Udendørs kradsetræ Udendørs kradsetræ
Davser alle i skønne mennesker.
Jeg har jo lige fået bygget en skøn katte voliere på min altan.
Og så vil jeg jo rigtig gerne have et kradse/klatremiljø til dem derude.
Men alle de udendørs klatretræer jeg har fundet koster jo det hvide ud af øjnene. Og det vil jeg simpelthen bare ikke give.
Men så var det jeg tænkte.....
Hvad vil der ske hvis jeg tager et almindeligt kradsetræ og sætter derud?
Det vil komme til og stå ude i regn. Men blive taget ind om vinteren når det sner.
Jeg har kig på dette :
http://www.tectake.dk/katte-kradsetrae-robert-153cm-brun
Jeg ved godt at det vil gå i stykker noget hurtigere. Men min mor mener at hvis det er spånplade så vil det smuldre når det bliver vådt.
Nogen der kan give mig nogle svar
Ellers må i have en FANTASTISK dag
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 142 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
Men sandt og sige så har jeg ikke energi eller overskud til og skulle igang med det.
aug 2013
Altså det jeg havde tænkt lidt på og lave, er noget i denne stil
aug 2013
aug 2013
Ja hvis det går så stærkt så kan det sku ikke betale sig.
Jeg må losse mig selv bagi og komme igang hehe
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.351
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Mit råd til dig vil være at smøge ærmerne op og lave dit eget af afskårne træstammer, skrue nogle massive træplader på i forskellige højder og måske vikle sisalreb rundt om stammen forskellige steder, du behøver ikke ville sisalreb om hele stammen, og sådan et træ kan du jo udvikle på som tiden går og du får overskud til det.
Men ja du har da ret kunne man bare lige købe det fix og færdig så var dert jo nemmere, jeg tror for øvrigt der var en herinde hvis kæreste byggede sådan nogle natur træer, så man kunne måske betale sig fra det hvis det lige var.
aug 2013
Og jeg har nu en FLOT birke stamme.
Men skal den have en form for behandling inden? (den skal jo stå ude i alt slags vejr.)
Og kan jeg lade barken være uden at den visner?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Hos trælasten kan du få plade/hylder som kan tåle en del vand, tal med en medarbejder, de kan også skære det op for dig, det koster noget, men er billiger end at du køber maskiner, og først skal lære at skære korrekt
aug 2013
Jeg var så heldig at jeg fandt ca 500 fællede træer under 3 km hjemmefra. Så jeg sporende mig ind på hvem der ejede dem og kontaktede personen.
han havde godt nok allerede solgt det hele. Men hvis jeg nu var lidt hurtig, så kunne jeg godt snuppe et enkelt eller 2 inden køber afhentede
Jeg har allerede en kammerat der står klar med hvad der skal bruges af plader og værktøj. Og gav jeg en arbejdsbejer, skulle han også nok skære en 6-7 "hylder" der passede.
Udendørs kradsetræ