{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

killinger - venner eller fjender??? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har nu i nogle uger diskuteret om vores to killinger Mango og Kiwi har glæde af hinanden eller om de faktisk nærmere er synd for Mango

Problemet er at Kiwi åbenbart af natur er meget "vildere" end Mango.. Hun virker derfor ikke til at have så meget interesse i Kiwi og ligger sig oftest alene et sted. Det accepterer Kiwi dog ikke og hun får sjældent lov til at ligge mere end et par minutter før han bostaveligt talt kaster sig over hende... Vi havde indtil for nyligt en regl om at kattene ikke måtte gå på bordene men vi har simpelthen været nødt til at lade Mango hoppe op på vores bord i bryggerset fordi det er det eneste sted hun kan få lov til at sove... Det har løst lidt af problemet, men langt fra det hele

Noget andet der undrer os er at Kiwi bider hende i halsen. Det starter som oftest med at han ligger sig og slikker hende på hovedet men det ender altid med at han forsøger at bide hende i halsen... Mango hyler og hvæser men Kiwi er jo altså en del større...

I løbet af de sidste par uger har det udviklet sig til at Mango er begyndt at knurre og hvæse af Kiwi - det ser dog ikke ud til at have en effekt..

Er det bare en form for killingeleg eller skal jeg tolke det som om de to katte ikke kan sammen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killinger - venner eller fjender???
  • #1   27. aug 2006 Det lader umiddelbart til, at Kiwi ikke kender Mangos grænser - når han bliver ved med at irritere hende, selvom hun siger kraftigt fra. For ham er det nok leg - for hende lader det til at være en plage..

Jeg er ikke kattepsykolog, desværre. Men accepterer de lukkede døre? For så kunne du eventuelt "dele" huset op i 2 engang imellem, så den lille pige kan få lidt fred...?

Håber du finder en løsning smiley

• #2   27. aug 2006 Lyder som at den største benytter sig af det og kanøfler den minste. Jeg har haft mange killinger sammen og de kan godt være sure på hinanden, men generelt har det været tydeligt, at de mest nyder hinanden. Hvad med at lade bøllen ind imellem være konge af udenfor !?

• #3   27. aug 2006 Tina : enig, der er meget stor forskel.

• #4   27. aug 2006 Camill : Nu kiggede jeg lige på dine katte og kan se at det er to hunner og at Mango er yngst ! Kiwi siger måske ikke fra på den konto.

• #5   27. aug 2006 Måske er det fordi Kiwi er han så... Og nej det sjove er at de ikke accpeterer lukkede døre.. Så står de og miaver til hinanden og kradser på dørene...

• #6   27. aug 2006 Mine to killinger slås også.. Og det er også nogen gange med lyd.. Dem er der kun 2 uger i mellem og det er tit den samme der starter med at drille den anden.. Men man kan godt høre det er leg, for når min store kat kommer brasende og angriber, så hyler de på en helt anden måde.. Dog har hun ikke skadet nogen af dem, så det er nok mere respekten for hende der gør de hyler så højt, fordi de måske ved hun kan gøre skade på dem.. Men ved det ikke.. smiley

Kommentér på:
killinger - venner eller fjender???

Annonce