3.954 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kathrine H
Kathrine H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Halter på højre forben Halter på højre forben

Hej Allesammen.

Jeg har en maine coon på 6,5 år, som går på tredje uge og halter på højre forben i mindre eller sværere grad i løbet af dagen. Vi var til dyrlæge med ham mandag den 14/3, hvor dyrlægen tjekkede hans led igennem osv, men der var ingen reaktion på at der var noget der gjorde ondt (og min kat er altså ret tit noget af en pivskid), så dyrlægen sagde at vi skulle se tiden an da der ikke var nogen reaktion samt han ville ikke smertestille da han ikke havde ondt. Dog mener jeg at dyrlægen sagde at der var noget i skulderen der knagede... ret sikker på at det ikke er normalt..

Nu er der så gået en uge siden dyrlæge besøget.. og min kat halter stadig, og det er noget der fylder rigtig meget hos mig da han er min "lille" baby. Jeg tænker hele tiden at der kan være noget dyrlægen ikke har bemærket, eller et eller andet som kun kan ses på en evt røngten, som fx gigt eller lign. Jeg har gået her hele weekenden og sagt til mine forældre, at det er ikke normalt og at jeg gerne vil have ham til en dyrlæge igen, men mine forældre siger bare at vi skal se tiden an evt give ham noget fiskeolie da katte er hårdføre..

Min kat er nemlig ikke den mest aktive, men han opfører sig normalt, skovler maden ind som altid, sover i vasketøjet osv. Så jeg er nok lidt for pylret.. Men jeg har formået at få mine forældre overtalt til at skaffe en ny dyrlæge tid, som er i morgen kl 08:15.

Men ville høre om der er noget jeg evt skal spørge om i morgen eller være obs omkring, og om der er nogle der har erfaringer med en kat der lige pludselig er halt.

Venlig hilsen Kathrine.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halter på højre forben
  • #1   21. mar 2016 Godt du har overtalt dine forældre, jeg ville helt klart også have katten til dyrlæge igen.
    Jeg ved hvor hårdføre katte er, de skjuler nemlig deres smerte, jeg har haft en kat med dårlige hofter, og først da det var så slemt, at han skulle have smertestillende hver dag, blev det opdaget, og dyrlægen havde endda set katten 2 uger tidligere, så jo katte er gide til at skjule hvor ondt de har, så en kat der halter er der noget galt med.
    Jeg håber det går godt ved dyrlægen og i finder ud af hvad der er galt, og at der kan gøres noget.

• #2   21. mar 2016 Jeg ville forlange røntgen. Katte kan skjule mere, end man lige tror.

• #3   21. mar 2016 Ja katte er hårdføre så hårdføre at de helst skjuler smerter, så når en kat udviser smerte så har den vitterligt ondt, som i ulidelige smerter, så jeg syntes det er rigtig godt at du fik dine forældre med på en ny dyrlæge tid.

Jeg er enig med Susanne du skal bede om røntgen for som du selv er inde på så kan sådan noget som gigt kun ses på røntgen, jeg har selv en kat med gigt og et fald /misset spring gjorde mig opmærksom på problemet, hun fik voldsomt ondt og skreg i smerte, hun fik i starten blot smertestillende hvilket hjalp og hun kom sig helt uden synderlige smerter, men Vi besluttede alligevel at gennemføre røntgen og kunne tydeligt se at hun har gigt i hele bagparten, men hun har ikke synligt ondt og trives i hverdagen, så det behøver ikke at betyde alverden for katten, men den skal måske her og nu have lidt smertestillende for at komme sig hvis det er et slag der har tricket noget.

• Kathrine H
    Kathrine H Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   22. mar 2016 I dag kunne dyrlægen få en reaktion, hvilket han var lidt overrasket over, i forhold til at der ikke var noget overhovedet sidst, så det er blevet værre i løbet af ugen. Men dyrlægen gav ham noget smertestillende samt noget andet (et eller andet med anti mener jeg) som holder til i morgen, og så har vi fået noget på recept som hentes i morgen, og så skal vi lige prøve at vente i syv dage og se om der sker ændringer. Det skal lige siges at det er en dyrlæge vi har fuld tillid til, han har blandt andet sendt en af vores tidligere hunde direkte til dyrehospital da han godt kunne se at der var noget alvorligt galt.

Men røntgen foreslog jeg, men det er i sidste ende mine forældre der træffer valget, men dyrlægen sagde at vi lige skulle se om det smertestillende virkede og at det blev bedre. Så nu må jeg vente og se hvad der sker.

• #5   22. mar 2016 Stakkels kat. smiley

Kommentér på:
Halter på højre forben

Annonce