4.143 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Min kat har ondt i ryggen!! Min kat har ondt i ryggen!!

Det begyndte alt sammen igår da min kat lå ved siden af mig og halv sov. Jeg løftede ham op til mig og han lavede en pibe/hyle lyd, så jeg lagde ham tilbage og aede ham forsigtigt.
Han pev igen da jeg rørte ham på rygsøjlen.
For at være sikker sad jeg til ca kl. 4 i nat og trykkede stedet med en times mellemrum, og hver gang hvæste og peb han.

Idag tjekkede jeg ham igen, og denne gang kunne jeg mærke en 'bule' nedad i ryggen, og han peb og hvæste igen.

Det skal også siges hans næse er tør og varm.

Jeg har været lidt rundt på nettet, og fik kun det ud af det at det kunne være gigt, men det ville undre mig meget hvis det bare var kommet fra den ene dag til den anden.

Han er en 7-årig hankat, og er måske en smule over normalvægten for en kat, men det har han aldrig haft problemer med, og det kom først efter han blev kastreret.

Jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig, for jeg er meget bange på min kats vegne..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat har ondt i ryggen!!
  • #1   10. mar 2016 Du bør søge dyrlæge med missen smiley
    Det kan være meget forskelligt, bla en byld og det er ikke rart for ham.
    Faktisk er det meget smertefuldt, og han skal have antibiotika.

Han kan jo også have hoppet ned fra noget og slået ryggen.
    Uanset hvad det er, så har han ondt, og det bør tilses af en dyrlæge.
    håber han bliver ok igen smiley

• #2   10. mar 2016 Du bliver simpelthen nød til at kontakte dyrlægen og må nok indrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor du ikke har gjort det i dag når nu du opdagede det i går, min kat har gigt i hele nederste del af ryggen og hendes smerter kom også overnight, eller det vil sige hun har jo nok haft ondt længe uden at vise det, men i løbet af en arbejdsdag så har hun på et tidspunkt sikkert været faldet eller misset et spring og slået ryggen som så gjorde at hun fik så ondt at hun ikke længere kunne skjule det.
    Det kan også nemt være andet end gigt men kun en dyrlæge kan stille den diagnose og sikkert kun ved at tage et røntgenbillede, så lige så snart dyrlægen åbner i morgen så ringer du og bestiller tid, for det er ikke rimeligt at katten skal gå og have evt unødige smerter hele weekenden.

• #3   10. mar 2016 din kat kan have fået en diskopolaps. har oplevet at en af de katte jeg var med til at passe hos kv fik en. den var lettere overvægtig. kom sig dog hurtigt igen pga hurtig behandling.

så afsted til dyrlægen.

har selv en kat med gigt i ryggen, men det er kommet gradvist over et par år.

• #4   11. mar 2016 Du bør hurtigst muligt få taget et røntgenbillede af ryggen. Det kan være et slag, discusprolaps, gigt, spondylose mm. Fælles er at det gør ondt. Så din kat skal have smertestillende.

• #5   11. mar 2016 Det ville være rart med en tilbagemelding smiley

• #6   11. mar 2016 En god regel er, at en kat, der viser smerter og/eller ændre adfærd skal altid tilses af en dyrlæge.

God weekend og god bedring med din kat

• #7   11. mar 2016 Hej alle, jeg har lige snakket med en dyrelæge, og da de ikke havde tider idag, aftalte vi at finde en tid mandag eller tirsdag. Min kat har det heldigvis lidt bedre idag :))

• #8   11. mar 2016 Hvorfor ringede du ikke i morges så snart de åbnede??? Det er klart at når du først ringer 2-3 timer før de lukker at så har de ingen tider, jeg syntes ikke det er i orden at den stakkels kat skal gå hele weekenden igennem med smerter uden at få smerte lindring.
    Ville du selv gå en hel weekend med ulidelige smerter uden smertestillende???

• #9   11. mar 2016 Dybt uacceptabelt og uansvarligt!!

Du havde da hele dagen i går til at kontakte dyrlæge?? Eller en vagtdyrlæge...

• #10   11. mar 2016 Når en kat både hvæser og piver ved berøring, så har den meget ondt! smiley I den situation ville jeg ville godt nok ikke turde vente med dyrlæge.

I det mindste ville det have været smart at have bestilt en tid til mandag - ellers risikerer du, at der igen ikke er ledige tider man-tirsdag. smiley

Bliver det værre i løbet af weekenden kan vagtdyrlæge jo blive nødvendigt.

Håber din kat hurtigt får det bedre!

(OT Hej Marianne smiley very long time, no see. Håber du er helt frisk nu).

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #11   11. mar 2016 Eller du kunne da ringe rundt til de forskellige dyrlæger, for en af dem ville helt sikkert tage imod din kat, når den har såå store smerter, for det lyder til det er akut med din kat, så det kan ikke ventes til på mandag eller tirsdag, det kan man ikke være bekendt at ens dyr/kat, skal gå og have rigtig ondt, selv om katten ikke viser det, da katte har en meget stor smertetærskel og det ser jeg på det du har skrevet, og så store smerter kan ikke gå væk på 1 dag, så ring til en anden dyrlæge der vil tage imod den, for DU bestemmer, da det lyder som det er akut og det skal du fortælle dyrlægen.

Kommentér på:
Min kat har ondt i ryggen!!

Annonce