6.979 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Udendørs kradsetræ Udendørs kradsetræ

Davser alle i skønne mennesker.
Jeg har jo lige fået bygget en skøn katte voliere på min altan.
Og så vil jeg jo rigtig gerne have et kradse/klatremiljø til dem derude.
Men alle de udendørs klatretræer jeg har fundet koster jo det hvide ud af øjnene. Og det vil jeg simpelthen bare ikke give.

Men så var det jeg tænkte.....
Hvad vil der ske hvis jeg tager et almindeligt kradsetræ og sætter derud?
Det vil komme til og stå ude i regn. Men blive taget ind om vinteren når det sner.
Jeg har kig på dette :
http://www.tectake.dk/katte-kradsetrae-robert-153cm-brun

Jeg ved godt at det vil gå i stykker noget hurtigere. Men min mor mener at hvis det er spånplade så vil det smuldre når det bliver vådt.

Nogen der kan give mig nogle svar smiley

Ellers må i have en FANTASTISK dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udendørs kradsetræ
  • #2   8. mar 2016 Det har jeg godt nok overvejet. Har endda fundet et sted hvor jeg bare kan hente de væltede træer jeg vil.

Men sandt og sige så har jeg ikke energi eller overskud til og skulle igang med det.

• #4   8. mar 2016 Nej den er ikke overdækket. Men planen er at der kommer tag på med tiden.

Altså det jeg havde tænkt lidt på og lave, er noget i denne stil

profilbillede
  • #6   8. mar 2016 Ja det er bare meeega fedt smiley

• #8   8. mar 2016 Felis

Ja hvis det går så stærkt så kan det sku ikke betale sig.
    Jeg må losse mig selv bagi og komme igang hehe

• #9   8. mar 2016 Man får oftest, hvad man betaler for.

• #10   8. mar 2016 De kradsetræet du kan købe til rimelige penge på zooplus m.m. kan slet ikke holde til at stå ude i regnvejr og andet fugtigt vejr, alene duggen om natten vil de tage skade af, for ja de er primært lavet af pap og spånplade og suger fugt som en svamp, i løvet af ganske kort tid så vil de smuldre.
    Mit råd til dig vil være at smøge ærmerne op og lave dit eget af afskårne træstammer, skrue nogle massive træplader på i forskellige højder og måske vikle sisalreb rundt om stammen forskellige steder, du behøver ikke ville sisalreb om hele stammen, og sådan et træ kan du jo udvikle på som tiden går og du får overskud til det.

Men ja du har da ret kunne man bare lige købe det fix og færdig så var dert jo nemmere, jeg tror for øvrigt der var en herinde hvis kæreste byggede sådan nogle natur træer, så man kunne måske betale sig fra det hvis det lige var.

• #11   8. mar 2016 Så fik jeg losset mig selv i r*****.
    Og jeg har nu en FLOT birke stamme.
    Men skal den have en form for behandling inden? (den skal jo stå ude i alt slags vejr.)
    Og kan jeg lade barken være uden at den visner?

• #12   8. mar 2016 Det burde ikke være nødvendigt at behandle stammen, barken vil visne, men kattene vil sikkert også selv kradse i barken så jeg ville lade den sidde.

• #13   8. mar 2016 Fordelen ved din stamme er at den holder så længe den kan, og ikke koster en bondegård, så jo den går til med tiden, men holder længere end de færdigtræer du talte om, jeg vil tro at den holder 2-3 år, og så må du have en ny stamme.
    Hos trælasten kan du få plade/hylder som kan tåle en del vand, tal med en medarbejder, de kan også skære det op for dig, det koster noget, men er billiger end at du køber maskiner, og først skal lære at skære korrekt smiley

• #14   8. mar 2016 Jette.
    Jeg var så heldig at jeg fandt ca 500 fællede træer under 3 km hjemmefra. Så jeg sporende mig ind på hvem der ejede dem og kontaktede personen.
    han havde godt nok allerede solgt det hele. Men hvis jeg nu var lidt hurtig, så kunne jeg godt snuppe et enkelt eller 2 inden køber afhentede smiley

Jeg har allerede en kammerat der står klar med hvad der skal bruges af plader og værktøj. Og gav jeg en arbejdsbejer, skulle han også nok skære en 6-7 "hylder" der passede. smiley

Kommentér på:
Udendørs kradsetræ

Annonce