killinger - venner eller fjender??? {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg har nu i nogle uger diskuteret om vores to killinger Mango og Kiwi har glæde af hinanden eller om de faktisk nærmere er synd for Mango
Problemet er at Kiwi åbenbart af natur er meget "vildere" end Mango.. Hun virker derfor ikke til at have så meget interesse i Kiwi og ligger sig oftest alene et sted. Det accepterer Kiwi dog ikke og hun får sjældent lov til at ligge mere end et par minutter før han bostaveligt talt kaster sig over hende... Vi havde indtil for nyligt en regl om at kattene ikke måtte gå på bordene men vi har simpelthen været nødt til at lade Mango hoppe op på vores bord i bryggerset fordi det er det eneste sted hun kan få lov til at sove... Det har løst lidt af problemet, men langt fra det hele
Noget andet der undrer os er at Kiwi bider hende i halsen. Det starter som oftest med at han ligger sig og slikker hende på hovedet men det ender altid med at han forsøger at bide hende i halsen... Mango hyler og hvæser men Kiwi er jo altså en del større...
I løbet af de sidste par uger har det udviklet sig til at Mango er begyndt at knurre og hvæse af Kiwi - det ser dog ikke ud til at have en effekt..
Er det bare en form for killingeleg eller skal jeg tolke det som om de to katte ikke kan sammen?
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Jeg er ikke kattepsykolog, desværre. Men accepterer de lukkede døre? For så kunne du eventuelt "dele" huset op i 2 engang imellem, så den lille pige kan få lidt fred...?
Håber du finder en løsning
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 4 Svar: 9
jul 2006
jul 2006
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 54
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.567
killinger - venner eller fjender???