{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 kat vs. 2 katte
  • #2   27. feb 2016 Derfor.

    profilbillede
  • #3   27. feb 2016 Og derfor.

    profilbillede
  • #4   27. feb 2016 Enig med Susanne smiley
    Selskab


    profilbillede
  • #5   27. feb 2016 Ja her er mine drenge også hyggetrolde smiley og jeg har ikke dårlig samvittighed når jeg skal ud af døren smiley

    profilbillede
  • #7   27. feb 2016 Syntes virkelig det er svært at finde ud af om man skal anskaffe sig en til, min kat virker ikke ked af at være alene. Men syntes at det er synd for hende når hun er alene hjemme, ved godt hun nok sover det meste af tiden, det er mere tanken smiley

  • #8   27. feb 2016 Hmmm det er faktisk et lidt svært spørgsmål for mig, hvorfor har jeg 2 katte i stedet for 1????? Tja det er vist det man kalder tilfældighederne spil, jeg har aldrig før haft 2 katte samtidig hvis det altså ikke var fordi min kat havde killinger.
    Da jeg fik Tøsen for 9 år siden, ja det var i øvrigt også lidt en tilfældighed, da syntes jeg kun jeg havde råd til 1 kat og havde ikke påtænkt at hun skulle være indekat, men det blev hun, hun syntes at trives alene og som du nævner så sov hun jo bare når Vi ikke var hjemme, hun opsøgte os når hun ønskede selskab og jeg aktiverede hende dagligt når hun altså gad smiley
    Jamen så dukker jo spørgsmålet jo op hvorfor så en mere, jamen jeg havde aldrig lukket for at have mere end en kat, for jeg elsker de skønne væsner, men da Tøsen var et par år fik jeg tilbudt en skøn ungkat raceren, en dejlig lille hunkat på 9 mdr. Med desværre hadede Tøsen hende og gav både hende og os den kolde skulder, prikken over i'et var så desværre at den lille hunkat trickede min allergi da hun var langhåret. Da så Tøsen var 5 år så ringede min søster og fortalte om den her stakkels lille blå killing der holdt til ved hendes arbejde, den var blevet dumpet og søgte nu ly på hendes kontor og i produktionen, hvilket ikke var smart da produktionen var madvarer og helvede ville bryde løs hvis Fødevarestyrelsen kom på besøg, jeg tænkte over det et døgns tid og ringede så til min søster og sagde den henter jeg, jeg valgte at tage chancen for hvis ikke Tøsen kunne acceptere hende så kunne jeg stadig give killingen et godt liv blot som udekat.
    Tøsen accepterede killingen de er til dato ikke bedste venner men tolerere hinanden, slås ikke men da de er 2 vidt forskellige personligheder så støder de sammen sådan metaforisk jævnligt, med de er ikke bange for hinanden, slås ikke men Tøsen fortæller Smilla dagligt at hun ikke gider hendes julelege smiley smiley smiley

    Jeg fortryder jævnligt at jeg ikke dengang jeg fik Tøsen ikke også valgte at beholde en af hendes søskende, for så havde det nok set noget anderledes ud i dag, men der er ingen tvivl om at jeg aldrig mere vil nøjes med en kat, for glæden ved 2 overstråler alt andet, men før man beslutter sig om 1 eller 2 så skal man gøre op med sig selv hvorfor man overvejer 2, er det for kattens skyld for så skal man ikke vælge 2, man skal kun og helt alene kun vælge 2 hvis man selv ønsker 2 katte for du har ingen garanti for at de 2 katte bliver venner, de kan som mine blot lære at leve sammen på godt og ondt og blot acceptere hinanden, men er man heldig så får man 2 bedste venner der ikke vil undvære hinanden, men så kræver det at man husker at vælge 2 katte som sind og temperament mæssigt ligner hinanden smiley

    Ingen kan vælge for dig så held og lykke med beslutningen.


  • #9   27. feb 2016 Tøsen (øverst) og Smilla

    profilbillede
  • #10   27. feb 2016 Vi valgte efter meget lang overvejelse at få en kat mere. Tilde som nu bliver 6 til maj , fik vi sammen med hendes søster, som desværre blev syg og måtte aflives 2,5 år gammel. I 2013 fik Tilde en killing, som desværre forsvandt. Efter 7 måneder besluttede vi så at få sally, som nu snart bliver 2 år. Da vi rigtig gerne ville havd 2 katte. Vi var noget betænkelige , for hvordan Tilde ville reagere , men det gik heldigvis godt . De leger sammen flere gange om dagen og hygger sig i hinandens selvskab

    profilbillede
  • #11   27. feb 2016 Jeg endte i 2 omgange med 3 katte, og faktisk var det fordi min gamle Birk ikke gad den/de andre katte, selvom jeg vidste han tidligere havde haft det godt med andre katte.
    Manne ville han ikke fra dag et, jo Manne måtte godt være her, bare han holdt et bens afstand, Manne ville ellers gerne ligge i ske, så efter nogle år, endte jeg med at hente Røde, ham gad Birk heller ikke (Manne og Røde er ikke bimser) men Gud hvor Manne og Røde hyggede sig smiley desværre holdt det kun en 4 måneders tid, for så blev Manne aflivet med svære kroniske smerter, og hans forhold til Birk var pludseligt, efter 4 år, helt forfærdeligt smiley
    Så havde jeg igen 2 katte som bare boede i samme hus, og ikke gad hinanden, så jeg fik igen den tossede ide, at Røde skulle have selskab, valget blev Mitti, også i håb om at Birk ville ham mere end de 2 som ikke var bimser, og hurra det gik bedre, selvom Birk ikke var så ung længere, så lege ville han jo ikke, men Røde og Mitti er de bedste venner smiley
    Skulle jeg starte forfra så ville jeg vælge 2 katte på en gang, så der kunne blive tumlet rundt fra start smiley


  • #12   27. feb 2016 du skal kun anskaffe dig en kat mere for DIN skyld - aldrig katten.
    skal kattene have noget noget ud af hinanden, så bør de vokse op sammen.
    man kan nemlig ikke tvinge katte til at blive gode venner

    har selv 14 - har været oppe på 19. og mine nyder at være sammen. men de er så vant til at der altid er nogen som vil hygge


    profilbillede
  • #14   4. mar 2016 Vi har helt bevidst kun en kat, vi har haft 2 i 15 år. De er nu døde pga. Alder. Til sidst strintede de frygteligt indendørs, fordi de skulle afmærke terrritori
    um overfor hinanden, det var et mareridt. De var selvfølgelig steriliserede. Ham vi har nu er Alene, det har han det fint med. Han er en europe, måske er det derfor, han hviler i sig selv og er tilfreds med sit eget selskab. Han kan også lide andre katte, når han er i pension, er han eksemplarisk.
    Hilsen Kirsten

    Rediger (5min tilbage)


  • #15   4. mar 2016 Anja, åh jeg elsker det billede smiley Så pyt med at man selv må sidde på gulvet, bare kattene har det godt smiley

  • #16   4. mar 2016 efter vi er flyttet så gider de næsten ikke at ligge i dem mere smiley

Kommentér på:
1 kat vs. 2 katte

Annonce