Halter på bagbenet Halter på bagbenet
Hej alle,
H.C. halter helt vildt i dag. Min kæreste så det da han kom hjem ved 13.00-tiden, men der lagde missen sig til at sove lige efter, så han gjorde ikke noget.
Jeg så det så lige for lidt siden, og jeg blev helt forskrækket. Han støtter næsten ikke på højre bagben.
Jeg ringede fluks til dyrlægen, som mener, at det sandsynligvis er et bid, og at jeg skal se tiden an til i morgen, og så komme ned med ham, hvis det bliver ved.
Udover halten er der ikke rigtig noget at mærke på ham. Jeg måtte godt tage ham op, og han tager også godbidder, og han ligger bare i sin hylde og sover lidt og vasker sig på skift, hvilket er ret normal opførsel.
Men puha, jeg har det SÅ dårligt med, at han har ondt. Og lidt sur på min kæreste over, at han ikke ringede til dyrlægen med det samme...
Ved ikke hvad jeg vil med den her tråd, havde nok bare brug for at vende det med andre "misseforældre".
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men han er nok blot enten blevet bidt eller måske faldet ned fra noget og slået sig, så længe han har appetit så tegner det godt.
Og du har jo haft kontakt til dyrlægen og fået råd om at se det an til i morgen, og hvis han bliver dårlig i løbet af aftenen så må du have fat i vagt dyrlægen.
Katte er hårdføre og kan klare meget selv, men det er altid super hårdt at se sin lille kat have ondt,det ved jeg alt om med en kat der både har løse knæled og gigt
aug 2014
Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 52
jan 2012
Da jeg for over 1 år siden erfarede min kats løse knæled var det fordi hun hoppede ned fra en stol lidt skræmt, hun har åbenbart landet forkert for derefter kunne hun næsten ikke gå og hun skreg af smerte når hun forsøgte, det var en lørdag eftermiddag,og heldigvis havde min egen dyrlæge vagten, så jeg fik en god snak og blev anbefalet smertestillende og så se tiden an til mandag, da intet tyder på at det var så akut at det ikke kunne vente, dog skulle jeg ringe hvis det blev værre søndag,det gjorde det heldigvis ikke, men da var snak om overdrevet ledbånd inden de fandt ud af at det var patella luxation, i dag lever hun fint med det uden gener, men hun havde smerter i 3 mdr den gang og tro mig det gjorde lige så ondt på mig som på hende hver gang jeg kunne se hun havde ondt
Men forkæl du ham i aften og sørg for at benet får så meget ro så muligt (=server maden for ham)
aug 2014
Tak for at du lige kunne berolige mig lidt!
aug 2014
jan 2012
Men når han selv vælger at hoppe op på kradsetræet så tror jeg bestemt det blot er et slag eller et bid og du ikke skal være så bekymret igen, det skal nok blive godt
aug 2014
jan 2012
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
Det viste sig at de to midterste knogler i poten var brækket og at han var få mm fra åben benbrud... man skal kende sin kat
aug 2014
Så jeg ringer lige til dyrlægen når de åbner og rådfører mig igen. Hvis de gerne vil se ham, kommer han selvfølgelig derned, og ellers har de en tid på onsdag til eftersyn og vaccinationer.
jan 2012
Hvad sagde dyrlægen og hvordan går det så i dag???
aug 2014
I morges var halten også mere eller mindre væk. Men så fik vi også lige ordnet sundhedstjek og vaccination mens vi var der, og han fik ros for at være en meget sund og smuk mis
jan 2012
Ja han er nok faldet/ landet uheldigt og det Gør jo nas nogle dage.
Godt at det ikke er alvorligt og han allerede er i tydelig bedring
Halter på bagbenet