2.308 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Halter på bagbenet Halter på bagbenet

Hej alle,

H.C. halter helt vildt i dag. Min kæreste så det da han kom hjem ved 13.00-tiden, men der lagde missen sig til at sove lige efter, så han gjorde ikke noget.
Jeg så det så lige for lidt siden, og jeg blev helt forskrækket. Han støtter næsten ikke på højre bagben.

Jeg ringede fluks til dyrlægen, som mener, at det sandsynligvis er et bid, og at jeg skal se tiden an til i morgen, og så komme ned med ham, hvis det bliver ved.

Udover halten er der ikke rigtig noget at mærke på ham. Jeg måtte godt tage ham op, og han tager også godbidder, og han ligger bare i sin hylde og sover lidt og vasker sig på skift, hvilket er ret normal opførsel.

Men puha, jeg har det SÅ dårligt med, at han har ondt. smiley Og lidt sur på min kæreste over, at han ikke ringede til dyrlægen med det samme...

Ved ikke hvad jeg vil med den her tråd, havde nok bare brug for at vende det med andre "misseforældre".

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halter på bagbenet
  • #1   8. okt 2015 Nårrrhhh hvor synd.
    Men han er nok blot enten blevet bidt eller måske faldet ned fra noget og slået sig, så længe han har appetit så tegner det godt.
    Og du har jo haft kontakt til dyrlægen og fået råd om at se det an til i morgen, og hvis han bliver dårlig i løbet af aftenen så må du have fat i vagt dyrlægen.

Katte er hårdføre og kan klare meget selv, men det er altid super hårdt at se sin lille kat have ondt,det ved jeg alt om med en kat der både har løse knæled og gigt smiley

• #2   8. okt 2015 Tak for din besked, Heidi. Jeg tænkte også, at det er et godt tegn, at han vil spise. Men for pokker hvor bliver man bekymret! smiley

• #3   8. okt 2015 Det gør man i hvert fald særligt fordi man ikke ved om det blot er et slag/bid der er årsagen eller det er noget mere alvorligt.

Da jeg for over 1 år siden erfarede min kats løse knæled var det fordi hun hoppede ned fra en stol lidt skræmt, hun har åbenbart landet forkert for derefter kunne hun næsten ikke gå og hun skreg af smerte når hun forsøgte, det var en lørdag eftermiddag,og heldigvis havde min egen dyrlæge vagten, så jeg fik en god snak og blev anbefalet smertestillende og så se tiden an til mandag, da intet tyder på at det var så akut at det ikke kunne vente, dog skulle jeg ringe hvis det blev værre søndag,det gjorde det heldigvis ikke, men da var snak om overdrevet ledbånd inden de fandt ud af at det var patella luxation, i dag lever hun fint med det uden gener, men hun havde smerter i 3 mdr den gang og tro mig det gjorde lige så ondt på mig som på hende hver gang jeg kunne se hun havde ondt smiley

Men forkæl du ham i aften og sørg for at benet får så meget ro så muligt (=server maden for ham) smiley og så se hvordan det går i morgen og er du det mindste i tvivl så få dyrlægen til at se på ham, hellere have ro i sindet end tvivle på om det er det rigtige, jeg tager hellere mine katte en gang for meget til dyrlægen end en gang for lidt smiley

• #4   8. okt 2015 Åh, det er dejligt at vide at jeg ikke er ene om at føle deres smerte. Det føles lidt fjollet, men de er jo mine børn smiley

Tak for at du lige kunne berolige mig lidt! smiley

• #5   8. okt 2015 Kom lige til at tænke på, at han selv hoppede op og ned fra kattetræet (ca. 110 cm) og op i hylden hvor han putter nu... Så det er nok ikke noget inden i benet, der er galt.. Det trøster også lidt.

• #6   8. okt 2015 Ja så er det da ikke helt galt med ham, men katte er som sagt hårdføre, da Tøsen næsten ikke kunne gå af bar smerte med hendes knæ,da insisterede hun på stadig at gå op af trapperne og med i seng hver aften, dog kunne hun ikke hoppe op i sengen så hun lå på et tæppe ved siden af, jeg prøvede ellers at forhindre hende i at gå op af trapperne, men hun forcerede alt hun ville med trods stærke smerter.

Men når han selv vælger at hoppe op på kradsetræet så tror jeg bestemt det blot er et slag eller et bid og du ikke skal være så bekymret igen, det skal nok blive godt smiley

• #7   8. okt 2015 Han vågnede lige op, så var henne og håndfodre ham. Han tog godt fra, måtte ud og hente mere et par gange, indtil han havde fået nok. Så hoppede han ned, og han strakte også lige benet, og nu sidder han bare på gulvet og kigger lidt rundt. Det skal nok gå med ham smiley

• #8   8. okt 2015 Lyder meget positivt smiley

• #9   8. okt 2015 da min sidste år tog turen ud af vinduet på førstesalen kunne han også sagtens klare at hoppe op og ned af ting og tage trappen op på førstesalen, og han gav ikke en lyd fra sig... eneste årsag til at dyrlægen ville have røngten i første omgang var fordi poten var meget hævet og at han ikke reagerede når hun knep ham i de to yderste tæer. dyrlægen var faktisk overbevidst om at det bare var et slag pga han tog alt så fint og stille og roligt og at han havde rendt op ad trappen og op i min søns seng som det første efter han kom ind i huset igen.
    Det viste sig at de to midterste knogler i poten var brækket og at han var få mm fra åben benbrud... man skal kende sin kat smiley og stole på sig selv i situationen...de er meget svære at tyde sådanne katte smiley

• #10   9. okt 2015 Her til morgen halter han stadig lidt, men det er blevet meget bedre siden i går. Nu vil han bare meget gerne ud, men det får han altså ikke lov til i dag smiley

Så jeg ringer lige til dyrlægen når de åbner og rådfører mig igen. Hvis de gerne vil se ham, kommer han selvfølgelig derned, og ellers har de en tid på onsdag til eftersyn og vaccinationer. smiley

• #11   10. okt 2015 Det lyder godt at han har det bedre..
    Hvad sagde dyrlægen og hvordan går det så i dag???

• #12   10. okt 2015 Dyrlægen kunne intet finde, hun mente at han nok bare har leget stunt-kat smiley
    I morges var halten også mere eller mindre væk. Men så fik vi også lige ordnet sundhedstjek og vaccination mens vi var der, og han fik ros for at være en meget sund og smuk mis smiley

• #13   10. okt 2015 Men godt du lige fik dyrlægen til at se på ham så du har ro i sindet smiley
    Ja han er nok faldet/ landet uheldigt og det Gør jo nas nogle dage.

Godt at det ikke er alvorligt og han allerede er i tydelig bedring smiley

Kommentér på:
Halter på bagbenet

Annonce