916 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Inden udstilling :) Inden udstilling :)

Hej KG smiley

Jeg har tænkt lidt på at skulle til udstilling med mine drenge på et tidspunkt, men ville lige høre hvad jeg kan gøre allerede nu for at de er klar til en udstilling? smiley

vil til at vende dem til at blive redt blandt andet så de er vant til det når det er smiley

Er der andet jeg skal tænke over så jeg er bedst mulig forberedt smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inden udstilling :)
  • #2   14. feb 2016 Er i kontakt med en opdrætter , men kunne jo godt være nogen her inde havde nogle fif smiley

• #4   14. feb 2016 Nu det også mere sådan i det hele taget hvad man kan gøre for at ens misse børn er bedst klar til udstilling smiley

• #6   15. feb 2016 De kan roligt vænnes til at få kløer klippet, tjekket mund, ører og bagdel til dyrlægekontrollen. Træne at kunne blive pillet ved uden protester. Træne i at blive løftet, vendt og drejet. Træne at blive holdt ud i stræk. Træne at blive vasket. Træne at blive børstet, redt og få renset ører.

Når vi gør klar op til en udstilling, får de først klippet klør, renset ører og så står den på kattevask. Her i huset vasker vi med Anju B., hvor vi har en affedtende shampoo først, en farveshampoo og til sidst en balsam.

Kan de lide at blive fønet, er det et plus. Det kan mine ikke. smiley

profilbillede
  • #7   15. feb 2016 Det var da en super dejlig info smiley jamen så skal jeg jo bare lige så stille igang med at nusse om dem smiley

• #8   15. feb 2016 Jeg vil anbefale dig at få en erfaren udstiller til at hjælpe dig med første vaske. jeg kender opdrætter der ikke fønner deres MCO og får super ros fro groming.

Der er stor forskel på hvor lang tid før den enkelte kat skal vaskes før show, derfor er det en god ide at begynde at træne, så i har lært at showvaske rigtig og finder ud af hvornår i skal vaske jeres

• #9   15. feb 2016 Jeg føner skam heller ikke mine MCO, men det ville klart være en fordel, hvis de gad. For sådan en som min Damon tager en krig om at tørre, så han skal vaskes i god tid. smiley

MCO skal generelt vaskes et par dage inden show, så de er så bløde som muligt.

Norske Skovkatte skal gerne vaskes en uges tid før, så pelsen har tid til at få sin "ruhed" tilbage.

• #10   15. feb 2016 Dejligt med noget god info smiley rart at vide hvad man måske skal tænke over smiley

• #11   17. feb 2016 Tina - Og jo flere gæster I har, og jo mere I smider kattene i armene på dem, og også stiller jer op og holder katten i stræk og lader gæsterne gramse ved katten, jo bedre smiley

Det handler generelt om at de skal være trygge ved at blive håndteret i så mange situationer som muligt smiley Samt netop skal kunne holdes i stræk som vist på billedet, have klippet kløer, og være vant til at få tjekket tænder, ører etc. smiley

Ved en vask er skylning næsten det allervigtigste, selv hvis man har affedtet godt så vil katten se fedtet ud, hvis den ikke er skyllet nok. Den skal ligesom være "skrigende" mod hænderne når man er færdig. Det lyder lidt underligt, men når man mærker det, så giver udtrykket mening.
    Man kan sagtens selv klare at lære at vaske selv ud fra en anvisning (f.eks. Ann-Dorit med mysterycoon petshop sender en med sine produkter) og få ros, men det nemmeste er, hvis man kan lokke en erfaren med på sidelinjen første gang smiley

• #12   18. feb 2016 Takker skønt med lidt råd smiley

Kommentér på:
Inden udstilling :)

Annonce