feb 2016 Figaro er en rigtig dame. Hun har lært at passe på sig selv da hun er gårdkat, hun kan fange både rotter og muldvarper smiley Når hun er indenfor er hun den største kælepotte, mest over for mig smiley


  • #5   13. feb 2016 Vi fik nogle piller af dyrlægen da kattene var små, og fik at vide, at vi skulle bruge alt muligt for de piller smagte bare ikke godt og det ville vær svært at få dem til at spise dem. Den ene ville ikke vide af dem - men den anden, han åd den, som var det en lækker godbid XD

  • #6   13. feb 2016 Undskyld var nød til at finde denne smiley

    1. Tag fat i katten og læg den på ryggen i venstre arm som man gør med en baby. Placer højre pegefinger og tommelfinger på hver side af kattens mund og tryk forsigtigt på "kinderne" imens pillen holdes i venstre hånd. Når katten åbner munden stikkes pillen ind i den. Lad katten lukke munden og synke.

    2. Hent pillen på gulvet og katten bag sofaen. Læg katten på venstre arm som før og gentag processen.

    3. Hent katten i soveværelset og smid den opblødte pille ud.

    4. Tag en ny pille ud af foliepakken, læg katten på ryggen i venstre arm og hold bagpoterne fast med hånden. Tving kattens kæbe åben og skub pillen helt ned i halsen med højre pegefinger. Hold kattens mund lukket mens der tælles til 10.

    5. Hent pillen i guldfiskens akvarie og hent katten ned fra klædeskabet. Kald ægtefællen ind fra haven.

    6. Knæl på gulvet med katten klemt fast mellem knæene og et fast greb om for- og bagpoter. Ignorer kattens vrede knurren. Få ægtefællen til at holde kattens hovede fast med én hånd mens en trælineal tvinges ind i kattens mund. Lad pillen rutche langs trælinealen og gnub kattens hals energisk.

    7. Hent katten ned fra gardinstangen og tag en ny pille i pakken. Skriv en ny lineal og nye gardiner på indkøbssedlen. Fej forsigtigt skårene fra porcelænsfigurerne fra kaminhylden sammen og stil dem til side for senere at lime dem sammen igen.

    8. Pak katten godt ind i et stort håndklæde og få ægtefællen til at ligge oven på katten, med hovedet akkurat synligt i armhulen. Kom pillen i enden af et sugerør, tving kattens mund åben med en blyant og pust pillen ned i halsen.

    9. Læs på pillepakningen og check at den ikke er skadelig for mennesker, og drik et stort glas vand for at slippe for den grimme smag. Forbind ægtefællens arm og bryst, og vask blodet af gulvtæppet med koldt vand og sæbe.

    10. Hent katten i naboens redskabsskur og en ny pille i pakken. Sæt katten i et skab og luk lågen til om halsen, så kun hovedet stikker ud. Tving kattens mund åben med en dessertske og skyd pillen ned i halsen med en elastik.

    11. Hent en skruetrækker i garagen og sæt skabslågen tilbage på hængslerrne. Kom et koldt omslag på kinden og check datoen for sidste stivkrampevaccination. Smid t-shirten ud og hent en ny i soveværelset.

    12. Ring til brandvæsnet og få dem til at hente katten ned fra træet på den anden side af vejen. Undskyld gentagne gange til den nabo der kørte sin bil ind i en lygtepæl for at undgå at ramme katten. Tag den sidste pille ud af foliepakken.

    13. Bind kattens forpoter sammen med bagpoterne med en tørresnor og bind derefter katten til et bordben. Hent de tykke arbejdshandsker i værkstedet. Pres pillen ind i kattens mund, efterfulgt af et stort stykke laks. Hold kattens hovede lodret og hæld en halv liter vand ned i halsen til at skylle efter med.

    14. Få ægtefællen til at køre dig på skadestuen. Sid musestille mens lægen syr din finger og arm og fjerner pillerester fra dit højre øje. Ring til møbelforretningen og bestil et nyt bord.

    ....sådan FORSØGER man at give en kat en pille.....



    SÅDAN GIVER MAN EN HUND EN PILLE:

    Pak pillen ind i et stykke bacon.


  • #7   13. feb 2016 HAHAHAHAHAAAHA smiley Fantastisk!

  • #8   13. feb 2016 Det er bare en kamp uden lige med vores Tilde . Med Sally går det en anelse bedre, men vi føler virkelig det er overgreb på dem

  • #9   13. feb 2016 Trine, nu er katte især også rigtigt gode til at lyde og virke utilfredse når vi ikke gør som det passer dem. Sandheden er jo bare, at vi ikke gør noget ved dem, som ikke er til deres eget bedste smiley Det er bare virkelig svært at få dem forklaret det!

  • #10   13. feb 2016 Ja det er nok ikke så slemt , som det virker til smiley det skal jo bare gøres når det er nødvendigt

  • #13   14. feb 2016 Jeg pakker pillerne ind i lidt leverpostej og 1-2-3 så har tøserne ædt deres piller. Marcus må som regel have sin Bravecto stukket ned i halsen i mindre stykker. Det synes han ikke er fedt, men så holder den heldigvis i 12 uger smiley

  • #14   14. feb 2016 Når garfield skulle have pille
    Jeg sad på knæ på gulvet, katten mellem mine ben, husk at krydse underbenene bag dig, sådan en utilfreds kat bakker lynhurtigt! min mor tog så pillen, åbnede munden på ham, ind med den, luk og hold til han sank den...


  • #15   14. feb 2016 Jeg er så heldig at begge mine katte er relativt nemme at give piller, jeg åbner bare munden på dem stikker pillen ind i munden så langt tilbage så muligt og så holder jeg munden lukket indtil der kommer en synkebevægelse og så står jeg ellers klar med en godbid og masser af ros, populær bliver man ikke men de bærer heldigvis ikke nag og oplevelsen er da heller ikke så slem at den huskes til næste pille smiley smiley

  • #16   14. feb 2016 nemmeste løsning: prop bare pillen ind i halsen.

    jeg har givet rigtig mange katte piller. og alle har fået den proppet ned i halsen.
    det vigtigste er bare at man selv ikke er bange/nervøs.

    pt har jeg en på smertestillende, uden problemer. fik også af dyrlægen en masse gode råd til hvordan man kunne give katten det. her måtte jeg også sige: nemmeste løsning prop det i halsen.

    det er så nemt at sige når man har arbejdet på internat og har vel givet 5-600 katte piller af en eller anden slags. to gange om året havde vi influenza, så her var der imellem 20 og 50 katte på piller - 2 gange om dagen.
    har vel haft ca 1000 katte igennem mine finger i løbet af alle de år jeg var der. så der er ormekurer mm
    og mine egne tjaaa har kun haft en som man ikke kunne give piller (eller andet). han gik totalt i panik når man tog ved ham. dyrlægen mente at det var efter at han havde været kørt over to gange på et år (før jeg fik ham).


  • #17   14. feb 2016 Det virker ikke helt fair, Anja smiley Du er jo lys-år foran os andre dødelige der har én kat, som én enkelt gang imellem skal have en pille...
    Tror jeg ringer til dig næste gang det bliver relevant smiley


  • #18   14. feb 2016 *Felis*, jeg fik altid knust piller blandet med sukker som barn, fordi jeg åbenbart havde samme adfærds-mønster som katten i #6. Kunne jeg have taget skade??

  • #20   15. feb 2016 Felis, jeg må indrømme jeg faktisk er lidt overrasket over læger ikke fortæller forældre den slags.. eller dyrlæger for den sags skyld smiley
    Det er da klart noget jeg vil tage til mig!


  • #21   15. feb 2016 du ringer bare
    faktisk er det oftes nemmere for folk som ikke kender katten smiley
    for så kan katten hellere lige synde


  • #22   15. feb 2016 Rolig rolig, langt de fleste piller kan sagtens tåle at blive knust og er kun coatet for at tage den grimme smag.

    Det står altid på/i pakkerne hvis ikke pillerne må knuses.

    Mvh Anna (Dyrlæge) smiley


  • #23   20. feb 2016 Tiggi er super nem at arbejde med! Man åbner bare munden på hende og propper pillen ned i halsen! smiley

    og hvis hun har skidt på sig selv, så kan jeg sagtens få lov at rengøre hende... hun er altså en nem kat!


Kommentér på:
Kat og piller..

Annonce